شناسه خبر: 10531 منتشر شده در مورخ: 1395/9/16 ساعت: 09:19 گروه: اجتماعی  
نشست مشترک اشاعه فرهنگ صحیح نگرش به معلولان برگزار شد
با حضورسفرای 20کشور و نمایندگان یونیسف، اکو، یونسکو و سازمان ملل؛

نشست مشترک اشاعه فرهنگ صحیح نگرش به معلولان برگزار شد

نشست مشترک سفرای 20کشور و نمایندگان یونیسف، یونسکو، اکو و سازمان ملل به منظور اشاعه فرهنگ صحیح نگرش به معلولان در سراسر دنیا شامگاه دوشنبه در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایرنا،سفرای کشورهایی اعم از استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، صربستان، نروژ، لیبی و نماینده اکو، نماینده یونیسف، یونسکو و سازمان ملل دراین نشست حضور داشتند.

همچنین رئیس سازمان بهزیستی کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس در این نشست حضور دارند و قرار است در آن به تبادلات فرهنگی بین این کشورها و در زمینه معلولان پرداخته شود.
محمدرضا هادی پورمدیرعامل کانون توانا، کانون برگزار کننده این نشست در این باره گفت: به معلول در تمام دنیا به عنوان یک شهروند درجه 2 نگاه می شود و حتی در قلب اروپا برای آنها اعانه جمع می شود.
وی افزود: ما از ابتدای آغاز به کار کانون توانا از جمع آوری کمک بلاعوض برای معلولان مخالفت کردیم چرا که این کمک ها کرامت انسانی آنها را خدشه دار می کند.
هادی پورگفت: به دنبال این هستیم که فرهنگ عدم دریافت کمک بلاعوض را برای معلولان در دنیا گسترش دهیم چرا که معلولان شهروندان عادی جامعه هستند و اگرحقوق شهروندی آنها رعایت شود دیگر نیازمند ترحم نخواهند بود.
وی افزود: براین باوریم که معلولیت یک محدودیت جسمی است و ناتوانی نیست چرا که انسان از پی محدودیت ها سازنده شده است. می خواهیم تجربیات خود را با کشورهای دیگر به اشتراک گذاشته و از پیشرفت کشورهای دیگر الگو برداری کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *