شناسه خبر: 10428 منتشر شده در مورخ: 1395/8/27 ساعت: 07:21 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 27 آبان 1395

روزنامه پنجشنبه 27 آبان 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 27 آبان 1395

17 صفر 1438

17 نوامبر 2016

سال بیستم شماره 5434

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5 و 88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

اختصاصی ایران سپید: حسین نحوی نژاد: دست ngo دلسوز برای اداره رودکی را میفشاریم 2

قطعنامه حقوق بشری مجمع عمومی علیه ایران مردود است 5

تسهیلات ویژه قطارهای رجا به بسیجیان 7

تولید پراید و ۴۰۵ تا پایان سال متوقف میشود 8

تشدید بیماریهای قلبی، ریوی و تنفسی با آلودگی هوا 9

کارزاری که میخواهد جهان را برای نابینایان عوض کند 11

پایان دور رفت مقدماتی جام جهانی در آسیا

عروس، خواهر شوهر را با اسید سوزاند

چاردیواری 18

صئ.........ویژه

* حسین نحوینژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در گفتگو با ایران سپید، درباره سرنوشت مرکز رودکی اظهار کرد: داستان از یک اشتباه سازمان برنامه و بودجه که آن سالها به اسم سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت میکرد شروع شد و آن، عبارت از پیچیدن یک نسخه برای تمام سازمانها و نهاد های دولتی بود که، دولت باید کوچک شود. حال آنکه فعالیتهای بهزیستی تخصصیست و بخشهای زیادی از آنها درآمد زا نیست. بنابر این طی 7-8 سال به بهزیستی فشار آوردند که نهاد های خدماتی را از بین ببرد. بهزیستی مقاومت کرد، کلاً تشکیلات خدماتی را از بین بردند. یعنی مرکزی مثل رودکی که خدماتش را به کل کشور ارائه میدهد، تمام پستهایش ستاره دار شد. نیمی از افراد بازنشسته شدند و پست نیم دیگر که باقی مانده اند، به نام است، یعنی بعد از بازنشستگیشان آن پست باطل میشود. جدا از این اتفاق، ما با تحریمها مواجه شدیم؛ دولت امکان وارد کردن کاغذهای مخصوص را نداشت، شرکت نروژی حاضر به تعمیر دستگاههای چاپ ما نبود. بنابر این تصمیم گرفته شد تا یک ngo سرمایه دار، قوی و بانفوذ کار را بر عهده بگیرد. انصافاً سالهای اول خوب کار کرد، کشتی کشتی کاغذ وارد کرد، کمبود منابع انسانی را با استخدام نیرو جبران کرد. از سال گذشته ما به این برخوردیم که این مؤسسه با بهزیستی قراردادی ندارد و حاضر نمیشود پای قرارداد بیاید. ما اصرار کردیم که باید قرارداد نوشته شود؛ اتفاقاً چند قرارداد تنظیم شد و ایراداتی وارد کردند، اما در نهایت، از فروردین امسال کار را زمین گذاشتند. یعنی به پرسنل حقوق نپرداختند و مسائل دیگری هم پیش آمد. خب بهزیستی که نمیتوانست یکجانبه قرارداد را فسخ کند، از دیگر سو به کسانی که از طرف آن مؤسسه استخدام شده بودند هم نمیتواند حقوق دهد، چون کارمند بهزیستی نیستند. نهایتاً ما پیشنهاد کردیم که تأمین اعتبار کنیم و از آنها خرید خدمت کنیم؛ یعنی اگر تا امروز رایگان کار میکردند، از این به بعد هزینه دریافت کنند. حاضر نشدند. اعلام کردیم که ما حقوق کارمندانی که 7 ماه حقوق دریافت نکرده اند طی یک قرارداد همراه با بیمه پرداخت میکنیم، باز تمکین نکردند. در نهایت مسئولان مؤسسه به نابینایان گفتند که سازمان باید چک بدهد؛ خب چک را که نمیشود بدون قرارداد صادر کرد. دوستان آمدند اینجا و تظاهرات کردند و هرچه من توضیح دادم، قانع نشدند. بالاخره من به مسئولان سازمان گفتم با ضمانت من چک را صادر کنند. در آخرین پیگیریهایی هم که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مرکز رودکی باید به آغوش سازمان برگردد. ما تقاضا کردیم که امکان ایجاد تشکیلات به ما داده شود تا بتوانیم نیروی انسانی استخدام کنیم که البته این اتفاق طی پروسه طولانی رخ خواهد داد. اما از همین جا اعلام میکنم، برای این که خدمات مرکز متوقف نشود، اگر ngo یا مؤسسه ای قدرت و دلسوزی لازم را در خود برای اداره این مرکز احساس میکند، ما دست او را با خرید خدمت میفشاریم.

صئ.........سیاسی

* سخنگوی وزارت خارجه: «قطعنامه حقوق بشری مجمع عمومی علیه ایران دارای اغراض سیاسی و مردود است»: «بهرام قاسمی» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه قطعنامه حقوق بشری مجمع عمومی علیه ایران را دارای اغراض سیاسی دانست و آن را مردود شمرد. قاسمی در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «جمهوری اسلامی ایران قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران که در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط کانادا و سایر همبانیان آن کشور تهیه شده است را مردود و غیر قابل قبول میداند.

* رئوفیان: ترامپ از سیاستهای شکست خورده آمریکا درس بگیرد: دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: امیدوارم ترامپ از سیاستهای شکست خورده گذشته آمریکا درس بگیرد و متناسب با اقتدار و شأن ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی برخورد کند. سید ابو القاسم رئوفیان در واکنش به انتخاب دانالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور افزود: انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری دلایل مختلفی دارد که از جمله میتوان به شعارهای عوامفریبانه، هزینه هنگفت تبلیغاتی و انتقادهای به جای او به هیأت حاکمه فعلی آمریکا اشاره کرد که همه دست به دست هم داد و او با اختلاف اندکی نسبت به هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی خود، پیروز عرصه رقابت ریاست جمهوری شد.

* اسد، همکاری با ترامپ را مشروط به جدی بودن وی علیه تروریسم دانست: رئیس جمهور سوریه آمادگی کشورش را برای همکاری با ترامپ مشروط به جدی بودن وی در مقابله با تروریسم اعلام کرد و در عین حال خواستار توقف حمایت این کشور از تروریستها در سوریه شد. وی، نقش روسیه، ایران و حزب ا... را در حمایت از کشورش در برابر تروریسم کلیدی و بسیار مهم دانست و بر مقابله جدی با گروههای تروریستی تأکید کرد.

صئ.........اجتماعی

* تسهیلات ویژه قطارهای رجا به بسیجیان: شرکت حمل و نقل ریلی رجا به منظور بزرگداشت هفته بسیج در نظر دارد از 13 تا 30 آذر، تسهیلات سفر برای بسیجیان عزیز ارائه کند. در قالب این طرح، حد اکثر 20 درصد تخفیف به همه درخواستهای بلیت گروهی ارائه شده از سوی پایگاههای مقاومت بسیج داده میشود. علاقه مندان به بهره مندی از مزایای این طرح میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88347027-021 تماس بگیرند.

* ارائه ۱۲ هزار عنوان کتاب به دانشآموزان با تخفیف: مهدی علی اکبرزاده، مدیرکل هنری و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه گفت: دانشآموزان کتابها را با تخفیف ۳۰ درصدی خریداری میکنند. وی افزود: مهر ماه، تمام کتابها به نمایشگاه مدارس سراسر کشور ارسال شد. این کتابها ۳۰ درصد تخفیف دارند که دانشآموزان از نمایشگاه مدرسه خود تهیه میکنند.

صئ........اقتصادی

* تولید پراید و ۴۰۵ تا پایان سال متوقف میشود: بهروز ریاحی، استاندار تهران درباره توقف "تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا پایان سال" را که توسط وزارت صنعت رد شده بود، تأیید و از دو خودرو با استاندارد یورو٤ یا یورو٥ برای جایگزینی این دو خودرو خبر داد و گفت: خودروهای تولید شده در کشور باید از این به بعد با استاندارد یورو٤ یا یورو٥ به تولید برسند و زیر این استاندارد نباید خودرویی وارد بازار شود.

* تولید دستگاه کارت خوان در ایران آغاز شد: یک شرکت داخلی با اتکا به توانمندی مهندسان ایرانی موفق به ساخت دستگاه کارت خوان شد. شاهین جوانمردی، مدیر عامل ارونتک در این خصوص میگوید: در مرحله نخست سالانه 250 هزار دستگاه پایانه فروش تولید خواهد؛ شد ضمن اینکه اشتغال مستقیم 100 نفر و صرفه جویی دو و نیم تا سه میلیون دلاری از دیگر دستاوردهای راه اندازی این خط تولید است.

 

 

صئ........بهداشت و سلامت

* تشدید بیماریهای قلبی، ریوی و تنفسی با آلودگی هوا: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نسبت به افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس و تشدید بیماریهای قلبی، ریوی به دنبال آلودگی شدید هوای تهران هشدار داد. خسرو صادق نیت، ضمن اشاره به افزایش شاخص آلودگی هوای تهران به 146 برای ذرات 2.5 میکرون گفت: این شاخص نشان دهنده شرایط ناسالم برای افراد حساس است و احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس و تشدید بیماریهای قلبی ریوی وجود دارد. وی افزود: توصیه میشود خردسالان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی از حضور در فضاهای باز پرهیز کرده و در موارد ضروری حضور خود را به حد اقل کاهش دهند. همچنین از فعالیتهای سنگین و طولانی مدت خارج از منزل خودداری کنند. وی افزود: در صورت افزایش شاخصهای آلودگی هوا به بیش از 200 شرایط به مرحله اضطراری میرسد. همچنین اگر این شاخصها از عدد 300 بگذرند در وضعیت خطرناک و بحرانی قرار میگیریم.

* ۲7 میلیون ایرانی در گروه میانسالان قرار دارند: رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت گفت: ۲۷ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران در گروه سنی میانسالان قرار دارند. مطهره علامه افزود: گروه سنی میانسالان در هر جامعه، گروه مولد محسوب و شامل افراد ۳۰ تا ۶۰ ساله  میشود. رشد این گروه جمعیتی بیشتر از سایر گروهها است. این موضوع لزوم برنامه ریزی دقیق برای سلامت آنان را متذکر میشود. علامه با بیان اینکه مرگ و میر افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله، مرگ زودهنگام تلقی میشود، گفت: مرگ قبل از این سن، زودهنگام تلقی میشود و قابل پیشگیری است. البته بیشتر مرگ و میرها در این گروه سنی ناشی از بیماریهای مزمن غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون بالا و قلبی عروقی است. تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت فیزیکی، زندگی بدون تحرک و مصرف دخانیات، از عوامل مهم خطرساز برای این گروه سنی به شمار میرود.

صئ........از شش نقطه جهان

* کارزاری که میخواهد جهان را برای نابینایان عوض کند: شبکه های اجتماعی، ابزاری بسیار کاربردی برای تعامل میان آدمهای سر تا سر دنیا فراهم کرده اند. خوب که بتوانی از این ابزار جادویی استفاده کنی و سر سوزن حمایتی هم که پشتت باشد و حرف قابل قبولی هم که برای گفتن داشته باشی و قدری خلاقیت را هم که چاشنی کنی، میتوانی صدایت را به گوش دنیا برسانی. اتفاقی که در شماره پیشین به آن پرداختیم، نمود عینی مدعای بالا به حساب میآید. نابینایانی دست به دست هم داده اند تا نگاه مردم دنیا ره به پدیده نابینایی عوض کنند. بدون شک هم بهترین ابزاری که برای این کار یافته اند، همان امکاناتی است که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در اختیارشان قرار میدهد.

در شماره پیشین اشاره کردیم که یکی از راههایی که این افراد برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه پیش گرفته اند، راه اندازی وبسایتی است که طی آن، از جنبه های مختلف پدیده نابینایی و حواشی آن را مورد بررسی قرار میدهند. عنوانی که برای وبسایت انتخاب کرده اند، «دنیای تازه نابینایان» است و هدف اصلیِ مطالبی که در این وبسایت تولید میشود، کسانی هستند که چندان شناختی از پدیده نابینایی ندارند یا در مقابل نابینایی و نابینایان مواضع عجیب و غریب میگیرند. خودمان هم مطمئناً افراد را در اطرافمان میشناسیم که در مواجهه با یک نابینا، شروع میکنند به تأسف خوردن به حال آن فرد یا به طور مثال، به جای توجه به توانمندیها و تخصصهایی که آن فرد از آنها بهره مند است، فقط موضوع نابیناییش را مورد توجه قرار میدهند. در صفحه اول این وبسایت خطاب به بازدید کنندگان بینا قید شده که اگر جزو این دسته هستید، بد نیست در آزمونی که در وبسایت طراحی شده شرکت کنید. این آزمون، در حقیقت آزمونی است که میزان آشنایی افراد با پدیده نابینایی را به آنها نشان میدهد. همچنین در پایان آزمون به شرکت کننده ها پیشنهادهایی میشود مبنی بر این که بهتر است در پی تقویت کدام جنبه از اطلاعاتشان در زمینه نابینایی باشند.

از دیگر بخشهای جالب توجه این وبسایت، قسمتی است که در آن، نابینایان و اطرافیان آنها، حکایتهایشان را در خصوص توانمندیها و سبک زندگیشان و نوع تعاملاتشان با جامعه مطرح میکنند. هدف از این بخش آن است که افراد جامعه بدانند که نابینایان هم مثل سایر آحاد جامعه زندگی میکنند و اطرافیانشان هم درست به همان کیفیت که با آنها در تعاملند، با آنها ارتباط برقرار میکنند. همچنین در بخش دیگری از این وبسایت، مطالبی فراهم شده که طی آن، نکات کوچک آموزشی در خصوص این که افراد بینا در موقعیتهای مختلف لازم است چطور با نابینایان برخورد کنند، در اختیار آنها قرار میگیرد. این کارزار، میتواند الگوی مناسبی باشد برای آنها که میخواهند بر جامعه اطرافشان تأثیری بگذارند و نگاهشان را نسبت به نابینایی اصلاح کنند. برای بازدید از وبسایت مورد بحث میتوانید به نشانی www.blindnewworld.org مراجعه کنید.

 

صئ........ورزشی

* پایان دور رفت مقدماتی جام جهانی در آسیا: پنجمین و آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا برگزار شد. دو تیم ایران و عربستان به عنوان صدرنشین گروه اول و دوم، مسابقات دور رفت را به پایان رساندند تا دور برگشت این مسابقات، از سوم فروردین ماه سال آینده از سر گرفته شود. در نخستین مسابقه گروه نخست، کره جنوبی در دیداری سخت موفق شد با نتیجه 2 بر 1 ازبکستان را شکست دهد. با این پیروزی، کره ایها با 10 امتیاز، یک امتیاز کمتر از ایران در رده دوم قرار گرفتند. در دیگر مسابقه این گروه، چین و قطر به تساوی بدون گل رسیدند تا همچنان پایین جدول باقی بمانند. در آخرین دیدار این گروه، سوریه و ایران با 45 دقیقه تأخیر دیدارشان را در ورزشگاه عبدالرحمان مالزی در زمینی نامناسب آغاز کردند که در پایان، شاگردان کیروش نتوانستند به برتری برسند و این دیدار گلی به همراه نداشت. اما با این حال، ملی پوشان کشورمان با 11 امتیاز صدرنشین گروه اول باقی ماندند. در گروه دوم، ژاپن با نتیجه 2 بر 1 به سختی از سد عربستان گذشت تا نخستین شکست این تیم را رقم بزند و به دهمین امتیاز خود دست یابد. در دومین بازی این گروه، تایلند مقابل استرالیا در دیداری که سه گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، به تساوی 2 بر 2 دست یافت و اجازه نداد زردپوشان از باخت عربستان استفاده کنند و صدرنشین شوند. امارات و عراق هم آخرین بازی این گروه را برگزار کردند که امارات توانست با نتیجه 2 بر 0 عراق را شکست دهد و 9 امتیازی شود. در پایان گروه اول، ایران با 11، کره جنوبی با 10 و ازبکستان با 9 امتیاز اول تا سوم و تیمهای سوریه با 5، قطر با 4 و چین با 2 امتیاز سوم تا ششم هستند. در گروه دوم نیز عربستان و ژاپن با 10 و استرالیا و امارات با 9 امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند. عراق با 3 و تایلند نیز با 1 امتیاز در رده پنجم و ششم قرار دارند.

 

 

 

صئ........حوادث

* عروس، خواهر شوهر را با اسید سوزاند: رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تهران آخرین وضعیت دو زن جوان را که در جریان اسید پاشی سوخته اند، تشریح کرد. صبح دوشنبه 24 آبان دو زن جوان به دلیل سوختگی بر اثر اسید راهی بیمارستان مطهری شدند که حال یکی از آنها در ابتدای ورود وخیم بود. زن 25 ساله که به نظر میرسد از سوی عروسشان هدف اسید پاشی قرار گرفته، دچار 25 درصد سوختگی شده که صورت و چشمهایش بشدت آسیب دیده است. وی در خصوص دختر 23 ساله دیگری که همراه این زن به بیمارستان منتقل شده بود، گفت: این زن که خواهر شوهر فرد مصدوم است، در پی ریختن اسید دچار سوختگی 13 درصدی شده و پاهایش بشدت آسیب دیده است. به دنبال این حادثه هولناک که صبح دوشنبه 24 آبان در خیابان 30 متری افسریه رخ داد، سرپرست دادسرای جنایی تهران- به محض اطلاع از موضوع، دستور  تحقیقات لازم در اینباره را صادر کرد. مأموران در نخستین بررسیها دریافتند زن 23 ساله ای به نام فاطمه، زمانی که در خانه برادرش خواب بوده، از سوی همسر برادرش به نام نرگس مورد هجوم قرار گرفته است. وی همان موقع با نرگس درگیر شده که ناگهان همسر برادرش وی را با اسید هدف قرار میدهد. اما عامل اسید پاشی نیز در پی این حادثه دچار سوختگی میشود.

* تعقیب قاچاقچی زن با 118 کیلو تریاک: یک زن قاچاقچی که 118 کیلوگرم تریاک را با یک خودرو سواری جا بجا میکرد، از سوی مأموران پلیس در تهران دستگیر شد. مأموران کلانتری مهرآباد هنگام گشت در محدوده بزرگراه خلیج فارس به یک خودروی سواری سفید که زنی پشت فرمانش بود ظنین شدند و دستور ایست دادند، اما این زن بدون توجه به فرمان پلیس فرار کرد. مأموران هم به تعقیبش پرداخته و پس از تعقیب و گریز طولانی در بزرگراه خلیج فارس سر انجام او را به دام انداختند. در بازرسی خودروی این زن 118 کیلو و 750 گرم تریاک کشف شد.

صئ........چاردیواری

* با عرض سلام و تسلیت اربعین حسینی. جا دارد در آغاز این ستون 28 آبان، سالروز تأسیس ایران سپید را به خودمان و شما عزیزان تبریک بگوییم. زیرا این رسانه در واقع سرمایه معنوی کل جامعه نابینایان و کم بینایان کشور است که پا در بیست و یکمین سال فعالیت خود میگذارد. به همین مناسبت در روزنامه شنبه مطالبی را به صورت ویژه خواهید خواند. این هفته در بازتاب تغییر بسته بندی روزنامه همچنان دوستان خوشنودی خود را از بسته بندیهای جدید به تحریریه اعلام میکنند. از جمله خانم اسدی از کرج، آقای ناصر شکیبپور از اصفهان. آقای احیایی از تهران که البته ایشان پرسشی را در مورد سامانه ویژه حمل و نقل جانبازان و معلولین شهر تهران نیز مطرح کردند که پاسخ آن را از ستون پیگیری درخواست کردند مبنی بر وجود خدمات این سامانه برای نابینایان و کم بینایان و در صورت وجود این خدمات چگونگی آن. به طور اختصاری این سامانه به نابینایان خدمات میدهد، اما این گروه در اولویت خدمات آن نیستند. پاسخ کامل را در ستون پیگیری بخوانید. آقای ماشا ا... مهدی از آران و بیدگل نیز از بسته بندی روزنامه تشکر کرده اند. آقای ابراهیم سیاحی از تهران نیز هم از بسته بندی روزنامه و هم از ستونهای خاطره ها و بهداشت و سلامت تشکر کرده اند. اما آقای عباسعلی قوامپور از قوچان از مطالب ستون بهداشت و سلامت انتقاد کرده و مطالب آن را گنگ و مبهم توصیف کرده اند که البته ایشان باید حق بدهند که خود این صحبت هم گنگ و مبهم است. ایشان چه مطالبی را گنگ توصیف میکنند؟ با ذکر مصداق و نمونه صحبت خود را مستدل و ما را برای درک بهتر مشکل یاری کنند یا اینکه این ستون مراکز بهداشتی و درمانی را در شهرستانهای مختلف معرفی کند درخواستی موجه نیست، زیرا بالاخره در هر شهر مراکز درمانی مختلفی وجود دارد که ساکنین آن شهر با آنها آشنایند. در حالی که ستون بهداشت و سلامت محتوای آموزشی و ترویج آگاهی دارد. شماره تلفن همه پزشکهای طرف گفتگوی روزنامه را نیز نمیتوانیم چاپ کنیم، زیرا هم تبلیغ یک پزشک است که مجاز نیستیم و هم پیدا کردن آن کار پیچیده ای نیست. چند تن از دوستان ضمن تماس با روزنامه بلافاصله پیگیر چگونگی و زمان افزایش دو برابری مستمریها شدند. ذکر این توضیح لازم است. پاسخگوی این وعده ها خود مسؤولان هستند، نه روزنامه؛ هرچند پیگیری درخواستها و پرسشهای شما از سوی روزنامه انجام میشود. اما ما نباید پاسخگوی وعده هایی باشیم که دیگران میدهند. نکته دیگر آنکه مثلاً خبر افزایش دو برابری مستمریها موکول به آینده بوده است. یعنی حد اقل از سال آینده. در نتیجه به محتوای خبر توجه کنید. ضمن آنکه به شما حق میدهم از مسؤولان توقع وعده های منطبق با واقع را دارید. بویژه در مواقعی که پای تأمین معاش شما عزیزان در میان است. سپاسگزار خواهیم بود در مورد تک تک ستونها اظهار نظر دقیق شما را داشته باشیم و در کنار آن پیشنهادهای شما را برای هر ستون. خدا نگهدار. همیشه امیدوار باشید.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *