شناسه خبر: 10378 منتشر شده در مورخ: 1395/8/18 ساعت: 14:03 گروه: اجتماعی  
مسئولیست اجتماعی یک وظیفه همگانی است

مسئولیست اجتماعی یک وظیفه همگانی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برگزاری همایش "نشان مسئولیت اجتماعی" با هدف تغییر رویکرد سازمان‌ها و افراد به اجتماع در 24 آبان ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ایران سپید  انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که با عنوان نشان مسئولیت اجتماعی برگزار شد، گفت: یکی از فلسفه های تشکیل سازمان بهزیستی انجام مسئولیت اجتماعی توسط یکی از سازمان های دولتی است که بتواند با توان نیروی انسانی و مشارکت افراد و سازمان ها در امر پیشگیری و مداخله به هنگام برای افرادی که فرصت برابر ایجاد نشده و در زندگی دچار چالش شده اند فعالیت کند.

وی افزود: به همین منظور برای ترویج این فرهنگ بحث نشان اجتماعی در سازمان بهزیستی مطرح شد که با خود وظیفه ای مبتنی بر مشارکت مثبت بر زندگی مردم با رویکرد پاسخگویانه که حس مسئولیت اجتماعی را  را به همراه دارد .

رئیس سازمان بهزیستی بیان داشت: انسان ها و سازمان ها و کسانی که در یک اجتماع زندگی می کنند باید نسبت به مسائل اخلاقی،اجتماعی، فرهنگی و محیطی احساس تعهد و تکلیف کنند تا این کار از حالت فردگرایانه و سازمان محوری به یک نگاه جامع محوری تغییر نگرش پیدا کند.

وی افزود: در نخستین همایش مسئولیت اجتماعی که در تاریخ ۲۴آبان ماه در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار می شود در نظر داریم نسبت به مسئولیت اجتماعی و تغییر رویکرد همه سازمان ها و افراد تلاش کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور هم چنین گفت: در گذشته مسئولیت اجتماعی فقط به 2 مقوله محیط زیست و حقوق شهروندی ختم می شد اما در حال حاضر بر روی 7مورد از جمله رهبری سازمانی، توسعه جامعه، حقوق بشر، حقوق نیروی کار، محیط زیست و اقدامات و  عملیات های خیرخواهانه و رضایت مندی مستمر معطوف شده است.

بندپی در ادامه افزود: در همایش مسئولیت اجتماعی از تمام افراد، سازمان ها و بنگاه‌های اقتصادی که در این 7محور فعالیت کرده اند دعوت شده است و به نفرات برتر به ترتیب لوح زرین، تندیس و لوح تقدیر اهداء می شود.

وی تصریح کرد: نگاه نوین به مسئولیت اجتماعی نگاهی اخلاق مدار است تا بتوانیم شفافیت، پاسخ گویی، رفتاری مبتنی بر پاسخ گویی و آگاهی را در جامعه گسترش دهیم که در این صورت بسیاری از ناهنجاری ها را شاهد نخواهیم بود که کلید اصلی اصلاح امور نهادینه کردن فرهنگ اخلاق مدار در جامعه است.

محسنی‌بندپی گفت: در همایش مسئولیت اجتماعی 150بنگاه اقتصادی فرم اولیه را پر کردند که 44بنگاه به مرحله داوری راه یافتند و بنگاه های برتر تا روز جمعه معرفی می شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *