شناسه خبر: 10503 منتشر شده در مورخ: 1395/9/14 ساعت: 09:03 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 14 آذر 1395

روزنامه یکشنبه 14 آذر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 14 آذر 1395

4 ربیع الاول 1438

4 دسامبر 2016

سال بیست و یکم شماره 5445

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

یادداشت ویژه رئیس جمهور در روز جهانی معلولان 2

ظریف: تمدید تحریمها و بی اعتباری امریکا در سطح بین المللی 6

اجرای طرح غربالگری «آلزایمر» در آینده نزدیک 8

اولین بیمه تخصصی عمر به زودی آغاز به کار میکند 10

عفونت چشمی را جدی بگیرید 12

آغاز مسابقات قهرمانی کشور گلبال و شطرنج نابینایان 14

برنامه پخش «شکر پنیر» در رادیو صبا 16

انگشترهای تنگ مردی را روانه بیمارستان کرد

صئ.........ویژه

 * یادداشت ویژه رئیس جمهور در روز جهانی معلولان: ساختن جامعه ای با فرصتهای برابر برای معلولان: حساب اینستاگرام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با انتشار عکسی از نواختن سنتور توسط فاطمه صالحی, معلول توانمند و هنرمند در حضور رئیس جمهوری در خرداد سال 93, اهمیت ایجاد فرصت برابر برای معلولان را یادآوری کرد. رئیس جمهوری تأکید کرد: دولت یازدهم کوشیده است با بازنگری «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان»، شرایط مناسبتری برای خلق فرصتهای برابر و زندگی عادلانه برای معلولان فراهم کند. در یادداشت روحانی به مناسبت روز جهانی معلولان آمده است: تا چه اندازه جامعه‌ و نهادهای سازگار برای زندگی عادلانه و باکرامت معلولان ساخته ایم؟ چه اندازه به دستورهای دینی برای رعایت حال برادران و خواهران آسیب پذیرتر خود عمل کرده ایم و چقدر در دیدن توانمندیهای معلولان و به‌کارگیری ایشان کوشا بوده ایم؟‌ساختن جامعه ای که فرصتهای عادلانه تر در اختیار معلولان قرار دهد, نیازمند همکاری همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی است. دولت یازدهم کوشیده است با بازنگری «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان»، شرایط مناسبتری برای خلق فرصتهای برابر و زندگی عادلانه برای معلولان فراهم کند. همچنین وزارت کار و رفاه اجتماعی موفق شده مسکن را برای خانواده هایی که دارای دو معلول هستند فراهم کند. غربالگریهایی که در کشور صورت میگیرد و از جمله در دستور کار قرار گرفتن غربالگری ژنتیک, اقدامات مثبتی است که دولت در پیش گرفته و زمینه ابتلا به معلولیتهای مختلف را کاهش میدهد.

* مناسب سازی سالنهای تئاتر اصفهان: به گزارش ایران سپید, در حاشیه چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان, سید اصغر فیاض, معاون توانبخشی بهزیستی اصفهان و دبیر اجرایی جشنواره, در گفتگو با ایران سپید, با اشاره به عملکرد استان اصفهان در خصوص مناسب سازی محیط شهری اظهار داشت: «یکی از مواردی که در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان, مصوب 1383 لحاظ شد, بحث مناسب سازی بود. بعد از آن, جلسات زیادی به دبیری بهزیستی استان و با حضور استاندار برگزار کردیم که در سالهای اخیر تعداد این جلسات افزایش یافت. اتفاقی که در این میان رخ داد, ورود شهرداری به این قضیه بود. یکی از نکاتی که مکرر در جلسات مناسب سازی مطرح کردم, تأکید بر تحقق 35 درصد از صد درصد مناسب سازی در اصفهان بود. منتها از همین میزان, یک سوم مناسب سازی استاندارد است و دو سوم آن, رفع تکلیف است, به ویژه در خصوص حمل و نقل. هنوز اتفاق خاصی درباره مناسب سازی اتوبوسهای ویژه معلولان رخ نداده است. فرد معلول نمیتواند با خیال راحت از خانه بیرون بیاید.» فیاض در بخش دیگری از صحبتهایش به تخصص گرایی اشاره کرد و اظهار داشت: «بهزیستی به عنوان دبیر در امر مناسب سازی ورود کرده, اما یکی از مهمترین رویکردهای سازمان, بهره گیری از نظرات کارشناسانه دوستان در ان جی اوهای فعال است. مثلاً در موارد مربوط به نابینایان, دوستان ما در انجمن روشنبین اصفهان را معرفی میکنیم یا مواردی که به معلولان جسمی-حرکتی مربوط است را به تشکلهای مربوط به آن گروه معلولیت ارجاع میدهیم, در واقع با معرفی آن دوستان, بحث تخصص گرایی را در اولویت قرار داده و از نظرات کارشناسانه آنها بهره میگیریم.» معاون توانبخشی بهزیستی اصفهان در ادامه به سالنهای تئاتری که مناسب سازی شده است اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر, ورودی و خروجی سالن اصلی و پلاتوی سالن فرشچیان, سالن اصلی و پلاتوی تالار هنر, هنر سرای خورشید و حتی در روز افتتاحیه, چهل ستون را هم مناسب سازی کردیم. قرار است این مناسب سازیها به صورت متحرک باقی بماند, به این معنی که در مواقع استفاده گروه های غیر معلول, برداشته شده و در مواردی که معلولان اجرا دارند, مجدداً نصب شود.»

 

صئ.........سیاسی

* تمدید تحریمها و بی اعتباری امریکا در سطح بین المللی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمدید تحریمها باعث بی اعتباری امریکا در سطح بین الملل خواهد شد، تصریح کرد: این تحریمها هیچ تأثیری بر کشورهای ثالث بر جای نمیگذارد. ظریف صبح شنبه در بدو ورود به دهلی نو افزود: همان طور که در گذشته مقامات امریکایی موظف بودند اجرای تحریمها را متوقف کنند، در حال حاضر نیز همین وظیفه را دارند. وی تصریح کرد: در صورتی که تمدید تحریمها به امضای رئیس جمهوری امریکا برسد، برغم اینکه اثر اجرایی ندارد, ولی از نظر جامعه بین المللی بی اعتباری دولت امریکا را نشان میدهد.

* طرح سه فوریتی برای از سرگیری فعالیتهای هسته ای: عضو هیئت رئیسه مجلس, اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید تحریمها علیه ایران را نقض برجام و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی دانست و گفت: تدوین طرح سه فوریتی برای از سرگیری فعالیتهای هسته ای به جهت اضطرار در مقابله با اقدام آمریکاست. اکبر رنجبرزاده با اشاره به تدوین این طرح در قالب یک ماده واحده و 5 تبصره در خصوص طرحهای دو فوریتی و سه فوریتی در مقابله با اقدام سنا اظهار داشت: دو فوریت یا سه فوریتی این طرح محل مذاکره نمایندگان است.

 * روسیه بر لزوم اجرای برجام تأکید کرد: روسیه در چارچوب ابلاغ اجرای دکترین جدید سیاست خارجی این کشور بر لزوم اجرای برجام مورد توافق ایران و گروه 1+5 تأکید کرد. در بند 94 متن دکترین سیاست خارجی روسیه که در پایگاه اطلاع رسانی کاخ کرملین منتشر شد، آمده است: مسکو اجرای برجام برای حل و فصل نهایی مسائل پیرامون برنامه هسته ای ایران را پیگیری خواهد کرد. در این متن همچنین آمده است: تلاشهای روسیه در این زمینه بر مبنای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و تصمیمهای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت میگیرد.

 

صئ.........اجتماعی

* اجرای طرح غربالگری «آلزایمر» در آینده نزدیک: حسین نحوینژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری «آلزایمر» در آینده نزدیک توسط بهزیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر در بهزیستی مراکز تخصصی اوتیسم، آلزایمر، بیماریهای خاص روانی و... راه اندازی شده و به دنبال تخصصی شدن این خدمات بهزیستی هستیم.

* کمک شهرداری به بهزیستی تنها با پیشبینی در بودجه 96: ناصر امانی، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در خصوص مأموریت فرماندار تهران در تأمین بخشی از شکاف هزینه ای بهزیستی تهران از طریق رایزنی با شورا و شهرداری تهران گفت: این موضوع در شرایطی محقق میشود که کمک به این نهاد در بودجه سال آینده شهرداری تهران پیشبینی شود. وی در مورد مشکل بودجه سازمان بهزیستی و تلاش فرماندار برای رایزنی با شهرداری برای جبران کسری بودجه این سازمان افزود: تا کنون فرماندار تهران مذاکراتی در خصوص تأمین 20 درصد از شکاف 80 درصدی بودجه بهزیستی تهران با شهرداری تهران انجام نداده است و البته اگر چنین تصمیمی مورد موافقت قرار گیرد, لازم است در اعتبارات بودجه سال 1396 پیشبینی شود.

* بهره برداری کامل خطوط ۶  و ۷ مترو تا پایان سال ۹۶: قناعتی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از بهره برداری کامل خط ۶ و ۷ مترو تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: با تکمیل این دو خط ۳ میلیون ظرفیت مسافر به ظرفیت فعلی مترو افزوده خواهد شد. اگر هزار واگن قطار تأمین شود, زمان حرکت قطارها ۴ دقیقه میشود و اگر این میزان تأمین نشود, هزینه هایی که برای تکمیل مترو شده بی نتیجه میماند.

* 883 مددجوی زندانهای تهران: محبی، مدیر کل زندانهای استان تهران: 883 مددجوی زندانهای استان تهران حافظ یک تا 30 جزء قرآن کریم شدند.

 

صئ.........اقتصادی

* اولین بیمه تخصصی عمر به زودی آغاز به کار میکند: عبد الناصر همتی، رئیس شورای عالی بیمه گفت: اگر بخواهیم نفوذ صنعت بیمه را بالا ببریم، باید نسبت به افزایش سهم بیمه عمر اقدام کنیم که بر این اساس، پروانه اولین بیمه تخصصی عمر به زودی صادر میشود. همتی از عبور ضریب نفوذ بیمه به ۲ درصد GDP خبر داد و گفت: صنعت بیمه نقش خوبی را در جامعه ایفا میکند که صدور ۵۱ میلیون فقره بیمه‌نامه در سال گذشته و پوشش بیمه ای ۱۳ هزار کشته  و ۴۰۰ هزار مصدوم حوادث رانندگی از مصادیق آن است, همچنین در حوزه پوشش بیمه نفتکشها، هواپیما و کشتی حتی در شرایط تحریم خدمات خوبی را ارائه کردند و مایه آسایش و آرامش فعالان اقتصادی را  فراهم آوردند.

* شهروندان برای گرفتن وام مسکن چقدر اوراق بخرند؟ زوجهای تهرانی میتوانند برای استفاده از وام مسکن تقریباً ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق تسهیلات مسکن خریداری کنند، همچنین زوجهای غیر تهرانی بنا به محل سکونتشان باید از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق تسهیلات خریداری کنند. اوراق تسهیلات مسکنِ شهریور ماه ۱۳۹۴، به قیمت تقریباً هر برگ ۷۵ هزار و ۷۱۳ تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و در طرف مقابل اوراقِ خرداد ماه ۱۳۹۳، با حدود قیمت ۷۲ هزار تومان کمترین قیمت معاملات را از آن خود کردند.

* پرتقال و کیوی ارزان شد: سید حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش نرخ پرتقال و کیوی در پی عرضه فراوان میوه های شمال به بازار خبر داد و گفت: کشاورزان تا جایی که امکان دارد محصولات خود را نگهداری و از عرضه آنها به بازار خودداری کنند. وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال با حدود ۳۰ درصد کاهش به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم کیوی با ۵۰ درصد کاهش به ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان رسیده است. این محصولات هر سال از ۱۵ آذر ماه به انبار منتقل و برای شب عید ذخیره میشد.

صئ.........بهداشت و سلامت

* عفونت چشمی را جدی بگیرید: یک متخصص چشم گفت: عفونتهای سطح چشم معمولاً علل ویروسی دارند. از جمله علائم عفونت, قرمز و ملتهب شدن چشم است. این عفونتها واگیری زیادی دارند و بلافاصله شیوع پیدا میکنند, به طوری که اگر در خانواده یا مهد کودک و مدارس، کسی مبتلا شود، به دیگران به راحتی انتقال مییابد. دکتر محمد فاتحی افزود: عفونت چشمی به طور معمول دو هفته طول میکشد و درد زیاد را به همراه دارد و عوارضی که بر جای میگذارد، لکه های قهوه ای است و باعث خشکی چشم میشود. عفونت چشمی در تابستانها و زمستانها شایع است. این بیماری درمان خاصی ندارد، ولی به راحتی انتقال مییابد و به دلیل اینکه عوارض دارد باید به آن توجه داشت و نظافت شخصی را در هنگام آلودگی رعایت کرد. این بیماری از طریق دستهای آلوده انتقال مییابد و در صورت تماس با دیگران به شرطی که بهداشت رعایت نشود، تا دو هفته قابل انتقال است. در  این زمینه باید به پزشک مراجعه کرد و تحت درمان قرار گرفت. همچنین عفونتهای باکتریایی درد بیشتری ایجاد میکنند و از طریق ترشحات چشمی و وسایل آلوده انتقال مییابند و اگر درمان صورت نگیرد، ممکن است برای قرنیه درگیری ایجاد کنند. وی افزود: در صورتی که قرنیه بیمار درگیر شود، باید تحت درمان قرار گیرد تا دوران درمان کوتاه شود تا از انتقال به دیگران پیشگیری شود.

* سلامت شیرهای فله ای تضمین شده نیست: رئیس پژوهشکده سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو معمولاً نمیتواند شیرهایی که به صورت فله توزیع میشوند را ردیابی کند. حسین رستگار افزود: در حالی که سلامت شیر بسته بندی که نشان سازمان غذا و دارو روی آن قرار دارد، قابل پیگیری است و مشخص است که این محصول در چه زمان و مکانی تولید شده است. گاهی ممکن است فراورده های لبنی فله ای از دامهای کنترل نشده تولید شده و مصرف آنها عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد.

 

صئ.........ورزشی

* آغاز مسابقات قهرمانی کشور گلبال و شطرنج نابینایان: پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور گلبال آقایان از روز دوشنبه 15 آذر در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر آغاز میشود. در این مسابقات، 8 تیم در دسته اول، 8 تیم در دسته دوم و 14 تیم در دسته سوم به مصاف هم میروند که دو تیم نخست و پایانی جدول رده بندی، به دسته جات مختلف صعود و سقوط خواهند کرد. ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی کشور پیشکسوتان شرکت کرده باشند، نمیتوانند در این مسابقات شرکت میکنند. هفدهمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور شطرنج نابینایان در بخش آقایان نیز با حضور 17 استان در بابلسر برگزار میشود. این رقابتها نیز از صبح 15 آذر آغاز شده و تا 18 آذر ادامه خواهند داشت.

* معرفی بهترینهای سال فوتبال آسیا: مراسم برترینهای سال آسیا در ابوظبی برگزار شد و بهترینهای سال ۲۰۱۶ این قاره معرفی شدند. از کشورمان نیز در این مراسم، علی کفاشیان و مهدی مهدویکیا حضور داشتند.

در این مراسم، جایزه بهترین فوتسالیست سال آسیا به علی اصغر حسنزاده از کشورمان تعلق گرفت. کفاشیان جایزه توسعه فوتبال را به فدراسیون فوتبال هند اهدا کرد و مهدویکیا کشور برتر در توسعه فوتبال پایه را اعلام کرد. این جایزه به فدراسیون فوتبال فیلیپین رسید. اتحادیه فوتبال قطر، جایزه رؤیایی را به خود اختصاص داد، جایزه امیدبخشی به فدراسیون فوتبال بوتان اهدا شد و ژاپن نیز برنده جایزه الهامبخشی شد. بهترین سرمربی بانوان، چان یوئن تینگ از هنگکنگ شد و در بخش مردان، این جایزه به چوی کانگ هی از کره جنوبی رسید. جایزه بهترین بازیکن سال بانوان به کایتلین فورد استرالیایی اهدا شد و عمر عبد الرحمن از امارات، به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا رسید. جایزه بهترین بازیکن آسیایی شاغل در فوتبال جهان، به اوکازاکی بازیکن ژاپنی تیم لستر سیتی اهدا شد.

 

 

 

 

 

صئ.........جعبه جادو

* برنامه پخش «شکر پنیر» در رادیو صبا: جُنگ یک ساعته «شکرپنیر» در راستای شادی آفرینی و ایجاد لحظاتی مفرح برای مخاطبان صبحهای جمعه پخش میشود. در این برنامه سعی شده سوژه های مختلف روز بصورت طنز و با ساختاری متفاوت بیان شود. جُنگ «شکرپنیر» به تهیه کنندگی سید جواد هاشمینیا و گویندگی نگین خواجه نصیر و با حضور بازیگرانی همچون اردشیر منظم، مهدی مفیدی، علیرضا تابان، بهنام قربانی، مونا صفی، آسیه گرجی، معصومه عزیز محمدی و فرشاد پارسا اجرا میشود. جُنگ «شکرپنیر» که کاری است از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا، روزهای جمعه ساعت ۹ روی موج اف ام, ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز قابل دریافت است.

* سریال «پنچری» ۱۵ آذر کلید میخورد: سریال «پنچری» به کارگردانی برزو نیکنژاد در شبکه سه سیما ساخته خواهد شد و این اثر که کاری اجتماعی و خانوادگی است ۱۵ آذر ماه کلید میخورد. برزو نیکنژاد پیش از این درباره قصه این سریال به مهر گفته بود: همه اتفاقات در این داستان بر مبنای شادمانی است و شخصیتهای قصه از جنس دیگری هستند که با کارهای قبلی من متفاوت است. در این اثر سطح توقعات بالای جامعه را نشان میدهیم و مثل آثار قبلیم, روی طبقه متوسط به پایین متمرکز نمیشویم, چرا که فکر میکنم جامعه از آدمهایی تشکیل میشود که مرفه هم هستند و اتفاقاً سرمایه خود را از راههای حلال به دست آورده اند. بنابر این, در این قصه ما یک اجتماع کاملتر را نشان میدهیم. مهران مهام, تهیه کننده اثر نیز چندی است که مراحل پیش تولید این سریال را سپری میکند و با بعضی از بازیگران مذاکره هایی انجام شده است. این سریال قرار است در ۴۰ قسمت ساخته شود. برزو نیکنژاد پیش از این سریالهای «دردسرهای عظیم» و «قرعه» را برای شبکه سه تولید کرده بود.

* نیمی از «مرز خوشبختی» ضبط شد: تصویربرداری سریال «مرز خوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلیزاده این روزها در منزلی در شهریار ادامه دارد و بعد از چند روز گروه سازنده به تهران باز میگردند. تا کنون حدود ۵۰ درصد از تصویربرداری این سریال نوروزی به تهیه کنندگی مهران رسام انجام شده است. روز پنجشنبه ۱۱ آذر ماه نیز مسعود صباح, مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما از پشت صحنه این اثر بازدید کرد و در جریان روند تولید سریال قرار گرفت. این سریال با ایفای نقش بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی، شهرزاد کمالزاده, جواد زیتونی و عباس محبوب و... آماده پخش نوروزی در ۱۵ قسمت از شبکه دو سیما میشود. در خلاصه داستان سریال آمده است: به طلا و تلاش و عشق... جوان و گُل و گِل... همه چیز از یک وسوسه شروع میشود و به یک وسوسه ختم میگردد. از رفاقت شروع میشود و به رفاقت میرسد. داستان مرز خوشبختی داستان انتخابهاست. دوراهیها, زمانی که بر لب مرز ایستاده ای. یک سو شاید خوشبختی است و در سوی دیگر هم شاید خوشبختی. انتخاب با توست و انتخاب نهایت خوشبختی است.

صئ.........حوادث

* انگشترهای تنگ مردی را روانه بیمارستان کرد: مردی جوان با وارد کردن دو حلقه انگشتر تنگ به انگشتان دستش خود را به دردسر انداخت. هفته گذشته عوامل بیمارستانی در شرق تهران با سامانه 125 تماس گرفته و اعلام کردند که دو انگشت مردی به علت استفاده از انگشتر تنگ دچار آسیب‌دیدگی شده و به همین دلیل از آتشنشانی خواستند ضمن کمک، در اتاق عمل بیمارستان حاضر شوند. در ادامه ستاد فرماندهی آتشنشانی تهران عوامل ایستگاه 93 را به محل حادثه واقع در بیمارستانی در حوالی میدان امام‌حسین اعزام کرد و آتشنشانان پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند که دو انگشتر تنگ در انگشتان دست راست و چپ یک مرد 32 ساله گیر کرده و موجب تورم در دو انگشت دست وی شده است. عوامل آتشنشانی بلافاصله با استفاده از تجهیزات موجود اقدام به برش هر دو انگشتر از انگشتان این مرد کردند.

* گاوهایی که شکلات میخورند: صاحب مزرعه ای در استرالیا که گوشت و شیر گاوهایش دو برابر قیمت معمول است, به دامهایش در کنار علوفه شکلات میدهد. او بر این باور است که شکلات روی مزه گوشت و به‌ویژه شیر گاوها تأثیر دارد و جالب اینکه مشتریهای او نیز این تفاوت مزه را قبول دارند. صاحب این مزرعه میگوید: انواع شکلات را به غذای دام اضافه میکنم و نتیجه آن را در مزه شیر گاوهایم میبینم.

* یک ماه در کمین دشمن بدنه خودروها: مردی برای گیر انداختن خلافکاری که به‌صورت سریالی روی بدنه خودروها خراش می انداخت, حدود یک ماه داخل خودرواش میخوابید. کات‌ماتروسکین سر انجام در ساعت 5:45 صبح روز 27 نوامبر در حالی که در کیسه خوابی پشت خودرو میلرزید صدای خراشیده شدن جسمی روی بدنه خودرو را شنید و از جا پرید. خلافکار, پیرزنی حدود 70 ساله بود که افزون بر راننده خودرو، مأمورهای پلیس را هم شگفتزده کرد.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *