شناسه خبر: 10519 منتشر شده در مورخ: 1395/9/15 ساعت: 11:50 گروه: اجتماعی  
شناسایی 2700 نخبه معلول در کشور

شناسایی 2700 نخبه معلول در کشور

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 2700 نخبه معلول در کشور خبر داد.

به گزارش ایران سپیدبه مقل از خبرگزاری صدا و سیما، درحال حاضر 2700 فرد نخبه معلول را شناسایی و اطلاعات آنها را در سامانه جامع ثبت کرده ایم.  وی گفت: این نخبگان در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، فنی، ورزشی و کارآفرینی شناسایی و تفکیک شده اند. 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برخی از این نخبگان در چند حوزه همزمان موفقیت دارند. 
وی ادامه داد: 400 نخبه ورزشی در سازمان بهزیستی شناسایی شده اند که مدال های مختلفی را در سطح آسیایی و جهانی کسب کرده اند که البته کارآفرین هم هستند. 
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از ثبت اطلاعات نخبگان معلول در سامانه جامع خبر داد.
حسین نحوی نژاد  افزود: یکی از دغدغه های اصلی سازمان بهزیستی ایجاد شرایط توانمندی معلولان است که برای دست یابی به حرکت مهم باید انواع و اقسام معلولیت ها و افراد معلول بر اساس نوع معلولیتشان شناسایی شوند. 
وی گفت: درباره اکثر معلولان مسئله توانمندی را مورد توجه قرار داده ایم و تلاش می کنیم شرایطی ایجاد شود که فرد معلول با وجود شدت معلولیت بتواند برای جامعه پیرامون خود مفید باشد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از معلولان با وجود نقایص جسمی، ذهنی و روانی توانسته اند کارهایی را انجام دهند که از عهده افراد سالم خارج است، بنابراین یکی از فعالیت های بهزیستی این است که شرایطی را ایجاد کند تا افراد معلول نخبه شناسایی و بتوانند برای تحصیل، کار و شرایط استفاده از تشویق های موردی معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه معلولان زیادی دارای مدارج علمی و مدارک دانشگاهی هستند افزود: مهم این است که افراد شاخص با ویژگی های منحصر به فرد در میان معلولان معرفی شوند تا به عنوان شاخص و الگو در جامعه معرفی شوند. 
نحوی نژاد تأکید کرد: سازمان بهزیستی کشور برای شناسایی این الگوها، تجلیل از آنان و ایجاد شرایط فعالیت آنان در دو سال گذشته سامانه ای را راه اندازی کرده است. 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به افراد نخبه با ویژگی های خاصی که مطرح شده از سراسر کشور جمع آوری و در این سامانه ثبت و ضبط می شود. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *