شناسه خبر: 10399 منتشر شده در مورخ: 1395/8/24 ساعت: 08:07 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 24 آبان 1395

روزنامه دوشنبه 24 آبان 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 24 آبان 1395

14 صفر 1438

14 نوامبر 2016

سال بیستم شماره 5431

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5 و 88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

گسترش روابط، اساس سیاست خارجی دولت 2

درهای پی.اس.دی تولید داخل خواهد بود 4

کاهش سود تسهیلات حسابهای پس انداز جوانان 6

مسمومیتهای دارویی و غیر دارویی "بخش دوم" 7

ساخت اتومبیل خودران خاص برای معلولان 10

تشکیل کمیته بانوان کمیته ملی پارالمپیک 12

صدایی سرشار از خاطره "بخش اول" 14

پیرمرد، قاتل دختری که میخواست بازیگر شود

اطلاعرسانی

صئ.........سیاسی

* روحانی: «گسترش روابط با کشورهای دوست، اساس سیاست خارجی دولت یازدهم است»: رئیس جمهوری در دیدار رئیس مجلس ملی مجارستان گفت: اساس سیاست خارجی دولت یازدهم گسترش روابط و تقویت سطح همکاری با کشورهای دوست از جمله در اتحادیه اروپا است. حسن روحانی در دیدار لازلو کوور با یادآوری نقش مؤثر اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای، بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از فرصتهای پسابرجام برای گسترش همکاریها تأکید کرد.

* جوانان انتظار دارند در سطوح مدیریتی حضور یابند: معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت استفاده از جوانان در عرصه مدیریتی کشور، گفت: جامعه جوان انتظار دارد که در سطوح بالاتر حضور یابد که این خواست بر اساس عملکرد، توانمندی و شرایط بوجود میآید. اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه مسعود سلطانیفر و زهرا احمدیپور، معاون پیشین و جدید رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: یکی از مشکلات موجود این است که به محض اینکه وزارتخانه ای خالی میشود، وقتی از دوستان میخواهیم افرادی را معرفی کنند، وزرای سابق یا معاونین وزرای سابق به ذهن آنها میآید و پیشنهاد میکنند. وی با بیان اینکه این طور نمیشود، تصریح کرد: دامنه مدیریت کشور را باید برای مدیران جوان کشور توسعه دهیم.

* ائتلاف دولت قانون عراق: چشمپوشی از جنایات داعش: 'ائتلاف دولت قانون' از فراکسیونهای پارلمان عراق، 'سازمان عفو بین الملل' را به چشمپوشی از جنایتهای گروه تروریستی 'داعش' در 'موصل' در شمال این کشور متهم کرد. 'طه الدفاعی' از نمایندگان این ائتلاف گفت که گروه تروریستی داعش انواع جنایتها را در مناطق تحت اشغال خود در حق اهالی آن مرتکب شده و در 'حمام العلیل' که در روزهای اخیر آزاد شد، گورهای دسته جمعی کشف شد که قربانیان همگی به صورت دسته جمعی دفن شده بودند.

صئ.........اجتماعی

* درهای پی.اس.دی تولید داخل خواهد بود: احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: در ایجاد درهای حائل در مترو اولویت با ایستگاههای مبادله ای خواهد بود. بزرگترین مشکل ما در پیک تایم (ساعتهای شلوغ) است و این درها میتوانند در این شرایط به عنوان محافظ، مانع حادثه شوند. وی تأکید کرد: سعی میکنیم تولید این درها را به سمت تولید داخل ببریم که هم برای اشتغال جوانان تأثیرگذار است و هم تکنولوژی پیچیده ندارد، ضمن اینکه قیمت تمام شده را کاهش میدهد.

* تولید اولین رادار ملی هواشناسی تا سال آینده: علی عابدینی، معاون توسعه و پیشبینی سازمان هواشناسی کشور ضمن ارائه توضیحاتی درباره تعویق راه اندازی رادار هواشناسی اردبیل، از تولید اولین رادار ملی هواشناسی تا سال آینده خبر داد و گفت: برای پشتیبانی رادارهای هواشناسی و خرید و تکمیل آنها از بودجه های عمرانی استفاده میکنیم که به خاطر کمبود مبالغ عمرانی فعلاً برنامه ای برای اضافه کردن رادارها نداریم و سعی داریم از رادارهای موجود حمایت و پشتیبانی کنیم. کارهای مربوط به ساخت رادار ملی که با همکاری پژوهشگاه هوا فضا به عنوان زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری انجام میشود تا 30 درصد پیشرفت کرده است.

* پروازهای مستقیم وین-شیراز بزودی برقرار میشود: رضا بدیعی، مدیر کل فرودگاههای استان فارس گفت: با هدف برقراری خطوط هوایی بزرگ اروپایی به شیراز، بزودی شاهد انجام پروازهای مستقیم از وین پایتخت اتریش به شیراز خواهیم بود. در اسفند ماه امسال دو گروه از گردشگران اتریشی از شهرهای لینتس و گراتس با دو پرواز چارتری به شیراز سفر خواهند کرد.

* اینترنت رایگان به زائران اربعین: زائرانی که از خدمات ایرانسل استفاده میکنند، میتوانند حتی بدون نیاز به داشتن شارژ در حسابشان، از اینترنت رایگان روزانه این اپراتور بهره مند شوند.

 

صئ........اقتصادی

* کاهش سود تسهیلات حسابهای پس انداز جوانان: بانک مسکن نرخ سود تسهیلات حسابهای پس انداز مسکن جوانان را با 2 درصد کاهش از 11 به 9 درصد رساند. هدف اصلی حساب پس انداز مسکن جوانان، برنامه ریزی بلند مدت برای خانه دار شدن افراد است و متقاضیان میتوانند با واریز مبالغ به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا حد اقل پس از 5 سال و حد اکثر پس از 15 سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند. سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای حسابهای افتتاحی سال 1395 در پایان سال پنجم در شهر تهران به 600 میلیون ریال، شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و شیراز) به 570 میلیون ریال و در سایر شهرها به 540 میلیون ریال افزایش یافت. متقاضیان میتوانند در پایان سال پانزدهم در تهران یک میلیارد و 100 میلیون ریال، در شهرهای بزرگ یک میلیارد ریال و در سایر شهرها 900 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

صئ........آموزشی

* مسمومیتهای دارویی و غیر دارویی "بخش دوم": در بخش پیش گفتیم که مواد شیمیایی جرمگیر و لوله باز کن، مواد سفید کننده و شوینده ها مسمومیتزا هستند و چنانچه به صورت اتفاقی o,vni شوند، اثرات سوزانندگی و تخریب بافتشان، منجر به سوراخ شدن مجاری گوارشی و مرگ خواهد شد. همچنین مواد نفتی نباید در محل بازی کودکان مانند حیاط نگهداری شوند، زیرا کودکان بدون در نظر گرفتن بوی مواد نفتی، در هنگام تشنگی از ظروف حاوی بنزین، نفت و گازوئیل مینوشند. خانواده ها توجه کنند که در این حالت باید کودک را سریعاً به بیمارستان منتقل کنند. خوشبختانه اقدامات خوبی در جهت پیشگیری از مسمومیت با مواد شوینده خانگی توسط سازمان غذا و دارو انجام شده است، به عنوان مثال صدور مجوز مواد شوینده خطرناک منوط به دارا بودن درب مقاوم به باز شدن در برابر کودک و عدم استفاده از مواد خوشبو کننده در این محصولات است. مسمومیتهای دارویی و مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، بالاترین علت مسمومیتهای تعمدی را به خود اختصاص میدهند. در عین حال مرگ ناشی از مسمومیت به دلیل مصرف تعمدی قرص برنج در طی سالهای اخیر به تدریج روندی کاهشی داشته است. میزان مرگ ناشی از مسمومیت با سمومی مانند قرص برنج، سموم دفع آفات نباتی، الکل، جونده کشها و سیانور ۱۵ تا ۱۸ درصد بوده است و در این بین قرص برنج با بیش از نیمی از موارد مسمومیت ناشی از سموم یاد شده، جلودار مسمومیتهای منجر به مرگ محسوب میشود قرص برنج علت ۱۰ درصد از مرگهای ناشی از مسمومیت را به خود اختصاص میدهد. در عین حال درباره مسمومیت ناشی از سموم باید گفت که از سال ۹۲ تا نیمه نخست سال ۹۵ به تدریج آمار مرگ ناشی از مسمومیت با سم کاهش یافته است. همچنین میزان مرگ ناشی از سم فسفیدآلومینیوم یا همان قرص برنج نیز از سال ۹۲ تا نیمه نخست ۹۵ از ۱۱.۷ درصد به ۹.۷ درصد رسیده است. تعداد مسمومانی که به دلیل مصرف قرص برنج به بیمارستان مراجعه کرده اند نیز رو به کاهش بوده است. البته حتی یک مورد از این مسمومیت هم نباید مشاهده شود. چرا که توزیع و خرید و فروش این سم جهت استفاده خانگی در سطح کشور ممنوع بوده و کالای قاچاق محسوب شده و خرید و فروش و استفاده آن مجازات به دنبال دارد. بی توجهی برخی از خانواده ها نسبت به خطرات ناشی از مصرف خانگی این سم، موجب شده کشور ما یکی از معدود کشورهایی باشد که در سطح دنیا مرگ ناشی از این سم در آن گزارش شده است. با آموزشهای سازمان غذا و دارو و اقدامات بازدارنده دانشگاههای علوم پزشکی و نیروی انتظامی در جمعآوری این سم قاچاق، روند کاهش مسمومیت با قرص برنج جای خوشحالی دارد. مردم باید در هنگام مواجهه با مسمومیت از طریق تماس با کد دو شماره تلفن ۱۴۹۰ با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم تماس گرفته یا با شماره گیری  ۱۱۵ از اورژانس کمک بگیرند.

صئ........دانش و فناوری

* ساخت اتومبیل خودران خاص برای معلولان: محققان دانشگاه ام آی تی موفق به ساخت اتومبیل خودرانی شده اند که دارای امکانات خاصی برای تسهیل حرکت و جا بجایی افراد معلول است. این خودروی خودران در واقع یک چهارچرخه ظاهراً ساده است که به دستگاههای مختلفی برای مسیریابی و حرکت در سطوح ناهموار مجهز شده است. خودروی یاد شده افراد معلول اعم از نابینا و... را که با استفاده از دیگر اتومبیلهای خودران به نزدیکی محل کار یا اقامت خود رسیده اند، تحویل گرفته و سپس آنها را به مقصد نهایی منتقل میکند. محققان دانشگاه ام آی تی که این دستگاه را با همکاری مهندسان دانشگاه ملی سنگاپور تولید کرده اند، میگویند در حال آزمایش آن هستند تا بتوانند نسخه نهایی این محصول را در آینده نه چندان دور روانه بازار کنند. چهارچرخه مذکور دارای حسگرهای متعدد و نرم افزارهایی است که در خودروهای خودران ساخت شرکتهایی مانند گوگل هم وجود دارد. چهارچرخه های مذکور فضای زیادی اشغال نمیکنند و در محیطهای بسته نیز قادر به حرکت هستند و ترکیب آنها با خودروهای بزرگ بدون نیاز به راننده، تحولی جدی در شیوه حمل و نقل و جا بجایی افراد دارای معلولیتهای جسمی و حرکتی به وجود میآورد. این چهارچرخه قادر به شناسایی موانع حرکتی و پستی و بلندیها نیز هست و در آزمایشهای انجام شده از نظر مسیریابی نیز موفق بوده است. در حال حاضر تلاشها برای افزایش ایمنی این محصول در جریان است.

* زبان مصنوعی ساخته شد: محققان دانشگاه ملی سئول موفق به ارائه یک زبان زیست الکترونیکی شدند که قادر است دو مزه شیرینی و شوری را از هم تفکیک کند. این دستگاه در واقع نوعی زبان مصنوعی است که قابلیت چشیدن دارد. این زبان میتواند حساسیتی ۱۰ هزار برابر بیشتر از زبان طبیعی در تشخیص مزه داشته باشد. این ویژگی موجب شده از این ابزار برای ساخت دستگاههای تولید مواد غذایی استفاده شود.

 

صئ........ورزشی

* تشکیل کمیته بانوان کمیته ملی پارالمپیک: جلسه بررسی تشکیل کمیته بانوان در کمیته ملی پارالمپیک با حضور فاطمه رخشانی، نایب رئیس دوم کمیته ملی پارالمپیک و مسئولان بانوان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیونهای جانبازان و معلولان و نابینایان و کمبینایان برگزار شد. در این جلسه، آیین نامه تشکیل کمیته بانوان کمیته ملی پارالمپیک بررسی شد. رخشانی در خصوص تشکیل این کمیته گفت: پیش از پارالمپیک ریو، در خصوص تشکیل کمیته بانوان در جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک صحبت کردیم و اعضای پیشنهادی در این کمیته را به تصویب رساندیم. وی افزود: قرار است نمایندگانی از مدارس استثنایی، سازمان بهزیستی، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، دو فدراسیون جانبازان و نابینایان و اعضای کمیته اجرایی در این کمیته حضور داشته باشند.

رخشانی به برگزاری جلسه بررسی کمیته بانوان بعد از پارالمپیک اشاره کرد و گفت: جلسه کمیته بانوان را تشکیل داده و آیین نامه کمیته را به تصویب رساندیم. قرار است هفته آینده، در جلسه هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک به تصویب نهایی برسد.

وی در پایان، هدف اصلی از تشکیل کمیته بانوان را توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دانست.

* گزینه های مرد سال فوتبال آسیا اعلام شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیست نهایی خود برای انتخاب سه بازیکن برتر این قاره را با استناد به قانون عجیبی که در سالهای گذشته به آن استناد کرده بود، اعلام کرد. حمادی احمد از عراق، عمر عبد الرحمان از امارات و وولی از چین، سه گزینه ای هستند که نام آنها در لیست پایانی به چشم میخورد. اما در این بین، عمر عبد الرحمان هافبک طراح العین که در یک قدمی قهرمانی جام باشگاههای آسیا قرار دارد، از شانس بیشتری برخوردار است. مسعود اوزیل فوتبال آسیا که با امارات توانست پیروزی بزرگی برابر ژاپن در خاک این کشور را جشن بگیرد، همچنین امیدوار است با نسل جذاب فوتبال امارات، مسافر روسیه 2018 شود.

صئ........صدای خاطره ها

* صدایی سرشار از خاطره "بخش اول": صدایش سرشار از خاطره است؛ خاطراتی که نسلهای زیادی با آنها زیسته اند، بزرگ شده اند، تحصیل کرده اند و به مدارج عالی علمی رسیده اند. خیلیها با کتابهایی که به وسیله او ضبط شده است، به قدری مأنوس و مألوف میشدند و به قول خودمان، غرق آن کتاب میشدند که زمان از دستشان خارج میشد و توجهی به گذشت ساعت و دقیقه و ثانیه نداشتند و زمانی به خود میآمدند که یا پاسی از شب گذشته یا سپیده صبح در حال دمیدن است؛ تازه آن وقت بود که با چشمهای پف کرده از بیخوابی راهی مدرسه یا محل کار میشدند، اما مسرور بودند که کتاب مورد علاقه شان را با صدای گوینده مورد علاقه شان به پایان رسانده اند یا بخش اعظمی از آن را مطالعه کرده اند و احیاناً اگر با دوستانشان رقابتی داشتند، از آنها جلو افتاده اند. همه این لحظه های حقیقی ما را بعد از سالها به سمت ایشان و گفتگوی مفصل در یک فضای صمیمی کشاند تا تجدید خاطرات شود و آن لحظه ها که نسلهای مختلف با صدای ایشان داشتند، هرچند کوتاه، احیا شود. صحبت از سعیده کلهر و گفتگو با اوست که بخش نخست آن را میخوانید. اطمینان داریم که حوصله لازم را خواهید داشت تا سه شماره ای که به ایشان اختصاص داده شده، مطالعه کنید؛ هرچه از صحبتها باقی ماند و امکان انتشار مکتوب فراهم نشد، در فایل صوتی گفتگوی ما موجود است. – قصه آمدن شما به مرکز رودکی از کجا آغاز شد؟ قبل از اینکه به شکل ورودم به مرکز رودکی اشاره کنم، بر این نکته تأکید میکنم که بهترین سالهای کاری من، دورانیست که در مرکز رودکی در خدمت نابینایان بودم و این را بارها به بستگانم گفته ام. قبل از اینکه در استودیوی رودکی مشغول به کار شوم، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که آن سالها همچنان عنوان وزارت فرهنگ و هنر را داشت، شغلی برایم فراهم شد، اما من بیشتر علاقه مند کاری بودم که در آن بتوانم به همنوعانم خدمت کنم. بعد از پایان تحصیل تصمیم گرفتم نرس (پرستار) شوم، اما پدرم مخالفت کرد و گفت که تو آدم عاطفی هستی و دائماً از سر دلسوزی برای بیماران، گریه و زاری خواهی کرد و خلاصه اذیت خواهی شد. روزی خانم عرب که در همسایگی ما زندگی میکرد و بعداً باهم همکار شدیم به من گفت که سعیده، حاضری برای نابینایان کار کنی؟ آنها به دنبال یک گوینده میگردند و تو صدای خوبی داری، بیا تست صدا بده، اما باید چادر سرت کنی و این کار برای من سخت بود، حجاب کامل داشتم، اما نه با چادر؛ با این حال گفتم باید تابع جمع و شرایط بود. اتفاقاً آقای قره گلی تست میگرفت. این موضوع مربوط به بهمن 64 است. آقای قره گلی خطاب به خانم عرب گفت که: دوستت را آورده ای؟ من سریع گفتم که نه! ما هم محله ای هستیم و هیچ دوستی نداریم. خلاصه آقای قره گلی و آقای طاهری در اتاق فرمان بودند، خانم عرب کتاب را به من داد و من هم بدون آمادگی رفتم داخل استودیو و به اصطلاح تست صدا دادم. وقتی بیرون آمدم، دیدم چهره ها بشاش است، اما هیچ کدام ابراز احساسات نمیکنند. به من گفتند که اگر پذیرفته شدی، خبرت میکنیم. حدود یک هفته گذشت و من هم منتظر شدم پدرم از مسافرت خارج از کشور برگردد تا موضوع را با ایشان در میان بگذارم؛ وقتی پدرم برگشت و از موضوع مطلع شد، تشویق کرد و گفت که کار خوبی میکنی که به همنوعت خدمت میکنی. یک روز خانم عرب آمد منزل ما و گفت که باید یک تست دیگر بدهی؛ من هم موافقت کردم و این بار مرحوم هورگن قدیمی مسئول تست صدا بود. آقای قدیمی به سرعت ابراز احساس و عقیده میکرد، وقتی از استودیو بیرون آمدم گفت که خانم شما نیاز به تست دوم نداشتید، همان تست اول عالی بود. گفت از کی میتوانی شروع کنی؟ گفتم از هر وقت که شما بگویید. ظاهراً برای خانم میرفتحی در رادیو موقعیتی فراهم شده بود و منتظر این بود که گوینده تازه بیاید تا او کارها را تحویل دهد و برود. قرار شد بعضی اصول را خانم میرفتحی به من یاد دهد، همان یکی دو روز اول گفت که تو نیازی به آموزش نداری، از عهده کارها به خوبی بر میآیی. "ادامه دارد"

صئ........حوادث

* پیرمرد، قاتل دختری که میخواست بازیگر شود: «دخترم میخواست بازیگر شود و چون من با این کار مخالف بودم، تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم.» این اظهارات پیرمردی ۶۵ ساله است که دختر جوانش را در حالی که خواب بود، با ضربات چاقو به قتل رساند. صبح شنبه، با گذشت 18 ماه از این جنایت هولناک پیرمرد عصازنان به دادگاه کیفری منتقل شد تا جزئیات بیشتری از این جنایت را بازگو کند. ساعت 3 بامداد بیست و سوم اردیبهشت ماه سال 94 به سرپرست دادسرای امور جنایی خبر رسید پیرمردی در خانه اش دخترش را به قتل رسانده است. این مرد دقایقی بعد از جنایت با پلیس تماس گرفته و همه چیز را به مأموران گفته بود. با این حال بازپرس جنایی راهی محل جنایت شد تا در این باره تحقیق کند. محل جنایت خانه ای واقع در نازیآباد بود. مأموران در یکی از اتاقهای این خانه با جسد دختری 40 ساله مواجه شدند که به دلیل اصابت ضربات متعدد چاقو جان باخته بود. در سوی دیگر پدر 65 ساله مقتول قرار داشت که گوشه ای کز کرده و انتظار مأموران را میکشید. متهم در دادسرا مدعی شد که دخترش چند مرتبه به دلیل مسائل اخلاقی بازداشت شده بود. او درباره شب حادثه گفت: دخترم خواب بود که سراغش رفتم. پتو را از روی صورتش کنار زدم و چند ضربه به وی زدم. بعد هم به پسرم گفتم که با پلیس تماس بگیرد و ماجرا را خبر دهد. متهم در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کرد و در شرایطی که همسرش به عنوان یکی از اولیای دم او را بخشیده بود، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

* حلول روح همسر سابق در یک مار: مردی در تایلند بر این باور است که روح نامزد از دست رفته اش داخل بدن یک مار کبری حلول کرده است.  سارسالین با این تصور، ماری یک و نیم متری را همه جا با خود میبرد. وی از اینکه همچنان میتواند با نامزد خود اوقات خوشی داشته باشد خوشحال است و میگوید: تصور یک روز زندگی بدون این مار برایم غیر قابل تحمل است.

صئ........اطلاعرسانی

* به اطلاع میرساند: کلاسهای آموزشی اندروید, بریل, تحرک و جهتیابی, زبان, نصب برنامه های کامپیوتری, برگزاری جلسات مشاوره به صورت فردی و گروهی, طب سنتی در بخش نابینایان سرای محله خانیآباد، بوستان ولایت برگزار میگردد. شماره تماس: 09011755593

* بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر شمیرانات برگزار میکند: به مناسبت هفته کتاب، مسابقه طرح ایده های برتر در خصوص عملکرد بهتر کتابخانه ها، تحت عنوان "کتابخانه ایده آل من".

جهت کسب اطلاعات بیشتر، تلفن: 02122728164

نشانی سایت: www.blindpl.ir

* بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان سمنان, با بیش از شش هزار عنوان کتاب «گویا و بریل», افتتاح شد. جهت عضویت «رایگان» و سایر خدمات تماس حاصل فرمایید.

023-33439918 «داخلی 109» پست الکترونیک: blind.kms1395@gmail.com

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *