شناسه خبر: 10498 منتشر شده در مورخ: 1395/9/13 ساعت: 10:24 گروه: اجتماعی  
عقب ماندگی شهرسازی در حوزه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان
نایب رئیس شورای شهر تهران انتقاد کرد:

عقب ماندگی شهرسازی در حوزه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: در حوزه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان گرچه اقدامات خوبی صورت گرفته است اما عقب ماندگی های زیادی داریم که باید برطرف شود.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر، مرتضی طلایی  با بیان اینکه تلاش های خوبی در سال های گذشته برای مناسب سازی شهر تهران برای معلولان شده، گفت: اما کسی نمی تواند منکر این باشد که تهران شهر مناسبی برای چهار گروه از شهروندانش (معلولان، سالمندان، زنان و کودکان) نیست. این در حالی است که شهر تهران به دلیل سالمند شدن جمعیتی شرایطش نسبت به گذشته بدتر می شود و ما نیازمند طرحی جامع برای مناسب سازی فضاهای شهری برای افراد با نیازهای ویژه هستیم.

وی ادامه داد: در طرح های جامع توسعه شهر تهران به معلولان توجه نشده است. اگر چنین موضوعی در نظام شهرسازی مورد توجه قرار می گرفت به طور اتوماتیک وقتی قرار بود مجوز ساختمانی صادر شود باید به امکانات تردد معلولان نیز توجه می شد اما می بینیم حتی در ساخت مراکز خدماتی نیز به نیاز معلولان توجه نشده است.

طلایی با بیان اینکه اقدامات در خصوص رفع نیازهای معلولان در شهر انجام شده اما این فعالیت ها کفایت نمی کند، گفت: باید با بازنگری سیاست گذاری ها در حوزه شهرسازی به سمت اصلاح فضاهای شهری برای معلولان برویم و کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و شهرداری ضعف ها را شناسایی و طی دستورالعمل هایی عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *