شناسه خبر: 10136 منتشر شده در مورخ: 1395/7/12 ساعت: 11:33 گروه: بهداشت و سلامت  
آماده‌باش بیمارستان‌های خوزستان/اهوازی‌ها ماسک N۹۵ بزنند گرد و غبار
در پی بروز پدیده گردوغبار در خوزستان مطرح شد

آماده‌باش بیمارستان‌های خوزستان/اهوازی‌ها ماسک N۹۵ بزنند گرد و غبار

در پی بروز پدیده گردوغبار در استان خوزستان، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه مراجعه حاد ناشی از گردوغبار را به بیمارستان‌های استان نداشته‌ایم، نسبت به عوارض مزمن گردوغبار هشدار داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا: دکتر میثم معزی درباره وضعیت مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های استان خوزستان، در پی آغاز پدیده گرد و غبار در این استان، گفت: از زمانیکه پدیده گرد و غبار و ریزگردها در استان خوزستان آغاز شده، به دنبال اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مدیریت بحران استانداری به بیمارستان‌ها، مراجعه غیرطبیعی ناشی از گرد و غبار را به بیمارستان‌ها نداشتیم.

وی با اشاره به حضورش در بیمارستان گلستان اهواز و با تاکید بر اینکه خوشبختانه در این روزهای بروز گردوغبار با مراجعه کننده حاد و افزایش مراجعات به دلیل گرد و غبار مواجه نبوده‌ایم، افزود: در عین حال باید توجه کرد که پدیده گرد و غبار و ریزگردها یکسری عوارض مزمن برای شهروندان به دنبال دارد که این عوارض بیشتر در آینده خودشان را نشان می‌دهند و ما باید بیشتر بر سر این موضوع حساسیت داشته باشیم.

معزی تاکید کرد: خوشبختانه این روزها مورد مراجعه خاصی را به بیمارستان‌های اهواز و استان خوزستان  نداشتیم و اگر هم یکی یا دو مورد مراجعه بوده، مواردی هستند که در روزهای عادی هم به صورت روزمره به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و این موضوع نمی‌تواند ناشی از گرد و غبار باشد؛ چراکه مردم آمادگی لازم را در برابر ریزگردها دارند.

وی در عین حال توصیه‌هایی را به شهروندان اهوازی کرد و گفت: توصیه ما این است که مردم تا حد امکان از قرار گرفتن در فضاهای آزاد و بیرون آمدن از منازل خودداری کنند و اگر در معرض هوای آزاد قرار گرفتند حتما از ماسک N۹۵ که ویژه گرد و غبار است، استفاده کنند. همچنین مایعات بنوشند و تا حد امکان کولر را در منازل‌شان روشن کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: همچنین در صورت بروز هرگونه علائم تنفسی اعم  از خلط، سرفه، تنگی نفس، تپش قلب، درد در قفسه سینه و... حتما به بیمارستان و اروژانس مراجعه کنند.

معزی از وجود آمادگی لازم در اورژانس‌های استان خوزستان در پی ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی اهواز به آنها،   خبر داد و افزود: بر این اساس بیمارستان‌ها و اورژانس‌های استان آمادگی لازم را برای ارائه خدمت به شهروندان دارند و بیمارستان‌ها را هم از نظر پرسنلی و تجهیزاتی، مجهز کرده‌ایم. همچنین به بیمارستان‌ها اعلام آماده‌باش کامل داده‌ایم. در عین حال تاکید می‌کنم که خوشبختانه مراجعه غیرطبیعی به بیمارستان‌ها نداشتیم و آمادگی داریم تا مانند سال‌های گذشته در خدمت شهروندان باشیم.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: در عین حال امیدوارم حداقل امسال شاهد باشیم که از میزان گرد و غبار کاسته شود و فرآیندهای زیست‌محیطی به سمت بهبود روند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *