شناسه خبر: 10098 منتشر شده در مورخ: 1395/7/6 ساعت: 10:38 گروه: اجتماعی  
راه‌اندازی مراکز کاریابی و اشتغال حمایت‌شده ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در نیمه دوم سال جاری
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

راه‌اندازی مراکز کاریابی و اشتغال حمایت‌شده ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در نیمه دوم سال جاری

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان از راه‌اندازی مراکز کاریابی و اشتغال حمایت‌شده ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: در اجرای پایلوت این طرح در یک نقطه از شهر تهران، ۱۰۰ فرصت شغلی برای این گروه هدف ایجاد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، مراسم گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از ناشنوایان و کم‌شنوایان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزاری شد.


«حسین نحوی‌نژاد» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جبار باغچه‌بان، پدر آموزش ناشنوایان از رابطین ناشنوایان به سبب ایجاد پلی ارتباطی میان شنوایان و آنها تقدیر و تشکر کرد و گفت: سهم 50 درصدی ابتلا به اختلالات شنوایی ژنتیکی است که بهزیستی با شناخت و مداخله بهنگام از عمق این معلولیت می‌کاهد و درصدد فراهم کردن بستر توانمندسازی این عزیزان است تا در عرصههای فرهنگی، هنری، اشتغال و ... فعال باشند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی در راستای ارائه وسائل کمک شنیداری مورد نیاز افراد ناشنوا و کم‌شنوا و تسهیل روند تحصیل این قشر تا سطوح عالیه اقدامات موثری انجام داده است، افزود: سن شناسایی اختلالات شنوایی را به نوزادی کاهش دادیم و حدود ۷۵ درصد نوزادان کشور غربالگری شنوایی شدند بطوری که سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ کودک بالقوه به اختلالات شنوایی شناسایی و مداخلات بهنگام صورت گرفت.

وی با اشاره به تربیت و آموزش رابط ناشنوا، تصریح کرد: از این طریق هر شهرستان باید حداقل یک رابط ناشنوایان و کم‌شنوایان داشته باشد و ما با تربیت و آموزش مربی آنها را به مراکز و شعب ناشنوایان اعزام خواهیم کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان از راه‌اندازی مراکز کاریابی و اشتغال حمایت‌شده ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و یادآور شد: در اجرای پایلوت این طرح در یک نقطه از شهر تهران، ۱۰۰ فرصت شغلی برای این گروه هدف ایجاد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *