شناسه خبر: 10508 منتشر شده در مورخ: 1395/9/14 ساعت: 10:09 گروه: اجتماعی  
خدمات سامانه حمل و نقل معلولان گسترش می‌یابد
معاون شهردار تهران خبر داد:

خدمات سامانه حمل و نقل معلولان گسترش می‌یابد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با 13 آذر (روز جهانی معلولان) از گسترش خدمات سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان پایتخت خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، مازیار حسینی با بیان این که خدمات سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان پایتخت گسترش پیدا می کند، گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر از جانبازان و معلولان تهران در  این سامانه عضویت دارند که با افزایش خودروهای ویژه معلولان و تجهیز این خودروها، در صدد ارتقای کیفی و کمّی خدمات سامانه حمل و نقل معلولان هستیم.

 وی افزود: این سامانه در حال حاضر روزانه به بیش از یک هزار نفر از جانبازان و معلولان خدمات رسانی می‌کند و شماره چهار رقمی ۶۳۰۵، پل ارتباطی این سامانه با جانبازان و افراد داری معلولیت  است که نیاز به استفاده از خدمات حمل و نقلی دارند.

حسینی در خصوص خدمات حمل و نقلی برای دانش آموزان معلول نیز گفت: بیش از شش هزار دانش آموز معلول در ۵۵ مدرسه تهران از خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی که به عنوان سرویس مدرسه به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان معلول گذاشته شده استفاده می کنند. 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که باید باور کنیم که معلولان بخش مهم و محترم جامعه هستند و باید به نوعی اقدام کنیم که این شهروندان  به صورت مستقل و بدون کمک گرفتن از دیگران، امور روزمره زندگی خود را انجام دهند، اظهار کرد: به این منظور، شهر باید به گونه ای آماده شده و در دسترس باشد که این افراد بدون نگرانی بتوانند به انجام امور روزانه خویش برسند.

حسینی با بیان این که البته موضوع ایجاد شهر دسترس پذیر برای معلولان، مسأله ای چند بُعدی است که از ابعاد گوناگون باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نوعی کم توجهی و به عبارتی، غفلت تاریخی در موضوع معلولان صورت گرفته و همین مسأله، توجه مضاعف به ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد آسان و ایمن افراد دارای معلولیت  را اجتناب ناپذیرکرده است . 

وی در پایان با تأکید بر این که جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می کند و کم توانی جسمی از جمله آثار و عوارض جوامع پا به سن گذاشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روزافزون سهم سالمندان در جمعیت شهری، هر قدر امروز برای ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد افراد معلول و کم توان سرمایه گذاری کنیم، فردا که ممکن است جامعه ای به مراتب سالمندتر و کم توان تر از امروز داشته باشیم، از آثار و نتایج مثبت آن برخوردار خواهیم شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *