شناسه خبر: 10253 منتشر شده در مورخ: 1395/8/1 ساعت: 12:14 گروه: حوادث  
پشت‌پرده خواندنی پیوند موفق دست قطع شده کودک ۱۳ماهه ماهشهری در بیمارستان شیراز

پشت‌پرده خواندنی پیوند موفق دست قطع شده کودک ۱۳ماهه ماهشهری در بیمارستان شیراز

در روزهای گذشته خبر پیوند موفقیت‌آمیز بازوی قطع شده یک کودک 13ماهه در شیراز آن‌هم برای نخستین بار در جهان بازتاب زیادی در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها داشت. حال آنکه اهمیت اتفاقی که باعث شد ساجد کوچولو به این عمل حساس برسد، کمتر از موفقیت آن نبود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبر آنلاین ماجرا از این قرار است که چند روز پیش خانواده عربی‌زاده که ساکن شهرستان کنگان استان بوشهر هستند، از استان خوزستان به خانه برمی‌گشتند که دچار حادثه‌ای هولناک شدند.در مسیر آبادان-ماهشهر بود که خودروی آنها از مسیر خارج و واژگون شد و در این حادثه پسربچه 13ماهه خانواده به نام ساجد از ماشین به بیرون پرت و دستش از قسمت بازو به‌طور کامل قطع شد. با حضور امدادگران اورژانس در محل، پسربچه به همراه دست قطع شده‌اش به بیمارستان ماهشهر منتقل شد اما در آنجا امکاناتی برای پیوند دست نبود و به همین دلیل خانواده عربی‌زاده راهی اهواز شدند.پدر ساجدکوچولو در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: حدود ساعت 8صبح بود که این حادثه اتفاق افتاد اما در بیمارستان ماهشهر 3ساعت ما را معطل کردند و در نهایت گفتند که باید پسرم را به اهواز منتقل کنیم. آنها اطمینان دادند که در بیمارستان اهواز جراح پیوند عضو حضور دارد و می‌تواند دست پسرم را پیوند بزند.برای همین او را به اهواز منتقل کردیم اما متاسفانه در آنجا هم همان اقداماتی که در ماهشهر انجام شده بود، انجام شد و در نهایت به ما گفتند که جراح دست ندارند. برای همین تصمیم گرفتیم به شیراز برویم. خانواده عربی‌زاده می‌دانستند که زمان حکم طلا را دارد و اگر دیر به شیراز برسند، عمل پیوند هرگز انجام نمی‌شود. در چنین شرایطی آنها با مسئولان فرودگاه اهواز تماس گرفتند. تنها چند دقیقه به پرواز اهواز- شیراز مانده و هواپیما در حال لندینگ بود.وقتی ماجرا به گوش خلبان عشایری رسید، او تصمیم گرفت تا رسیدن پسربچه به فرودگاه پرواز را به تأخیر بیندازد. او وقتی از ماجرا باخبر شد، در پاسخ مسئولان فرودگاه گفت: «حاضرم حتی تا چند ساعت برای رسیدن پسربچه صبر کنم.» خلبان عشایری در زمانی که منتظر رسیدن ساجدکوچولو و خانواده‌اش بود بیکار ننشست.او با دکتر امید لیاقت از جراحان باسابقه و زبردست بیمارستان اردیبهشت شیراز تماس گرفت و ماجرا را به او اطلاع داد و به این ترتیب همه‌‌چیز در بیمارستان برای رسیدن ساجدکوچولو و انجام عمل پیوند مهیا شد. از سوی دیگر با تلاش و هماهنگی رئیس فرودگاه اهواز، قرار شد هواپیما با سرعت بیشتر و در زمانی کوتاه‌تر مسیر را طی کند و به این ترتیب هواپیما در فرودگاه شیراز به زمین نشست.ساجدکوچولو با آمبولانسی که از قبل انتظارش را می‌کشید به بیمارستان منتقل شد و هر چند زمان زیادی از حادثه و قطع شدن دستش گذشته و کسی به موفقیت‌آمیز بودن عمل امید نداشت اما این عمل با موفقیت انجام و دست ساجدکوچولو پیوند زده شد. پدر ساجد کوچولو می‌گوید: بعدازظهر دیروز، ساجد از آی‌سی‌یو به بخش منتقل شد و این یعنی عمل کاملا موفقیت‌آمیز بوده و دست او می‌تواند دوباره حرکت کند.او ادامه می‌دهد: در این مدت مسئولان بیمارستان اردیبهشت و پزشک جراح تلاش زیادی کردند و حتی خلبان عشایری هر روز به بیمارستان سر می‌زد تا از روند جراحی مطمئن شود. حالا تنها خطری که ساجد را تهدید می‌کند، عفونت است که پزشکان همه تلاش‌شان را برای جلوگیری از آن به‌کار گرفته‌اند و ساجد پیوند دستش را مدیون همه کسانی است که برای انجام این عمل تلاش کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *