شناسه خبر: 10370 منتشر شده در مورخ: 1395/8/17 ساعت: 12:06 گروه: اقتصادی  
معاون راه آهن: قطار مسافری تهران - کربلا راه اندازی شد
به منظور تسهیل تردد زائران ایرانی؛

معاون راه آهن: قطار مسافری تهران - کربلا راه اندازی شد

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار ترکیبی تهران - کربلا از فردا (18 آبان) به منظور تسهیل تردد زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، میرحسن موسوی افزود: این قطار 6 تخته ساعت 15 و 30 دقیقه روزهای سه شنبه هر هفته ایستگاه راه آهن تهران را به سمت شلمچه ترک می کند.
وی با بیان اینکه مسافران این قطار ترکیبی پس از عبور از مرز شلمچه وارد خاک عراق می شوند، اظهار داشت: زائران حسینی فاصله 35 کیلومتری شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی می کنند و از آنجا با قطار شرکت راه آهن عراق از بصره عازم کربلا می شوند.
موسوی گفت: زایران حسینی پس از طی مسیر 960 کیلومتری تهران تا شلمچه ، براساس هماهنگی های انجام شده با شرکت قطارهای راه آهن عراق، مسیر 480 کیلومتری بصره تا کربلا را با قطارهای عراقی سیر می کنند.
وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با شرکت راه آهن عراق افزود: قرار است در ایام اربعین حسینی روزانه 5 رام قطار نیز از بصره عازم کربلا شود و زایران ایرانی می توانند با مراجعه به ایستگاه راه آهن بصره از این قطارها برای سفر به کربلای معلی استفاده کنند.
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قیمت بلیت قطار ترکیبی تهران - کربلا، افزود: قیمت بلیت تهران- کربلا برای زایران ایرانی یک میلیون و 300 هزار ریال(130 هزارتومان) تعیین شده است و مسافران در مدت 27 ساعت مسیر تهران تا کربلا را طی خواهند کرد.
این مقام مسوول برتسهیل تردد زایران حسینی در ایام اربعین ( 20 آبان تا 5 آذر) تاکید کرد و گفت: علاوه بر این ، با برنامه ریزهای انجام شده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران، 40 رام قطار فوق العاده با 35 هزار صندلی به صورت روزانه مسافران را بین تهران - خرمشهر جابجا خواهد کرد.
موسوی افزود: یک دستگاه ریل باس نیز هر نیم ساعت بین خرمشهر تا شلمچه زایران حسینی را در این مسیر جابجا خواهد کرد تا مسافران با ظرفیت 115 هزار نفر صندلی به سهولت بتوانند مسیر 17 کیلومتری خرمشهر - شلمچه را طی کنند.
معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تامین رفاه حال مسافران در ایستگاه راه آهن خرمشهر، سکوی جدیدی احداث شده تا زائران حسینی به سهولت بتوانند با استفاده از این سکو از قطار پیاده و یا سوار شوند.
به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه سال گذشته بیش از دو میلیون زائر ایرانی از سراسر کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شدند، امسال پیش بینی می شود حدود سه میلیون نفر از ایران از طریق سه مرز مهران - شلمچه و چزابه عازم کربلا شوند به همین منظور تمام دستگاه های اجرایی با برنامه مناسب درصدد تسهیل تردد زائران حسینی به کربلای معلی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *