شناسه خبر: 10234 منتشر شده در مورخ: 1395/7/28 ساعت: 11:23 گروه: اجتماعی  
معاون بهزیستی کشور:پ روتکل خودکشی تدوین و به استانها ابلاغ شده است

معاون بهزیستی کشور:پ روتکل خودکشی تدوین و به استانها ابلاغ شده است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی از این پس متولی اصلی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه معضل خودکشی است، گفت: پروتکل خودکشی تدوین و آماده شده و به تمامی استان ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا حبیب الله مسعودی فرید در همایش ملی معاونان اجتماعی بهزیستی کشور در یاسوج با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در زمینه آسیب های اجتماعی، گفت: از مجموع 18 نهاد عضو کارگروه ویژه کاهش آسیب های اجتماعی، سازمان بهزیستی در 15 مورد آن عضو اصلی است.وی با بیان اینکه 150 شهر بالای 50 هزار نفر جمعیت کشور زیر پوشش اورژانس اجتماعی هستند گفت: در 193 شهر هنوز این مراکز ایجاد نشده است.وی اظهار کرد: از مجموع 600 تماس تلفنی با اورژانس 123 در کشور سالانه حدود 8.5 درصد مربوط به کودک آزاری است.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان ثبت احوال سالانه افزون بر 750 هزار ازدواج در کشور ثبت می شود، گفت: از این تعداد 150 هزار مورد مشاوره های قبل از ازدواج انجام می دهند.
مسعودی فرید یادآور شد: هم اکنون سن ازدواج بیش از 11 میلیون جوان در ایران گذشته است .مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: حدود 6 هزار معلول در این استان پشت نوبت برای دریافت خدمات توان بخشی بهزیستی هستند.علیرضا موسوی امجد افزود: 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود 6 هزار و 100 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.وی با بیان اینکه نرخ معلولیت در این استان 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: بیشترین نوع معلولیت تاکنون ناشی از بیماری های ژنتیکی و مادرزادی بود.
موسوی امجد با اشاره به وجود حدود 146 خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی اصلی ترین دلیل بروز این نوع معلولیت در استان است.
موسوی امجد ابراز داشت: هم اکنون 23 مرکز توان بخشی و خدمات درمانی اعم از حمایتی، نگهداری، ویزیت در منزل و مراقبت شبانه روزی در کهگیلویه و بویراحمد به معلولان این استان خدمات رسانی می کنند.
وی تعداد خانواده های مستحق دریافت خدمات بهزیستی در حوزه معاونت اجتماعی را نیز افزون بر هفت هزار و 200 خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون پنج هزار و 20 خانوار از این تعداد با جمعیت حدود 17 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.وی افزود: حدود چهار هزار و 960 خانوار از این تعداد زنان بی سرپرست هستند.موسوی امجد یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را توانمندسازی مددجویان و معلولان در قالب استفاده از تسهیلات بانکی و ارائه مشوق های لازم دانست و گفت: سال 94 بیش از 445 فقره تسهیلات بانکی به جامعه هدف در این استان پرداخت شد.در حاشیه برگزاری این همایش ملی نیز نمایشگاهی از دستاوردهای زنان بی سرپرست زیرپوشش بهزیستی این استان در زمینه های مختلف صنایع دستی، گلیم بافی، قالی بافی، تابلو فرش های سنتی و سایر دست بافت های سنتی و عشایری نیز گشایش یافت.آیین اختتامیه این همایش 2 روزه فردا چهارشنبه با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *