شناسه خبر: 10475 منتشر شده در مورخ: 1395/9/7 ساعت: 08:26 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 7 آذر 1395

روزنامه یکشنبه 7 آذر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 7 آذر 1395

27 صفر 1438

27 نوامبر 2016

سال بیست و یکم شماره 5441

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد.

.........عناوین این شماره.......

یادداشت 2

قوه قضاییه با مصادیق لطمه زننده در فضای مجازی برخورد کند 6

حد اقل و حد اکثر قیمت طلای سرخ در بازار 8

این داروها را همراه با لبنیات نخورید 11

غرامت ۱۹۳ میلیونی به فوت شدگان قطار تبریز-مشهد

بینایی خود را قرض دهید

چشم انداز مسابقات دو و میدانی معلولان در سال آتی 15

رادیو نمایش در این هفته به سوگ مینشیند 17

کشته و 100 مصدوم در حادثه ریلی سمنان-دامغان

صئ.........یادداشت

* سلام بر تو ای فرستاده خوبیها، ای مهربانترین فرشته خاک. تو از ملکوت آسمان به زمین فرا خوانده شدی تا انسان را با معنای واقعیش آشنا کنی. تو، آفتاب روشن حقیقت بودی در شام تیره زندگی. از مشرق دلها برآمدی و اکنون، آسمان تبدار غروب جانگداز توست.
در سال یازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرین سفر حج (در عرفه)، در مکه و در غدیر خم، در مدینه قبل از بیمارى و بعد از آن در جمع یاران یا در ضمن سخنرانى عمومى، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت خود خبر داد. پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمود: "فراق نزدیک شده و بازگشت به سوى خداوند است. نزدیک است فرا خوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مىگذارم و مىروم: کتاب خدا و عترتم و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود." در آخرین روزها پیامبر به علی (ع) وصیت نمود که او را غسل و کفن کند و بر او نماز بگزارد. علی (ع) که جانش با جان پیامبر آمیخته بود، پاسخ داد: "ای رسول خدا! میترسم طاقت این کار را نداشته باشم."
پیامبر (ص) علی (ع) را به خود نزدیک کرد. آن گاه انگشترش را به او داد تا در دستش کند. سپس شمشیر، زره و سایر وسایل جنگی خود را خواست و همه آنها را به علی سپرد.
فردای آن روز بیماری پیامبر (ص) شدت یافت، اما او در همین حال نیز اطرافیان خود را درباره حقوق مردم و توجه به مردم سفارش میکرد. سپس به حاضران فرمود: "برادر و دوستم را بخواهید به اینجا بیاید." ام سلمه، همسر پیامبر گفت: "علی را بگویید بیاید.
زیرا منظور پیامبر جز او کس دیگری نیست." هنگامی که علی (ع) آمد، پیامبر به او اشاره کرد که نزدیک شود. آن گاه علی (ع) را در آغوش گرفت و مدتی طولانی با او راز گفت تا آنکه از حال رفت و بیهوش شد. با مشاهده این وضع، نواده های پیامبر (ص) حسن و حسین (ع) به شدت گریستند و خود را روی بدن رسول خدا افکندند. علی (ع) خواست آن دو را از پیامبر (ص) جدا کند. پیامبر (ص) به هوش آمد و فرمود: "علی جان آن دو را واگذار تا ببویم و آنها نیز مرا ببویند، آن دو از من بهره گیرند و من از آنها بهره گیرم." سر انجام پیامبر (ص) هنگامی که سرش بر دامان علی (ع) بود، جان به جانآفرین تسلیم کرد.
شخصیت جامع و چند بعدی پیامبر اسلام و کمال و عظمت معرفتی، اخلاقی و وجودی آن بزرگوار، قرآن مجسم و ناطق است که به عنوان نماد مطلق و تام انسان کامل در میان آدمیان، حجت و الگویی ماندگار است.
اگر قرآن کریم، کلام تشریعی حضرت حق است، پیامبر اکرم (ص) کلمه الله الاعظم و کلام تکوینی خدا است. اگر قرآن کتابی است با حقایق جاودانه و همیشگی، پیامبر اکرم (ص) نیز حقیقتی عینی و جاودانه است.

* شهادت امام حسن (ع): بخشی از وصیتنامه امام مجتبی (ع) خطاب به برادر خود امام حسین (ع): وصیت میکند که گواهی دهد معبودی جز خدای یکتا نیست که شریک ندارد، او پرستش میکند او را بدان جهت که شایسته پرستش است، شریکی در سلطنت ندارد و سرپرستی از خواری برای او نیست، و براستی که هر چیزی را او آفریده و بخوبی و به طور کامل اندازه گیری آن را مقدر فرموده، و شایسته ترین معبود، و سزاوارترین کسی است که او را ستایش کنند، هر که فرمانبرداری او کند راه رشد را یافته، و هر کس که نافرمانیش کند به گمراهی و سرگشتگی افتاده و هر کس به سوی او بازگردد، راهنمایی گشته است.
من تو را سفارش میکنم ای حسین به بازماندگانم از خاندان و فرزندان و خانواده خودت که از بدکارشان درگذری، و از نیکوکارشان بپذیری، و برای آنها جانشینی و پدری مهربان باشی، و دیگر آنکه مرا کنار رسول خدا دفن کنی که من به او و خانه او شایسته تر از دیگران هستم.

* گلواژه: محبوبترین بندگان در پیش خدا پرهیزگاران گمنامند. پیامبر اکرم (ص)

صئ........سیاسی

* قوه قضاییه با مصادیق لطمه زننده به عفت عمومی و تهمتها در فضای مجازی برخورد کند: عبد الرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: دادستان و قوه قضاییه باید در بخش فضای مجازی با مصادیقی که به مبانی اخلاقی، عفت عمومی و انحرافات در حوزه های اعتقادی و فکری لطمه وارد میکند و تهمتهایی که زده میشود، برخورد کنند و من به عنوان رئیس شورای امنیت کشور از این اقدام حمایت میکنم.

* دلایل وقوع حادثه تلخ قطار بررسی و مقصران احتمالی معرفی شوند: رئیس جمهوری به دنبال سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان از جمله پرسنل خدوم راه آهن را در پی داشت، خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ، معرفی مقصرین احتمالی و به کارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریعتر مصدومان شد.

* محقق هندی: 'ترامپ' قادر به لغو قرارداد هسته ای با ایران نیست: عضو ارشد بنیاد معتبر تحقیقاتی آبزرور هند با بیان اینکه 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب امریکا قادر به لغو توافقنامه هسته ای با ایران نیست اظهار کرد: اروپا و اعضای شورای امنیت، امریکا را در این اقدام همراهی نخواهند کرد. دکتر راجی راجاگوپالان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توافقنامه هسته ای ایران، قراردادی دوجانبه نیست که امریکا بتواند به راحتی آن را لغو کند.

* دبیر کل منشور بین المللی انرژی در دیدار با وزیر نیرو: ایران بازیگری مهم در صحنه انرژی جهان است: دبیر کل منشور بین المللی انرژی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که نقشی مهم و تعیین کننده در صحنه انرژی دنیا دارد نام برد و خواستار نقش فعالتر کشورمان در تحقق اهداف منشور شد. «اربان راسناک» این سخنان را در دیدار با «حمید چیتچیان» وزیر نیرو ایران در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی منشور انرژی در توکیو بیان کرد.

صئ........اجتماعی

* حد اقل و حد اکثر قیمت طلای سرخ در بازار: غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه برداشت طلای سرخ ۲۰ روز دیگر به پایان میرسد، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم زعفران، حد اقل ۵ میلیون تومان و حد اکثر ۶ میلیون تومان است.

* تولید خمیر مرغ استاندارد میشود: محمدرضا مرتضوی، رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد که استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس مشروط به استاندارد شدن تولید آن است. رئیس کانون صنایع غذایی گفت: شرایط برای تولید خمیر مرغ استاندارد در حال فراهم شدن است. وی افزود: آنچه تحت عنوان خمیر مرغ از آن یاد میشود، گوشتهای باقیمانده بر بافتهای استخوانی است که در کشتارگاههای صنعتی از مرغها جدا شده و با تکنولوژیهایی خاص استحصال میشود که در مقیاسهایی مانند کشتارگاههایی که تا یک میلیون تن تولید گوشت میکنند رقمی حدود ۵۰ هزار تن خمیر مرغ به دست میآید که در همه جای دنیا استاندارد بوده و استفاده از آنها مجاز است.

* ارائه گوشت الاغ به گردشگران: ولی تیموری، مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نسبت به ارائه گوشت الاغ به گردشگران جاده هراز گفت: 50 تا 60 درصد واحدهای پذیرایی جاده هراز مجوز ندارند، بنابر این رقابتهای ناسالم نیز بین آنها مطرح است و اخباری از این دست را برای تخریب همدیگر استفاده میکنند. ارائه خدمات مطلوب توسط هر یک از واحدها با توجه به نظارتهای گسترده، از اصلیترین اهداف سازمان و ادارات کل استانی به شمار میآید و همواره در سطحی شایسته نیز تحقق یافته است.

* بازداشت ۳ نفر از عوامل برخورد قطارهای مسافربری: قاضی آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری منطقه هفتخوان خبر داد و تصریح کرد: این افراد تفهیم اتهام شده و با صدور قرار تأمین روانه زندان گردیده اند.

 

صئ.........اقتصادی

* غرامت ۱۹۳ میلیونی به فوت شدگان قطار تبریز-مشهد:

عبد الناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی میگوید: بیمه مرکزی پیگیر بیمه حوادث زائرین کربلا و آسیبدیدگان در قطارهایی که با هم تصادف کرده اند است. بیمه دانا درباره شهدای کربلا مسئولیت دارد و تا ۱۹۳ میلیون تومان باید برای هر فوت بپردازد. وی افزود: موضوع کشته شدگان حادثه راه آهن در مسیر تبریز-مشهد هم مربوط به بیمه پارسیان است. این بیمه تا ۱۹۳ میلیون تومان برای فوت شدگان و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای آسیبدیدگان پرداخت میکند.

* آسیبدیدگی 60 درصد کیوی مازندران: حسین نیازآذری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رفع بیم سرمازدگی مرکبات استان و خسارت به 60 درصدی کیوی مرکبات مازندران خبر داد و گفت: تا کنون خسارت زیادی به مرکبات مازندران وارد نشده است، اما درختان به صورت فیزیکی آسیب جدی دیده اند.

 

صئ.........بهداشت و سلامت

* این داروها را همراه با لبنیات نخورید: یک متخصص فارماکو تراپی گفت: مصرف قرصهای فروس سولفات به همراه لبنیات، مانع جذب آهن میشود و درمان کمخونی را دچار اختلال میکند.  دکتر خوارزمکیا گفت: تداخلات دارویی طیف گسترده ای از مشکلات را به دنبال دارد. تداخل دارویی شامل تداخل دارو با غذا یا مواد دیگر و دارو با داروست، دارو به عنوان ماده ای شیمیایی برای تشخیص و درمان در نظر گرفته میشود و غلظت آن در خون و محل مورد نظر مشخص است. دارو در جذب، توزیع، متابولیسم و دفع در بدن روند مشخصی دارد. برخی داروها باید در محیط اسیدی معده باز و جذب شوند، چنانچه این داروها همزمان با داروهایی که اسید معده را کاهش میدهند، استفاده شوند، منجر به تداخل میشوند. چنانچه داروی سلیکوفلوکساسین  همزمان با مکملهای کلسیمدار یا مواد غذایی حاوی کلسیم باشد، سبب میشود میزان جذب کلسیم کاهش یابد.

* خوراکیهای مفید برای کبد: خوراکیهای مشخصی برای سلامت کبد وجود دارند. – سیر: این ماده خوراکی به کبد کمک میکند تا با فعال کردن آنزیمها مواد سمی را از بدن دفع کند. به علاوه سیر به تصفیه کبد کمک میکند. – قهوه: این ماده خوراکی حاوی خواصی است که میتواند خطر بیماری کبدی را کاهش دهد. مصرف دو فنجان قهوه در روز میتواند به کاهش ابتلا به بیماری کبدی تا ۴۴ درصد کمک کند. – آوکادوو: این خوراکی حاوی نوعی آنتی اکسیدان است که برای پاک کردن مواد مضر از کبد و حفظ سلولهای کبد از آسیبدیدگی مصرف میشود. – زردچوبه: مصرف این ادویه برای سلامت کبد توصیه میشود و به کاهش میزان آسیب رساندن رادیکالهای آزاد به کبد کمک میکند. زردچوبه به بدن کمک میکند تا چربیها را هضم کرده و صفرا تولید کند. - گریپ فروت: سطح بالای ویتامین C و خواص آنتی اکسیدانی گریپ فروت باعث میشود مواد سمی از بدن دفع و مانع از تخریب سلولها شود.

صئ.........دانش و فناوری

* بینایی خود را قرض دهید: یک اپلیکیشن جدید به مردم اجازه میدهد به طور موقت بینایی خود را به دیگران وام دهند. مثلاً تصویر فرد نابینا، هنگام انتخاب فرم درست از یک پوشه یا کنترل تاریخ انقضای شیر به صورت تصادفی به شبکه امدادگران ارسال میشود تا نخستین امدادگر در دسترس به این درخواست وصل شود. دانلود نرم افزار Be My Eyes روی سیستم عامل اپل و اندروید رایگان است. تا به حال بسیاری به این حرکت پیوسته اند.

* برنامه موبایلی برای افراد مبتلا به اختلال دید در رنگ: به نقل از «فست کمپانی» افرادی که دچار اختلال در تشخیص رنگها هستند، میتوانند رنگها را ببینند، اما در تمیز دادن آنها با مشکل رو برو هستند. هرچند عینکهایی برای اصلاح این  اختلال ساخته شده و به این افراد کمک میکند تمایز بیشتری در رنگها ایجاد کنند، اما هزینه آنها بسیار زیاد است. به همین دلیل اکنون مهندسان مایکروسافت یک برنامه iOS  رایگان به نام Color Binoculars به بازار عرضه کرده اند که تقریباً همان کاربرد عینک را برای افراد مبتلا به این اختلال دارد. در اصل «تام اورتون» که خود نیز دچار اختلال در تشخیص رنگ است، همراه «تینگ تینگ ژو» این برنامه را سال گذشته خلق کردند. آنها نسخه اولیه برنامه موبایل خود را به «مایکروسافت گاراژ» ارائه کردند که برای توسعه و تجاری سازی به آنان کمک کند. برنامه Color Binoculars قابلیت اصلاح سه نوع بیماری تشخیص رنگ را دارد. در تمام موارد این برنامه از فیلترهای دیجیتال برای تغییر ترکیبهای رنگی مشکل ساز استفاده میکند که در حافظه نمایش دوربین تلفن همراه وجود دارد. سپس تصاویر اصلاح شده به وسیله برنامه در صفحه نمایش موبایل برای کاربر ارائه میشود. اورتن در این باره میگوید: چون خودم در تشخیص بین قرمز و سبز با مشکل رو برو بودم، برنامه موبایلی سعی دارد رنگ قرمز را درخشانتر و سبز را تیره تر نشان دهد تا تمایز میان دو رنگ مشهودتر شود.

صئ.........ورزشی

* چشم انداز مسابقات دو و میدانی معلولان در سال آتی: بهمن رضایی، رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولین گفت: این جلسه برای بررسی فنی تقویم ورزشی سال ۱۳۹6 دو و میدانی معلولان برگزار شد که طی آن، شرکت در چهار مسابقه خارجی به تصویب رسید. رضایی افزود: در این جلسه، مقرر شد تیم ملی در مسابقات جهانی که اردیبهشت ماه سال آینده در تایلند برگزار میشود، شرکت کند. همچنین حضور در مسابقات کشورهای اسلامی نیز به تصویب رسید که این رقابتها در باکو برگزار خواهد شد. وی همچنین به پیکارهای مهم جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: دو رویداد جهانی مهم را نیز در پیش داریم که تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی که تیر ماه سال 96 در لندن برگزار میشود شرکت میکند. تیم جوانان نیز مرداد ماه سال آتی در کشور سوئیس در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد. علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دو و میدانی فدراسیون نابینایان نیز گفت: برای تصویب نهایی شرکت در مسابقات سال آتی، منتظر تأیید شورای برونمرزی هستیم. هادیزاده با اشاره به مسابقات کشورهای اسلامی گفت: مسئول آمادگی و اعزام ورزشکاران به این مسابقات، کمیته ملی المپیک است. در جلسه ای که با آقای شهبازی داشتیم، قرار شد از میان نابینایان پنج الی شش نفر برای این مسابقات اعزام شوند که یک مسابقه انتخابی محدود نیز در همین ارتباط برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: حضور تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی قطعی است و تنها باید اسامی را اعلام کنیم که پس از بررسی رکوردهای ثبت شده توسط ورزشکاران از سوی کمیته فنی اعلام خواهد شد. هادیزاده در خصوص مسابقات پیش رو در سال جاری نیز گفت: در بهمن ماه، مسابقات دوی صحرانوردی را پیش رو داریم که به مناسبت دهه فجر برگزار میشود. همچنین دو و میدانی کارانی که میخواهند در کلاسبندی پزشکی جهانی قرار بگیرند، میتوانند با کمک هیأت استانی خود، در رقابتهای بین المللی فزاع امارات شرکت کنند.

صئ.........جعبه جادو

* رادیو نمایش در این هفته به سوگ مینشیند:. به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، سریال رادیویی «بلوای کذاب» به نویسندگی مرضیه رشیدبیگی و کارگردانی ندا هنگامی در هفته پیش رو ساعت 6:30 به روی آنتن رادیو نمایش میرود. در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: در واپسین روزهای عمر پیامبر گرامی (ص)، خبر بیماری ایشان سودای قدرت را در دل دشمنان دین انداخت و... در «بلوای کذاب» هنرمندانی چون علی اصغر دریایی، شهین علیزاده و... به ایفای نقش پرداخته اند. این نمایش رادیویی به تهیه کنندگی مهتاب امینی، صدابرداری علی حاجی نوروزی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. - نمایش رادیویی «پند پیامبر» که نویسندگی آن را گووان مهر اسماعیل پور بر عهده دارد درباره مردی است که از بادیه نزد پیامبر میآید. این نمایش به تهیه کنندگی مهتاب امینی، کارگردانی مهین فردنوا، از هفتم آذر ماه ماه ساعت 20 به روی آنتن رادیو نمایش میرود و سریال رادیویی «روز آمرزش» نیز به کارگردانی حمید منوچهری و با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از ششم آذر ماه  ساعت 9:45 دقیقه در رادیو نمایش پخش خواهد شد. گفتنی است، نمایش رادیویی "تنیده در جان" به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی "ع" هشتم آذر ماه  ساعت 20 از رادیو نمایش پخش میشود. این نمایش را علی خاکبازان نوشته و روایتگر دغدغه های مردی جوان در دوران امامت حضرت امام حسن مجتبی "ع" است. "تنیده در جان" به تهیه کنندگی شهناز دهکردی، صدابرداری پیروز صدرایی از هشتم آذر ماه، ساعت 20 از رادیو نمایش پخش میشود. "خورشید من بتاب" نیز عنوان نمایشی است که به مناسبت شهادت امام رضا "ع" تهیه و تولید شده است و در هفته پیش رو به روی آنتن رادیو نمایش خواهد رفت. این آثار علاوه بر رادیو نمایش در سایر شبکه های رادیویی نیز به روی آنتن خواهند رفت.

صئ.........حوادث

* 45 کشته و 100 مصدوم در حادثه ریلی سمنان-دامغان: برخورد قطار مسافربری سمنان-مشهد و قطار مسافربری مشهد-تبریز در ساعت ٧:٤٨ روز جمعه روی داد و در اثر این برخورد، آتشسوزی ایجاد شد که تعداد کشته ها به 45 نفر و مصدومان حادثه نیز 100 نفر گزارش شده است. در این میان به رغم گمانه زنیهای اولیه مبنی بر یخ زدگی سیستم سوزنبانی الکترونیکی به عنوان علت حادثه محسن پورسیدآقایی، مدیر عامل راه آهن علت حادثه را مربوط به تغییر شیفت مسئول مربوطه عنوان کرد. مدیر عامل راه آهن در باره چگونگی وقوع این سانحه دردناک گفت: «قطار مشهد-تبریز به دلیل سرمای هوا و یخزدگی سیستم ترمز در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف میشود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع میدهد و به کل سیستم، توقف قطار اطلاع داده میشود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز میشود. در همین زمان قطار مشهد-سمنان در مسیر متوقف میشود. متأسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل، فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد-سمنان مجدداً کسب تکلیف میکند، به وی گفته میشود که مسیر باز است و مشکلی نیست؛ شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است، لذا به وی تلگراف میشود که حرکت کند. قطار مشهد-تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود، لذا قطار مشهد-سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه میشود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد-تبریز برخورد میکند.

* آلرژی به همه چیز حتی همسر: زنی در آمریکا شدیدترین حساسیت را دارد، تا جایی که حتی به همسرش نیز حساسیت داشته و با دیدن او مدام عطسه میکند. جوآنا واتکینز 29 ساله که به سندروم (MCAS) مبتلاست فقط 15 ماده غذایی را میتواند مصرف کند و به باقی مواد غذایی حساسیت دارد. در 5 سال گذشته او مدام در محیطهای ایزوله نگهداری شده و چند بار نیز پس از ملاقات با همسرش دچار حمله آلرژیک شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *