شناسه خبر: 10200 منتشر شده در مورخ: 1395/7/26 ساعت: 08:32 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 26 مهر 1395

روزنامه دوشنبه 26 مهر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 26 مهر 1395

15 محرم 1438

17 اکتبر 2016

سال بیستم شماره 5407

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

لزوم راه اندازی فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس 2

چالشهای حوزه برجام ناشی از تعلل طرف مقابل است 4

فاصله زیادی تا «شهر دسترس پذیر» داریم 6

بعد از فوت سرپرست خانوار، چطور یارانه دریافت کنیم؟ 8

دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه "بخش سوم" 9

خاطرات یک صدابردار قدیمی 12

عدم امکانات زیرساختی برای جذب نابینایان در ورزش

حوادث

اطلاعرسانی

 

 

صئ.........ویژه

* فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس راه اندازی شود: علی صابری همزمان با روز جهانی نابینایان گفت: نباید به مسائل و مشکلات معلولان از جمله نابینایان، شعاری نگاه شود و لازم است معلولان و هم مسئولان مربوطه به جای شعار دادن، کارشناسانه رفتار کرده و قانونی عمل کنند. وی افزود: برخی تصمیمات همچون رد اصلاحیه بند ۶ ماده ۲۸ قانون انتخابات در مجلس ششم که به موجب آن، امکان کاندیداتوری نابینایان و ناشنوایان در انتخابات مجلس فراهم میشد، آن هم با استفاده از ادبیاتی سخیف که نه در شأن مجلس بود و نه در شأن نابینایان و ناشنوایان، جای تأسف دارد. این عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم راه اندازی مجدد «فراکسیون حمایت از حقوق معلولان» در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر، ادبیات حقوقی دسترس پذیری شهر، وارد تمام موضوعات شهری از جمله منشور حقوق شهروندی شده و در تبصره دوم قانون بودجه شهرداری تهران در سال ۹۵ نیز دسترس پذیری، پیوست پروژه ها شده تا پیمانکاران و مجریان در اجرای همه پروژه ها، ملزم به رعایت موضوعات مربوط به این بخش شوند. صابری این موضوع را به عنوان بزرگترین دستاورد جامعه معلولان طی یک سال اخیر نام برد و گفت: مخالف حمایتهای مالی و کمکهای سخت افزاری به معلولان همچون مناسب سازی منازل این عزیزان نیستم، اما واقعیت این است که بازتوانی و کمک به معلولان از طریق مناسب سازی فضاها و معابر شهری از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی با بیان اینکه بسیاری از معلولان، نسبت به حقوق مدنی خود برای مطالبه کردن آنچه حق آنهاست آگاهی لازم را ندارند، تصریح کرد: این در حالی است که آگاهی معلولان میتواند به کمک آنها بیاید و هرچه مطالبات معلولان بیشتر شود، میتوانیم امیدوار باشیم که اتفاقات بهتری رقم بخورد. وی گفت: سال گذشته اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری برای معلولان و نابینایان انجام شده است.

صئ........سیاسی

* چالشهای حوزه برجام ناشی از تعلل طرف مقابل است: رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: حرکت کشور در راستای بهره گیری از ثمرات برجام حرکت خوبی است، در عین حال چالشهایی هم وجود دارد که مقداری از آنها مربوط به تعلل طرف مقابل است. سید عباس عراقچی در حاشیه جلسه کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وظیفه بحث و بررسی در خصوص اجرای برجام و همینطور تهیه گزارشهایی را بر عهده دارد که کمیسیون باید به صحن مجلس ارائه بدهد.

* شورای نگهبان نمیتواند پس از اعلام صحت انتخابات، صلاحیت منتخب را رد کند: نمایندگان مجلس با رأی مثبت به استفساریه ای مصوب کردند که شورای نگهبان نمیتواند پس از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه، صلاحیت منتخب را رد و به این وسیله آرای او را باطل کند. گفتنیست این استفساریه پیش از این در مجلس به تصویب رسیده بود، اما مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

* احتمال ورود مینو خالقی به مجلس: علی مطهری، نایب رئیس مجلس گفت که مصوبه امروز نمایندگان در مورد استفساریه قانون انتخابات مجلس احتمالاً زمینه ورود مینو خالقی را به مجلس فراهم میکند. نائب رئیس مجلس درباره اینکه آیا با تصویب این استفساریه زمینه ورود مینو خالقی به مجلس فراهم میشود یا خیر؟ گفت: البته این مصوبه ناظر به آینده است و صرفاً به خاطر موضوع خانم خالقی نیست، ولی احتمالاً مشکل ایشان را هم حل میکند.

* اجازه نفوذ نمیدهیم: امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: پدافند هوایی در صورت نیاز میتواند با اهداف متنوع و در هر ارتفاعی درگیر شود و اجازه نفوذ به آسمان کشور را به هواگردهای متخاصم ندهد.

 

صئ.......اجتماعی

* فاصله زیادی تا «شهر دسترس پذیر» داریم: محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدامات خوبی در جهت مناسب سازی حمل و نقل عمومی برای عبور نابینایان شده است، اما همچنان فاصله زیادی تا شهر دسترس پذیر داریم. این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متأسفانه نابینایان علاوه بر سطح زمین در ارتفاع نیز با موانع فیزیکی متعددی رو برو هستند، اظهار کرد: به عنوان نمونه، ارتفاع کم علمکهای گاز، باعث اصابت سر و صورت نابینایان به این علمکها و آسیبدیدگی آنها میشود، چرا که نابینایان ناگزیرند هنگام عبور از پیاده روها و کوچه ها، از کنار دیوار حرکت کنند. حقانی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر، اقدامات خوبی مانند تجهیز کف ایستگاههای پر تردد مترو به مسیرهای ویژه عبور نابینایان از سوی شرکت بهره برداری مترو و طراحی تابلوها و تعبیه نقشه راهنمای مسیر با خط بریل در خط یک بی آر تی از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی انجام شده، تصریح کرد: هرچند این حرکات امیدبخش در جهت مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای نابینایان جای قدردانی دارد، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب برای نیل به شهر دسترس پذیر، فاصله زیادی داریم.

* ثبت روزانه 6 هزار تماس در سامانه 137: رئیس سامانه مدیریت شهری 137 از ثبت روزانه 6 هزار تماس با این سامانه خبر داد. وی اولویت اول رسیدگی به پیامها را موارد خطر ساز برشمرد و افزود: مواردی همچون مفقود شدن دریچه، زوائد فیزیکی معابر یا سقوط اجسام، پیامهای فوریتی سامانه تلقی شده و پس از ارجاع آن به مبادی مربوطه، عوامل مربوطه موظفند در کوتاهترین زمان ممکن آن را انجام و رفع خطر کنند. برای اطمینان از نحوه انجام پیامها، به ویژه پیامهای فوریتی، کارشناسان سامانه 137 فرایند بازخورد سنجی از پیامها را انجام میدهند تا نتیجه پیام شهروندان در سیستم ثبت شود و در صورتی که شهروندان رضایت نداشتند، کارشناسان پیگیری میکنند.

صئ......اقتصادی

* بعد از فوت سرپرست خانوار، چطور یارانه دریافت کنیم؟ ابتدا باید با مدارک فوت سرپرست و مدارک سرپرست جدید به نزدیکترین دفتر پلیس +10  محل سکونت مراجعه و با ارائه مدارک شناسایی کامل سرپرست جدید را معرفی کند. سپس برای تغییر حساب بانکی برای سرپرست جدید، مادر یا عضوی دیگر از خانوار باید به یکی از شعب بانکی که حساب یارانه سرپرست قبلی در آن بوده مراجعه و حساب جدیدی را به این منظور افتتاح و در سامانه refahi.ir ثبت نماید.

* رتبه ایران در استاندارد بین المللی ۲۹ است: مدیر کل دفتر ارزیابی کالاهای صادراتی سازمان استاندارد گفت: رتبه استاندارد ایران در سطح بین المللی افزایش یافته و در حال حاضر ۲۹ است. نکونام با بیان اینکه اجرای طرح طاها که منجر به اجرای هماهنگ استانداردها در کشور میشود گفت: کالاهای مد نظر در این طرح فهرست شده اند و این طرح در حوزه نظارت بر کیفیت کالاها نیز تأثیر خوبی دارد.

صئ.......آموزشی

* دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه "بخش سوم": بهتر است بجای کلمه درد قفسه صدری، از اصطلاح

(CHESTDISCOMFORT)استفاده کرد که به معنی هر نوع احساس ناراحتی در قفسه سینه است. درد قفسه سینه به علتهای مختلفی روی میدهد: 1- علل ناشی از جدار قفسه سینه، شایعترین علت درد سینه. 2- علل ناشی از بیماریهای دستگاه گوارش، مانند التهاب و اسپاسم مری، زخم معده، ریفلاکس، التهاب پانکراس، التهاب کیسه صفرا. 3- علل ناشی از بیماریهای ریه، التهاب پرده دور ریه، عفونت ریه، آمبولی ریه، برونشیت مزمن ریه، افزایش فشار ریه 4- علل ناشی از بیماریهای روانی، افسردگی، اضطراب، حمله، هراس 5- علل ناشی از بیماریهای قلبی، تنگی عروق کرونر، التهاب پرده دور قلب، پرولاپس دریچه میترال، بیماری دریچه های قلب و ضخیم شدن عضله قلب. تشخیص علت درد حتماً باید توسط پزشک انجام شود. خصوصیات دردهای غیر قلبی عبارتند از : 1- اگر بیمار محل درد را با یک انگشت نشان دهد، معمولاً علت، درد غیر قلبی است. 2- دردهایی که در سمت چپ سینه و معمولاً زیر نوک سینه هستند بیشتر به علت اسکلتی عضلانی، گوارشی و استرس هستند. 3- دردهای پشت قفسه صدری بیشتر به علت بیماریهای ستون فقرات، آئورت، مری یا قلب هستند. 4- دردهای پایینتر از ناف یا بالاتر از فک تحتانی معمولاً علل غیر قلبی دارند. 5- دردهای محدود به شانه، کتف و دست چپ معمولاً علل غیر قلبی دارند. 6- اگر دردی فقط چند ثانیه طول بکشد، معمولاً علل آن غیر قلبی است. 7- اگر دردی برای ساعتهای متمادی یا روزهای ثابت و پایدار باشد، معمولاً غیر قلبی است. 8- اگر دردی موقع استراحت یا موقع دراز کشیدن ایجاد شود، معمولاً قلبی نیست. 9- دردی که با حرکت دستها، با خم و راست شدن بدن، با نفس عمیق، همراه با سرفه، با حرکت گردن، شدیدتر میشود، معمولاً قلبی نیست. 10- اگر به دنبال خم شدن برای گره زدن کفش یا به دنبال چرخش بدن مثلاً در رخت خواب، درد شدید و ناگهانی ایجاد شود، معمولاً این درد غیر قلبی است. در این شرایط بیمار سعی میکند نفس خود را کوتاه نگه دارد تا شدت درد کمتر شود. 11- درد در محل اتصال دنده ها به جناغ که با لمس بدتر میشود به علت التهاب دردناک غضروف دنده ای است. 12- درد عضلات جدار قفسه سینه و درد عضلات زیر پستان که بسیار شایع است و موجب اشتباه در تشخیص میشود. 13- درد خوشخیم در افراد جوان: درد بیشتر در استراحت بروز میکند و مثل خنجری تیز است و معمولاً درد در ناحیه جلوی قلب و گاه همراه با تپش است. ممکن است تکرار شونده باشد، اما در معاینه بالینی و نوار قلب مشکلی دیده نمیشود. 14- بیماری شانه دردناک: معمولاً در افراد میانسال دیده میشود. درد هنگام شب و استراحت تشدید میشود. حرکات شانه موجب تشدید درد میشود. علل این بیماری شامل مشکلات دیافراگم، کیسه صفرا، تومور ریه، بیماریهای اسکلتی و عضلانی اطراف شانه و با شیوع کمتر بیماریهای قلبی، بیماریهای سیستمیک مانند دیابت است.

صئ.......صدای خاطره

* شاگردانش او را به «آقاراد» میشناسند، نام خانوادگیش «محمدی راد» است، اما در کتابهای ضبط شده پیش از انقلاب و اوایل انقلاب، با نام «مراد قره قلی» معرفی شده و در بین دوستان و همکاران آن دورانش، به آن نام شهرت دارد. ظاهراً نام خانوادگی «قره قلی» به دوران ثبت سجل احوال باز میگردد که در خانواده شان، نام خانوادگی بعضی از اعضا «قره قلی» ثبت شده و بعضی دیگر «محمدی» که در نهایت بعدها خود او اقدام به تغییر نام خانوادگی میکند. باری، یکی از دو صدابردار و مصحح استودیوی ضبط نوارهای درسی و غیر درسی در سازمان ملی رفاه نابینایان دوران پیش از انقلاب و مرکز رودکی پس از انقلاب است. او در کنار عبد ا.... غفاری، دیگر صدابردار و مصحح، طی چند سال، از آغاز تأسیس سازمان ملی رفاه، کتابهای متعددی ضبط کرده است که نقل خاطرات آن روزگار خالی از لطف نیست. با این نکته گفتگوی ما با مراد محمدی راد را میخوانید که او نزدیک به دو دهه معلم درس بینش اسلامی و قرآن در مجتمع آموزشی شهید محبی بوده و این روزها، دوران بازنشستگی را میگذراند. – در آغاز کمی از محیط آن روزگار سازمان بگویید. من در تاریخ 5 آذر 1353 با سمت صدابردار، وارد سازمان شدم. ساختمان سازمان قسمتی از آموزشگاه دکتر خزائلی بود که به همان عنوان دکتر خزائلی هم ثبت شده بود. آن ساختمان بنایی چهار طبقه بود که طبقه سوم و چهارم در اختیار سازمان بود. استودیو در طبقه سوم قرار داشت که البته سالها بعد، یک استودیوی دیگر هم در آن طبقه ساختند که مختص سازمان استثنایی بود. مدیریت سازمان با آقای واحدی بود و خانم صحت، همسر ایشان سرپرستی کتابخانه را بر عهده داشت. علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی مثل ضبط کتاب و چاپ بریل، سازمان ملی رفاه اقدام به ارائه خدمات توانبخشی کرده بود که سرپرست بخش توانبخشی را هم آقای وارتانیان بر عهده داشت. یادم هست که یک گروه کارشناس از آمریکا آمده بودند تا مهارتهای مختلف مثل جهتیابی، آرایشگری و امور مختلف زندگی را به نابینایان آموزش دهند. خود من هم نزد آنها مهارتهای مختلف را آموختم. – ایده ضبط کتاب و چاپ کتب به بریل به وسیله چه کسی مطرح شد؟ ظاهراً مرحوم دکتر خزائلی ایده این کار را به آقای واحدی داده بودند. البته اعتقاد دکتر خزائلی این بود که ضبط کتاب کم هزینه تر از برگردان آن به خط بریل است. این را هم فراموش نکنم که قبل از تأسیس سازمان ملی رفاه نابینایان، چاپخانه روزنامه کیهان به صورت محدود، اقدام به برگردان بعضی از کتابهای درسی و همچنین فصلنامه ای به نام «فصلنامه نابینایان» به بریل را میکرد. با تأسیس سازمان، چاپخانه بریل هم به آن جا منتقل شد و یکی از کتابهایی که برگردانده شد، قرآن بدون ترجمه چاپ مصر بود که در 8 جلد به صورت چاپ زینک به بریل تبدیل شد. – آقای واحدی تا کی ریاست سازمان را بر عهده داشت؟ فکر میکنم تا اوایل سال 57. بعد از رفتن ایشان و همسرشان، میثمی نامی را به عنوان سرپرست سازمان انتخاب کردند که به نظر ساواکی بود. افکار بسته و دگمی داشت و چندان علاقه ای به ضبط کتاب نداشت. من کاملاً یادم هست که یک بار، یکی از دوستان مجموعه تلاوتهایی از استاد عبد الباسط را به عنوان امانت به من داد من هم تصمیم گرفتم آن نسخه را تکثیر کرده، در آرشیو کتابخانه قرار دهم تا علاقه مندان استفاده کنن. به محض این که آقای میثمی متوجه شد، واکنش نشان داد که این چه کاریست! چه دلیلی دارد قرآن در کتابخانه باشد؟ مگر این جا شورای انتخاب کتاب ندارد؟ من گفتم که یکی از اعضای آن شورا خود من هستم. – شما به وسیله چه کسی جذب سازمان شدید؟ من با آقای عبد ا... غفاری در مدرسه دوست بودم، از طرفی به کار با ضبط، به واسطه اینکه نماینده کلاس بودم، کاملاً تسلط داشتم. آقای غفاری مرا به مدیران سازمان پیشنهاد داد. وقتی من به استودیو رفتم، خیال آقای غفاری راحت شد، چون آشنایی زیادی با امور نابینایان نداشت. "ادامه دارد"

صئ.......ورزشی

* عدم امکانات زیرساختی برای جذب نابینایان در ورزش: محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان با اشاره به روز جهانی نابینایان گفت: این روز باعث میشود مسئولان به یاد این قشر از جامعه باشند. در واقع پیام این روز، آن است که به افراد نابینا و کمبینا از جنبه های مختلف از جمله بودجه نگاه خاص شود. وی افزود: نابینایان و کمبینایان از بسیاری از امکانات جامعه محروم هستند و انتظار میرود کمک بیشتری به آنها شود. مظلومی در ارتباط با فعالیتهای فدراسیون نابینایان و عملکرد ورزشکاران این فدراسیون در پارالمپیک ریو گفت: در ریو، 16 ورزشکار نابینا و کمبینا از ایران حضور داشتند که حاصل تلاش آنها، سه مدال نقره بود. در پارالمپیک 2012 لندن، 25 ورزشکار اعزامی داشتیم که تنها یک نقره به دست آوردیم. این آمار نشان میدهد که رشد خوبی داشته ایم. مظلومی درباره امکاناتی که در اختیار ورزشکاران این قشر از جامعه است، گفت: متأسفانه امکانات زیرساختی برای جذب بیشتر افراد نابینا و کمبینا به ورزش وجود ندارد. هنوز در برخی استانها، دفتری برای هیأت نابینایان اختصاص نیافته است. در بیشتر استانها نیز ساعتهای مُرده سالنهای ورزشی را در اختیار نابینایان میگذارند. انتظار ما این است که حد اقلها در اختیار این قشر باشد. بین یک تا یک و نیم درصد از افراد جامعه، نابینا و کمبینا هستند که از میان آنها نیز فقط 10 تا 15 درصد جذب ورزش شده اند که این عدد چندان مورد رضایت نیست. وزارت ورزش و سایر مسئولان کمکهایی میکنند، اما بودجه نابینایان میبایست به صورت کارشناسی تخصیص داده شود.

رئیس فدراسیون نابینایان با انتقاد از عدم توجه به ورزشکاران نابینا و کمبینا عنوان کرد: رقابتهای ما نه تبلیغات و اسپانسر دارد، نه پخش میشود. مظلومی در پایان گفت: توجه به ورزشکاران نابینا نباید فقط در شعار باشد. بدون شک اگر توجه بیشتری شود، آنها نیز میتوانند درخشش بیشتری در میادین بزرگ داشته باشند.

 

صئ......حوادث

* بازی مرگ برای 4 کودک: در پی ریزش دیوار خانه ای در روستای «سینگ» از توابع دامغان دو کودک جان باخته و دو کودک دیگر دچار جراحت شدند. به گزارش پلیس، در این حادثه که روز جمعه رخ داد، 4 کودک سرگرم بازی بودند که متأسفانه یک دختر 9 ساله و پسربچه ای 5 ساله جان باخته و دو کودک 4 و 8 ساله در بیمارستان بستری شدند. این کودکان از طنابی که به دیوار کاهگلی قدیمی آویزان بود در حال تاب خوردن بودند که ناگهان این فاجعه رخ داد و دیوار روی آنها فرو ریخت. معاون عملیات پلیس استان سمنان گفت: حال عمومی مجروحان این حادثه مطلوب است، اما همچنان تحت مراقبت هستند؛ ضمن اینکه تحقیق درباره علت بروز حادثه ادامه دارد.

* سگ همسایه جان کودکی را گرفت: سگی با حمله به دو کودک 7 و 22 ماهه در بریتانیا پسر 7 ماهه را کشت و برادر بزرگترش را بشدت زخمی کرد. به گزارش پلیس، این سگ که متعلق به یکی از همسایه های این خانواده بود، هنگامی که در حیاط خانه صاحبش رها شده بود، ناگهان وارد حیاط خانه همسایه شد و به دو پسر بچه حمله کرد. مادر کودکان که با دیدن این صحنه وحشتزده شده بود سراسیمه با پلیس و اورژانس تماس گرفت و مأموران دقایقی بعد به آنجا رسیدند، اما سگ وحشی پسرک هفت ماهه را کشته و برادرش را نیز بشدت مجروح کرده بود.

* ازدواج عروس 114 ساله و داماد 71 ساله: تلاشهای مرد 71 ساله چینی برای جلب رضایت زن 114 ساله برای ازدواج، سر انجام پس از یک سال به نتیجه رسید. این مرد که در آسایشگاه سالمندان با زن 114 ساله آشنا شده بود، یک دل نه صد دل عاشق او شد و خیلی زود تقاضای ازدواج کرد. اما زن سالمند با این ازدواج مخالفت کرد. با این حال مرد سمج و عاشق نا امید نشد و سر انجام با پافشاری فراوان رضایت زن مورد علاقه اش را گرفت. مراسم ازدواج این دو در خانه سالمندان و در حضور افراد فامیل هر دو خانواده و سایر سالمندان آسایشگاه برگزار شد.

صئ.......اطلاعرسانی

* انجمن نابینایان ایران اردوی سیاحتی-زیارتی مشهد را از تاریخ 10 لغایت 15 آبان ماه 95 برگزار مینماید. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با تلفنهای 22560060 و 22560061 تماس حاصل فرمایند.

* جامعه نابینایان استان یزد مجمع عمومی عادی در تاریخ 3/8/95 در محل جامعه نابینایان در یزد از ساعت 8 الی 12 را برگزار میکند و در صورت به حد نصاب نرسیدن این مجمع، دور دوم مجمع عمومی در تاریخ 10/8/95 در محل سالن فرهنگسرای شهرداری از ساعت 16 الی 20 برگزار میگردد. دستور کار این جلسه عبارت است از: گزارش هیئت مدیره، گزارش هیئت بازرسان، تصویب بودجه سال 1396، انتخابات هیئت مدیره و هیئت بازرسان و همچنین طرح انتقادات و پیشنهادات و تریبون آزاد.

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *