شناسه خبر: 10224 منتشر شده در مورخ: 1395/7/27 ساعت: 08:42 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 27 مهر 1395

روزنامه سه شنبه 27 مهر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 27 مهر 1395

16 محرم 1438

18 اکتبر 2016

سال بیستم شماره 5408

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

کربلا را دل تنگم... 2

برخی وزارتخانه ها قانون ۳ درصد استخدام معلولان را اجرا نمیکنند 5

اخلاق مهمتر از اقتصاد است 8

با سلامت مردم برخورد سیاسی نکنید 10

نوبل ادبیات به ملک الشعرای ترانه رسید 12

ثبت یک رکورد ملی در مسابقه شطرنج سیمولتانه نابینایان 16

حوادث

 

 

صئ.....ساعت به وقت عاشقی:

* کربلا را دل تنگم...

هنوز شوق تو بارانی از غزل دارد، نسیم یک سبد آیینه در بغل دارد؛ خوشا به حال خیالی که در حرم مانده، و هرچه خاطره دارد از آن محل دارد؛ به یاد چایی شیرین کربلاییها، لبم حلاوت "احلی من العسل" دارد؛ چه ساختار قشنگی شکسته است خدا، درون قالب شش گوشه یک غزل دارد؛ بگو چه شد که من این قدر دوستت دارم؟، بگو محبت ما ریشه در ازل دارد؛

غلامتان به من آموخت در میانه خون، که روسیاهی ما نیز راه حل دارد.

* قامت کمان کند که دو تا تیر آخرش، یک دم سپر شوند برای برادرش؛ این دو ز کودکی فقط آیینه دیده اند، «آیینه ای که آه نسازد مکدرش»؛ واحیرتا! که این دو جوانان زینبند، یا ایستاده تیغ دوسر در برابرش؛ با جان و دل دو پاره جگر وقف میکند، یک پاره جای خویش و یکی جای همسرش؛ یک دست گرم اشک گرفتن ز چشمهاش، مشغول عطر و شانه زدن دست دیگرش؛ چون تکیه گاه اهل حرم بود و کوه صبر، چشمش گدازه ریخت، ولی زیر معجرش؛

زینب به پیشواز شهیدان خود نرفت، تا که خدا نکرده مبادا برادرش...؛ زینب همان شکوه که ناموس غیرت است، زینب که در مدینه قرق بود معبرش؛ زینب همان که فاطمه از هر نظر شده است، از بس که رفته اینهمه این زن به مادرش؛ زینب همان که زینت بابای خویش بود، در کربلا شدند پسرهاش زیورش؛ گفتند عصر واقعه آزاد شد فرات، وقتی گذشته بود دگر آب از سرش.

* فتوای رهبر انقلاب درباره پوشیدن لباس سیاه در مراسم عزاداری: حجت الاسلام فلاحزاده، کارشناس مسائل فقهی درباره پوشیدن لباس سیاه در مراسم عزاداری مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب به سؤالی پاسخ داده است: با توجه به حکم کلی که پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد و در نماز نیز مکروه است، آیا پوشیدن لباس مشکی در ایام عزای سید و سالار شهیدان اباعبد ا... حسین علیه السلام کراهت ندارد؟ اگر کسی نذر کرده باشد آیا نذر او صحیح است؟ ما یک حکم کلی در خصوص پوشیدن لباس تیره مشکی داریم که کراهت دارد و نماز خواندن با آن هم ثواب نماز را کم میکند، این فتوای مقام معظم رهبری نیز است، اما تبصره هم دارد نسبت به عبا، عمامه و کفش استثنا شده و اگر مشکی باشد کراهت ندارد. همچنین یک حکم کلی نسبت به عزادار داریم که صاحب عزا خوب است به گونه ای باشد که معلوم باشد عزادار است و امروزه این لباس مشکی پوشیدن عزادار هنگام سوگواری امام حسین (ع) و ائمه بزرگوار، نشانه این است که طرف میخواهد نشان دهد من عزادار هستم، بنابر این حکم کراهت را ندارد، اگر کسی نذر کرده باشد با شرایط نذر شرعی، طبق نذرش هم اگر بتواند باید عمل کند، اما توجه داشته باشید به هر حال عزادار بودن شیوه های مختلفی دارد، ممکن است با پوشیدن لباس مشکی باشد یا با پرهیز از افعال و کارهای شاد یا با گریه کردن و گریستن و شیوه های مختلف دیگر. به هر حال امیدوار هستیم بتوانیم این حالت عزاداری را در این ایام سوگواری مراعات کنیم.

صئ.........ویژه

* برخی وزارتخانه ها قانون ۳ درصد استخدام معلولان را اجرا نمیکنند: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه قانون ۳ درصد استخدام معلولان در دستگاههای دولتی به طور کامل اجرایی نشده است، گفت: بعضی وزارتخانه ها این قانون را اجرا نکرده اند. حسین نحوینژاد در برنامه روز جهانی عصای سفید که روز یکشنبه برگزار شد، افزود: این مناسبت جهانی شرایطی را فراهم میکند که مشکلات و خواسته های معلولان مورد توجه سیاستگذاران و برنامه ریزان جامعه قرار گیرد. وی گفت: یکی از وظایف ما احقاق سه درصد استخدام معلولان در دستگاههای دولتی است که متأسفانه به درستی تا کنون محقق نشده است؛ به طوری که در سالهای اخیر کوچک کردن دولت مانع اجرای این طرح شده است، اما در نهایت بعضی از وزارتخانه ها و سازمانها مانند آموزش و پرورش از اجرای قانون سه درصد تمکین نکرده اند. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سال گذشته در بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، ایجاد صندوق حمایت از فرصتهای شغلی معلولان پیشنهاد شد، گفت: امیدواریم این موضوع به تصویب برسد تا بتوانیم مشکل ضمانت استخدام معلولان را در این صندوق مرتفع و کارفرمایان را نیز در بکارگیری معلولان حمایت کنیم. نحوی نژاد با تأکید بر اینکه تسهیلات بانکی، مشکلات این افراد را برطرف نمیکند، گفت: محدود بودن اعتبار تسهیلات و هزینه بر بودن ایجاد شغل در کشور باعث بیثمری این امر شده و همچنین عدم هماهنگی بانک با نظام ایجاد اشتغال، شرایطی را پیش  پای نابینایان و کمبینایان میگذارد که در بسیاری از موارد دسترسی آنها به تسهیلات کمتر میشود. وی با اشاره به اینکه عدم دسترسی شهری و نبود مناسبسازی مراکز مهارتآموزی، یکی از موانع و محدودیتهای ایجاد اشتغال است، گفت: ایران جزو ۴۰ کشوری است که قانون جامع معلولان دارد، اما در این قانون، اعتبار اجرای آن مشخص نشده است و به دلیل اینکه در قالب طرح از سوی مجلس ارائه شده بود، به راحتی نهادها و سازمانها از اجرای آن شانه خالی کردند که سال گذشته در بازنگری این قانون، الزامات در آن مشخص شده است. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در سال جاری مربیان در شغلهای مختلف برای نابینایان و ناشنوایان تربیت میشوند که این طرح ضمن مهارتسنجی، باعث ایجاد مهارت خاص در این افراد خواهد شد. به گفته وی، در حال حاضر ۱۰ مرکز کاریابی ویژه نابینایان و ناشنوایان به طور آزمایشی راه اندازی شده است که امیدواریم سال آینده بتوانیم آن را در تمام کشور تعمیم دهیم. نحوی نژاد با اشاره به اینکه ۱۰.۵ درصد معلولان شناسایی شده در کشور کم بینا و نابینا هستند، تأکید کرد: ۴۰ درصد دانشجویان معلول سازمان بهزیستی نابینا و کم بینا هستند که این موضوع نشان میدهد توانایی این افراد در رسیدن به تحصیلات عالیه بالاست و باید امکانات و شرایط مساعدی برای بروز استعدادهای آنها در کشور فراهم کنیم.

 

صئ........سیاسی

* اخلاق مهمتر از اقتصاد است: رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت با یادآوری اینکه اخلاق و رفتار مردم و مسئولان موضوعی مهمتر از اقتصاد است، بر ترویج وحدت و همگرایی در جامعه و تقویت فضای اعتماد و همکاری در کشور تأکید کرد و آن را رمز موفقیت در برنامه ها دانست. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با تأکید بر اینکه برای حل معضلات اقتصادی مردم، باید افکار عمومی و فعالان سیاسی و اجتماعی متمرکز بر مسائل اقتصادی شوند، تصریح کرد: تا گفتمان اولویت اقتصادی نشود، جهش اقتصادی میسر نخواهد بود.

* امیدواریم حکم «نرگس محمدی» در دیوان عالی نقض شود: وکیل مدافع نرگس محمدی گفت که قطعاً نسبت به تأیید حکم 16 سال حبس موکلم توسط دادگاه تجدید نظر اعتراض میکنیم و امیدواریم حکم در دیوان عالی کشور نقض شود. محمود اظهار کرد: موکلم در پرونده قبلی خود با اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مجموعاً به 6 سال حبس (5 سال بعلاوه یک سال) محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی حکم 5 سال حبس وی قابلیت اجرا داشت.

* نه روستا آزاد شد: نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق بعد از گذشت تنها چهار ساعت از آغاز عملیات آزادی موصل، ۹ روستا را در محور شرقی این شهر آزاد کردند. به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق که از محور الخازر حمله به داعش در موصل را آغاز کرده اند، موفق شدند کنترل نه روستا را تنها ظرف چهار ساعت در دست بگیرند.

* تأکید بر جلوگیری از واردات کالای فاقد استاندارد: جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، نقش استاندارد را در واردات کالا تعیین کننده دانست و تأکید کرد: سازمان استاندارد وظیفه دارد از واردات کالاهایی که به طور رسمی به کشور میآیند و کیفیت مناسبی ندارند، جلوگیری کند.

 

صئ.......بهداشت و سلامت

* با سلامت مردم برخورد سیاسی نکنید: وزیر بهداشت با اشاره به برخی شایعات درباره واردات روغن پالم گفت: این درست نیست که با سلامت مردم سیاسی برخورد شود و از آنهایی که قدرت برای آنها مهمتر از دین است، درخواست میکنم که حد اقل پای خود را از سلامت مردم بیرون بکشند. دکتر سید حسن هاشمی گفت: واردات روغن پالم که در سالهای ۹۱ و ۹۲ بیش از ۷۵۰ هزار تن بود، با برنامه ریزیهای انجام شده با کاهشی حدود ۴۰ درصد، در سال ۹۳ به حدود ۴۲۰ هزار تن رسید. هاشمی با اشاره به اینکه پیگیریهای وزارت بهداشت موجب حذف پالم از لبنیات کشور شد، افزود: در شش ماهه اول سال ۹۵ روند کاهشی ادامه داشت و واردات این روغن به ۱۸۰ هزار تن رسید.

* نقش عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز اختلال اضطراب: انواع مختلفی از بیماریهای روانی وجود دارند که علت دقیق بروز آنها مشخص نیست. اختلالهای اضطرابی میتوانند بر اثر مجموعه ای از فاکتورهای خطرزا، مثل ژنتیک، ترکیب مغز، شخصیت و حوادث زندگی بوجود آیند. طبق اعلام انجمن افسردگی آمریکا، این اختلالها زندگی حدود ۴۰ میلیون نفر از افراد بزرگسال را در این کشور مختل کرده است. اختلالهای اضطراب دارای علائمی هستند که شامل افکار اضطرابآور در یک دوره شش ماهه، احساس خستگی، مشکلات خواب و حمله های ترس میشوند. اختلالهای اضطرابی میتوانند خود را در موقعیتی خاص چون تعامل با گروهی از افراد نشان دهند؛ مانند خطرات ژنتیکیِ بیماری قلبی یا سرطان. اضطراب میتواند ریشه وراثتی داشته باشد. بعلاوه استرسهای شدید یا طولانی مدت میتواند بر سلولهای عصب مغز تأثیر بگذارد. همچنین برخی افراد مبتلا به برخی انواع اختلالهای اضطراب در برخی بخشهای مغز دچار تغییرات ساختاری میشوند. فاکتورهای محیطی چون آسیب و ضربه نیز این قابلیت را دارند که شرایط ابتلا به اختلال اضطراب را در افرادی که زمینه ارثی دارند فراهم سازند.

 

 

صئ.......آهنگ و درنگ

* نوبل ادبیات به ملک الشعرای ترانه رسید: شاید برایتان عجیب باشد که ستون تخصصی موسیقی را چه به نوبل ادبیات؟! در دنیای امروز دیگر نمیتوان اتفاقاتی از این دست را عجیب به حساب آورد. نوبل ادبیات امسال را نه یک شاعر و نه یک قصه پرداز و رمان نویس به دست آورده است. امسال، بنیاد جایزه ادبی نوبل، یک ترانه سرا –البته به معنای واقعی آن- را شایسته دریافت این جایزه دانسته است. اینکه میگوییم ترانه سرا به معنای واقعی آن، منظور آن مفهومی است که برای واژه ترانه در دنیا در نظر گرفته میشود. از نظر تعاریف موسیقایی، ترانه در حقیقت خَلق کلامی است که یک ملودی را هم به همراه خود داشته باشد. این به آن معنا است که آن کس که کلام ترانه را میسراید، آهنگ آن را هم میآفریند و در حقیقت آهنگ و کلام، با هم و در جایگاه یک عنصر واحد در ذهن آفریننده آنها متولد میشوند. شاید در میان سرایندگان هموطن، عارف قزوینی و شیدا را بتوانیم از زمره ترانه سرایان راستین به حساب آوریم. البته در فارسی از لفظ مصنف هم برای افرادی که چنین توانمندی داشته باشند، استفاده میشود. حال جایزه نوبل ادبیات، امسال به یکی از همین دست آدمها تعلق گرفته است. «رابرت زیمرمن»، معروف به «Bob Dylan»، بیش از ۵ دهه است که به معنای واقعی در دنیای موسیقی پاپ، کانتری و فولک آمریکایی در حال آفرینش است. آواز میخواند، میسراید، آهنگ میسازد و ساز میزند. آدونیس، فیلیپ راس، موریکامی و میلان کوندرا، همگی از نامهایی هستند که امسال همراه دیلن نامزد دریافت این جایزه ارزشمند شده بودند و آنهایی که دستی در ادبیات داشته باشند خوب میدانند که هر کدام از این اسامی، وزنه ای در دنیای ادبیات به حساب میآیند، اما بنیاد جایزه ادبی نوبل برای آنچه که خلق عبارات نوین در موسیقی سنتی آمریکایی عنوان کرده، باب دیلن را شایسته دریافت این جایزه دانسته است.

دیلن در دهه شصت میلادی پا به دنیای هنر گذاشت. شرکت کلمبیا رکوردز قرارداد انتشار اولین آلبوم را در ۱۹۶۲ با او امضا کرد، اما این آلبوم ۵۰۰۰ نسخه بیشتر نفروخت. منتقدان زیادی بودند که مدیر انتشارات را برای بستن چنین قراردادی سرزنش میکردند، اما شاید هیچ کدامشان تصورش را هم نمیکردند که دیلن ۵۰ سال بعد، کوله باری از جوایز مختلف جهانی را در ویترین خانه اش به یادگار خواهد داشت. دریافت دوازده جایزه «Grammy» یک جایزه اسکار و یک جایزه «golden globe» تنها بخشی از جوایزی است که دیلن برای سالها آفرینش در عرصه کلام و موسیقی از آن خود کرده است. عرض اندام دیلن در دنیای ادبیات هم تازگی ندارد. یک بار در سال ۲۰۰۸ توانسته جایزه ادبی پولیتزر را که از جوایز بسیار معتبر این حوزه است به دست آورد.

باب دیلن را شکسپیر زمان هم لقب داده اند. طنز، استعاره، مجاز و کنایه در ترانه هایش فراوان یافت میشود. از همان سالهای آغازین فعالیتش، یعنی در دهه شصت قرن بیستم، پرچم آزادیخواهی به دست گرفته و به همراه چهره های دیگری چون «جون بائز» و «جانی کش»، برای احقاق حقوق بشر تلاش کرده است. آهنگهای فراوانی علیه سیاستهای آمریکا در جنگ ویتنام ساخته و خوانده است و فعالیتهای زیادی را ضد تبعیض نژادی و جنسی در آمریکا انجام داده است.

از باب دیلن بیشتر خواهیم نوشت و خواهیم خواند، اما حالا بد نیست به مناسبت دریافت این جایزه، یکی از قطعات بسیار شناخته شده او را با هم بشنویم. آنچه خواهیم شنید، ترانه ای است با نام «like a rolling stone» یا «مثل یک سنگ غلتان» البته «rolling stone» را به «آواره و سرگشته» هم میتوان ترجمه کرد. این آهنگ علارغم آن که در سالهای آغازین فعالیت دیلن ساخته شده، اما یکی از تأثیرگذارترین آهنگهای موسیقی پاپ به حساب میآید. سالها پیش مجله «rolling stones» طی یک نظرسنجی از میان پانصد آهنگ برتر موسیقی پاپ، این آهنگ را در جایگاه اول قرار داده است. این آهنگ را از وبسایت ایران سپید دانلود و گوش کنید.

 

صئ.......ورزشی

* ثبت یک رکورد ملی در مسابقه شطرنج سیمولتانه نابینایان: همزمان با روز 24 مهر، روز جهانی نابینایان، مسابقه سیمولتانه شطرنج نابینایان توسط عرفان محمدعلیزاده برگزار شد. علیزاده در گفتگو با ایران سپید در خصوص ثبت این رکورد گفت: ایده برگزاری این مسابقه چند ماه پیش به ذهن من رسید و قصد داشتم با این کار، شطرنج نابینایان را به سایر مردم جامعه به ویژه شطرنجبازان بینا معرفی کنم. مسابقه سیمولتانه، اصطلاحاً به مسابقه همزمان یک شطرنجباز با چند نفر دیگر اطلاق میشود. با پیگیریهایی که انجام دادم، این اتفاق برای اولین بار در ایران رخ داد و حتی در سطح جهان، مسابقه سیمولتانه در بخش شطرنج نابینایان، تا به حال برگزار نشده است. البته کمی دیر متوجه این موضوع شدم، از این رو نتوانستیم زمینه ثبت رکورد این بازی در کتاب گینس را فراهم کنیم. علیزاده ادامه داد: قطعاً در میان شطرنجبازان نابینای ایرانی، افراد بسیار شایسته تر و بهتری نسبت به من حضور دارند، اما از آنجا که دوست داشتم این اتفاق را یک نابینای کلاس b1 یعنی یک نابینای مطلق رقم بزند، برای این کار پیشقدم شدم. عرفان محمدعلیزاده بیان داشت: در این مسابقه که حدود پنج ساعت به طول انجامید، با 10 شطرنجباز نابینا و کمبینا بازی کردم که در هشت دیدار به پیروزی رسیدم و در دو بازی نیز شکست خوردم. بنابر این توانستم 80 درصد امتیازات لازم را به دست آورم و این رکورد را در سطح ملی ثبت کنم. شطرنجباز نابینای کشورمان در ارتباط با بازتابهای این واقعه گفت: با همت روابط عمومی فدراسیون شطرنج، خبر برگزاری این مسابقه در سطح گسترده ای رسانه ای شد. همچنین جا دارد از احسان قائم مقامی که زمان برگزاری مسابقه در فدراسیون شطرنج حضور یافتند و خانم پریدر که خیلی برای من زحمت کشیده اند، تشکر کنم. نایب قهرمان جوانان کشور در پاسخ به این سؤال که چرا برای خلق این حماسه با تعداد نفرات بیشتری رقابت نکرده است، گفت: در ابتدا که این ایده به ذهنم رسید، قصد داشتم با 20 یا 25 نفر مسابقه دهم تا رکورد بهتری را ثبت کنم، اما وقتی با اساتید برجسته شطرنج از جمله آقای قائم مقامی که خود با برگزاری مسابقه سیمولتانه با حضور 614 نفر رکوردار جهان محسوب میشود مشورت کردم، همگی مسابقه با تعداد 10 نفر را پیشنهاد دادند. البته از نظر فنی، آمادگی مسابقه با 20 نفر را هم داشتم، اما از نظر جسمانی این توان در من نبود. برای همین رویداد هم چهار ساعت و نیم پیاده روی کردم و انرژی زیادی از من گرفته شد. علیزاده در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون نابینایان با مهربانی بیشتری به شطرنج این قشر نگاه کند. متأسفانه در میان هشت رشته ورزشی تحت نظر فدراسیون، شطرنج اولویت آخر را دارد. این در حالی است که پتانسیل مدالآوری در میان شطرنجبازان نابینا وجود دارد، اما لازمه آن شرکت در مسابقات بین المللی است. فایل صوتی این مصاحبه را از وبسایت ایرانسپید گوش کنید.

 

 

صئ......حوادث

* سماورساز ورشکسته، موادفروش را کشت: جدال خونین مرد معتاد ورشکسته و جوان موادفروش بر سر قیمت مواد مخدر با قتل یکی از آنها پایان یافت. ساعت 22:25 شنبه بازپرس «مدیر روستا» از مرگ پسر جوانی در یکی از بیمارستانهای شرق تهران باخبر شد. در بررسیهای مقدماتی تیم جنایی مشخص شد ساعتی قبل مقتول با یکی از بچه محلهایش درگیر شده و هدف ضربات چاقوی وی قرار گرفته است. پسر جوانی که شاهد این جدال خونین بود به کارآگاهان گفت: داخل بوستانی در مسعودیه نشسته بودم که مقتول و قاتل بر سر قیمت مواد مخدر باهم درگیر شدند. قاتل مدعی بود مرد موادفروش، مواد را گران فروخته است. مشاجره آنها بر سر همین موضوع بالا گرفته بود که ناگهان مرد موادفروش با تیغ موکتبری که همراه داشت به خریدار حمله کرد. او هم چاقوی بزرگی از میان لباسهایش بیرون کشید و باهم درگیر شدند. با مشخص شدن هویت متهم فراری، کارآگاهان به خانه اش رفته و به تحقیق از برادرش پرداختند. او گفت: «برادرم سماور ساز است، اما مدتی قبل ورشکسته شد. به همین خاطر به مواد مخدر صنعتی رو آورده و گاهی اوقات قرص هم مصرف میکرد. زمان حادثه بیرون بودم که در راه برگشت به خانه از بچه محلها شنیدم برادرم با چاقو و بر سر مواد مخدر پسر جوانی به نام سهراب را زده است. آن موقع نمیدانستم که سهراب مرده است، وقتی به مقابل خانه رسیدم، برادرم حجت را دیدم که دستش را با پارچه بسته بود. همان موقع گفت با سهراب درگیر شده و بعد از آن خانه را ترک کرد. دیگر از او خبری ندارم و نمیدانم که حجت کجا رفته است. اما چون پول ندارد و به مواد مخدر اعتیاد دارد، احتمال نمیدهم که زیاد از خانه دور شده باشد.» با توجه به شواهد موجود در پرونده، بازپرس جنایی دستور بازداشت حجت را صادر کرد و تحقیقات جنایی در این باره ادامه دارد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *