شناسه خبر: 10437 منتشر شده در مورخ: 1395/9/1 ساعت: 09:38 گروه: فرهنگی  
چند خبر از تئاتر

چند خبر از تئاتر

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر طی حکمی ابراهیم حسینی را به عنوان مدیرمسابقه و نمایشگاه پوستر و هویت بصری این جشنواره معرفی کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا از سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سعید اسدی از مدیر مسابقه و نمایشگاه پوستر خواسته تا ضمن تنظیم فراخوان تخصصی بخش پوستر وهویت بصری و ارائه به دبیرخانه جهت اعلام عمومی، نسبت به تهیه فرم ویژه بخش پوستر و هویت بصری جهت ثبت آثار در دبیرخانه اقدام کند. معرفی گروه داوری به دبیرجشنواره، پیگیری و نظارت بر فرآیند انتخاب آثار برگزیده، تعیین شیوه نامه داوری آثار و پیگیری آماده سازی چاپ و انتشار مطلوب آثار با هماهنگی دبیرخانه در قالب کتاب پوسترهای برگزیده و پیگیری، هماهنگی و برگزاری نمایشگاه پوستر و هویت بصری به نحو شایسته در ایام جشنواره از جمله نکات مورد تاکید در مدیریت بهینه این بخش ذکر شده است. توجه و تقویت بخش هویت بصری به عنوان بخشی نوپا جهت هویت یابی گروه های نمایشی به لحاظ بصری و گرافیکی از جمله موارد مورد تاکید دبیر جشنواره است. حسینی را می توان از گرافیست ها و عکاسان خلاق و با تجربه عرصه حرفه ای تئاتر کشور دانست که مدیریت شش دوره از مسابقه پوستر تئاتر فجر را به عهده داشته است.
وی فعالیت خود را در زمینه عکاسی و گرافیک از سال 75 شروع کرده و تا کنون طراحی پوستر بیش از 40 رویداد فرهنگی و هنری را برعهده داشته است و ضمن تدریس در دانشگاه علمی کاربردی، مدیریت یک دوره از مسابقه عکس جشنواره بین المللی تئاتر فجر و دبیری بخش جنبی دهمین دوسالانه پوستر تهران و مدیریت هنری بیش از 10 جشنواره فرهنگی و هنری را در کارنامه فعالیت خود دارد.
سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی یکم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

** هیات داوران چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان معرفی شدند داوران چهارمین جشنواره بین المللی تئا‌تر معلولان در سه بخش تئاتر صحنه ای٬ خیابانی و کودک و نوجوان معرفی شدند.
این جشنواره در بخش تئاتر بزرگسال و خیابانی با حضور قطب الدین صادقی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، افسانه بایگان بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما٬ لوکاس هندریک دبیک و پروفسور کمار برگزار می شود.
داوران بخش کودک و نوجوان چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان نیز متشکل از شوتا ماهندرا، هنگامه مفید نویسنده و کارگردان تئاترهای عروسکی و تئاترهای کودک و نوجوان، زهراصبری نویسنده،کارگردان،طراح و سازنده عروسک، افسراسدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و حسن دولت آبادی پژوهشگر، نویسنده و مدرس تئاتر هستند. چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با شعار «جشن دوستی‌ها با احترام به تفاوت‌ها» از 12 تا 17 آذرماه در شهر اصفهان به دبیری فاطمه فخری برگزار می‌شود

** معرفی داوران بخش های مسابقه پوستر و عکس جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
به گزارش روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، بخش مسابقه پوستر و عکس این جشنواره داوران خود را از میان چهره های شناخته شده عکاسی تئاتر و طراحان به نام پوستر معرفی کرد. حمید جبلی ، سیف الله صمدیان و سیامک زمردی مطلق داوری بخش مسابقه عکس و قباد شیوا ، آرش تنهایی و امیر اسمی داوری بخش مسابقه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده گرفتند. بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 21 تا 27 آذر ماه با دبیری شهرام کرمی در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *