شناسه خبر: 10520 منتشر شده در مورخ: 1395/9/15 ساعت: 11:51 گروه: اجتماعی  
مهلت یک ماهه به شهرداری برای مطالعه نصب درهای بازشوی محافظ مترو

مهلت یک ماهه به شهرداری برای مطالعه نصب درهای بازشوی محافظ مترو

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران مهلت یک ماهه دادند تا مطالعات و امکان نصب درهای بازشو محافظ سکوی مترو را به شورا ارائه کنند تا در صورت تایید به اجرا گذاشته شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، در سیصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر، بررسی طرح " نصب درهای بازشو محافظ سکوی مترو در ایستگاه های پر ازدحام " در دستورکار قرار گرفت.

احمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود و بعد از بررسی شرایط فنی و ابعاد اجتماعی و اقتصادی آن و نیز عملکردی که در خطوط مترو خواهد داشت، در سال آینده به اجرا گذاشته شود .
در ادامه محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آمار خودکشی ها و سوانح در سکوی ایستگاه های مترو گفت: در چند سال گذشته شاهد برخی اتفاقات از جمله افتادن افراد در مسیر عبور قطارها بوده ایم که یا به صورت ناخواسته و یا به صورت اقدام به خود کشی بوده که برای جلوگیری از این اقدامات نصب چنین درهایی برای ایمنی شهروندان لازم است .
وی ادامه داد: بر اساس این طرح شرکت متروی تهران مکلف است به اختیار خود و با اولویت ایستگاه های پرازدحام، نصب درب های محافظ را به صورت آزمایشی در تعدادی از ایستگاه های متروی تهران عملیاتی کند. 
سرخو خاطرنشان کرد: حفاظت از جان شهروندان تهرانی در برابر حوادث احتمالی مترو، در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران پیش بینی شده است و در حالی که 3 سال از این برنامه گذشته ، شهرداری باید در سال 94 این طرح را به صورت آزمایشی در یکی از ایستگاه های مترو اجرایی می کرد اما هنوز هیچ کاری انجام نشده است. شهرداری می تواند با استفاده از تبلیغات روی این درب ها بخشی از مبالغ هزینه شده را بازگرداند. 
در ادامه این مطالب هابیل درویش مدیر عامل شرکت متروی تهران نیز، گفت : نصب این درها علاوه بر کاربری ایمنی موجب جلوگیری از هدر رفت انرژی نیز خواهد شد اما اجرای این طرح هزینه های زیادی در بر خواهد داشت چرا که در کشور هایی که این طرح اجرا شده است قطارها به صورت تمام اتوماتیک هستند و راننده ندارند در حالی که قطار های ما دارای راننده هستند و باید در صورت اجرا برای همزمانی باز شدن در های مترو و درهای محافظ سکو تدابیر خاص اندیشیده شود .
وی افزود : ما به صورت آزمایشی ایستگاه متروی مهرآباد یا متروی فرودگاه امام(ره) را در نظر گرفته ایم که در صورت نتیجه مناسب هر ساله چندین ایستگاه را به این درها مجهز کنیم . 
چمران رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد : بر اساس این مباحث به شهرداری تهران فرصت داده شد تا ظرف یک ماه مطالعات طراحی ، انتخاب ایستگاه ، هزینه های اجرا و محل اعتبارات را بسنجند و به شورا ارائه کند و در صورت تایید شورا طرح به اجرا درآید.
در نهایت پیشنهاد مذکور به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید .
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *