شناسه خبر: 10398 منتشر شده در مورخ: 1395/8/23 ساعت: 08:21 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس برای معلولان در شمال تهران

مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس برای معلولان در شمال تهران

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه از مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس جهت تردد معلولین خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مهندس علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل ونقل وترافیک منطقه گفت : در راستای مناسب سازی ودسترسی پذیر نمودن شهر برای معلولین ،نسبت به شناسایی ایستگاههای اتوبوس نامناسب درحال رفع نقص های موجود می باشد .
لازم به ذکراست که معابر ورودی به ایستگاههای مترو ،پایانه های تاکسیرانی واتوبوسرانی هم مورد مطالعه قرار گرفته است تا در مرحل بعدی نسبت به نواقص انها اقدام گردد .

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای ایجاد شهر دسترس پذیر برای معلولان اجرا می شود افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از افراد جامعه را گروههای کم توان جسمی از جمله معلولان ، جانبازان ، سالمندان و کودکان تشکیل داده و درصد عمده ای از سفرهای پیاده شهری را به خود اختصاص می دهند که مناسب سازی معابر شهری مطابق با نیاز این قشر از برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری می باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 با اشاره به مشکلات تردد عابرین پیاده از جمله وجود موانع در پیاده رو ، نقاط نیازمند هم سطح سازی و عدم پیوستگی گذرگاههای عابر پیاده افزود تامین ایمنی و سهولت تردد عابران در اولویت برنامه های این معاونت می باشد.

وی افزود: بدین منظور و در جهت فراهم آوردن زمینه سهولت در تردد معلولان و جانبازان ، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 پس از شناسایی نقاط فاقد پیوستگی و نیازمند هم سطح سازی اقدام به اصلاح گذرگاههای عرضی به لحاظ پیوستگی ، رفع انسداد در گذرگاه های عرضی، ساماندهی پیاده روها و هدایت عابرین پیاده در معابر منطقه کرد که از آن جمله می توان به اجرای عملیات هم سطح سازی و رفع موانع فیزیکی و زائد در اطراف میدان جوانان(ضلع شمال و جنوب و شرق) اشاره کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *