شناسه خبر: 10523 منتشر شده در مورخ: 1395/9/15 ساعت: 11:52 گروه: اجتماعی  
برف و باران در راه نیمه شمالی کشور/ تهران بارانی می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبرداد:

برف و باران در راه نیمه شمالی کشور/ تهران بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود جریانات سرد شمالی و سامانه بارش‌زا به کشور خبر داد و گفت: سامانه بارشی که در ۲۴ ساعت آینده وارد کشور خواهد شد نیمه شمالی و سواحل خزر را دچار بارشهای باران، برف و وزش باد خواهد کرد.

به گزارش ایران سپید احد وظیفه «پویا» درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی ساعات آتی و اواخر وقت رگبار پراکنده باران و وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت آینده نیز برخی از نقاط غرب و زاگرس مرکزی دچار پدیده ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید خواهد شد و اطلاعیه‌های لازم برای نقاط مختلف کشور نیز صادر شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به نفوذ جریانات سرد شمالی در روزهای آینده اشاره کرد و افزود: از عصر فردا دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی سواحل غربی  و مرکزی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات شمال شرق و مناطق شمال غرب کشور تحت تاثیر قرار گرفته و دچار بارش باران، برف و وزش باد خواهد شد.

وظیفه عنوان کرد: همچنین سامانه بارشی ناشی از جریانات سرد شمالی موجب ادامه بروز ناپایداریها و بارشهای باران و برف در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، مرکز، شرق و سواحل کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: شدت بارشها در روز دوشنبه در شرق استان لرستان و در روز سه شنبه در استانهای گیلان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدید که از روز دوشنبه وارد کشور خواهد شد کاهش دما را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: این روند کاهش دما و بارشهای باران و برف تا پایان وقت روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت و استانهای نیمه شمالی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وظیفه درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: هوای تهران نیز در 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود که از عصر فردا بر شدت ابرناکی افزوده خواهد شد و شاهد بارشهای باران و وزش باد خواهیم بود.

وی بندرعباس با دمای هوای 29 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و همدان با هفت درجه زیر صفر را سردترین مراکز استانها معرفی کرد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خلیج فارس در 24 ساعت آینده مواج خواهد بود و این وضعیت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز چنین وضعیتی برای دریای خزر نیز ایجاد خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *