شناسه خبر: 10097 منتشر شده در مورخ: 1395/7/6 ساعت: 08:49 گروه: فرهنگی  
مدیرعامل انجمن باور: گردشگری دسترس پذیر شعار نیست، یک الزام استراتژیک ملی است

مدیرعامل انجمن باور: گردشگری دسترس پذیر شعار نیست، یک الزام استراتژیک ملی است

با حضور باور، صدای شهروندان معلول در مراسم روز جهانی گردشگری طنین انداز شد.

به گزارش ایران سپید روز دوشنبه مرکز همایش های صدا و سیما شاهد برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزرای آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از سفرای مقیم ایران کشورهای مختلف در تهران بود. عامل برجستگی این مراسم علاوه بر سطح حضور مسئولان بلندپایه کشوری از جمله دکتر روحانی و سخنرانی مبسوط ایشان در خصوص اهمیت استراتژیک توسعه گردشگری در رشد اقتصادی و افزایش تعامل سازنده ایران با کشورها و ملل جهان، شعار امسال سازمان جهانی گردشگری یعنی «گردشگری برای همه و همه برای گردشگری» و تأکید دبیرکل سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد مبنی بر ضرورت تحقق گردشگری دسترس پذیر برای همه مردم جهان به ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان بود.

در همین راستا مسئولین انجمن باور و باشگاه گردشگری آن «باما» به دعوت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضوری پررنگ و جلوه در این مراسم داشتند. علاوه بر غرفه جنبی نمایش فعالیت های گردشگری باما و انجمن باور نمایش فیلم کوتاه مستند فعالیت های گردشگری انجمن و باشگاه باما از جمله تصاویر قایقرانی افراد دارای معلولیت بر روی رودخانه های ناآرام، غواصی آنان و پرواز آنان با گلاید در ارتفاعات شهر تهران مورد توجه حضار قرار گرفت. در این مراسم سهیل معینی مدیرعامل انجمن باور و رئیس هیأت مدیره کانون سراسری تشکل های معلولین کشور به عنوان نماینده این گروه به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در سخنان خود با توصیف گردشگری دسترس پذیر به عنوان حق شهروندی افراد دارای معلولیت تحقق این امر را محور مطالبه گری جامعه شهروندان دارای معلولیت و تشکل های آنان از سازمان میراث فرهنگی به عنوان دستگاه مادر، در این امر دانست و ضمن معرفی حضور شوق برانگیز افراد معلول در تورهای مختلف گردشگری، درخواست های مشخصی را از مسئولان امر گردشگری مطرح کرد. ضرورت تدوین پیوست دسترس پذیری گردشگری در سند جامع توسعه گردشگری کشور، ابلاغ ضوابط و استانداردهای دسترس پذیری کلیه اماکن گردشگری کشور، نظارت بر اجرای این استانداردها در کشور به کمک سازمان های غیردولتی معلولین، ضرورت آموزش کادرهای فعال در صنعت گردشگری در خصوص چگونگی تعامل با شهروندان معلول و ارائه خدمات فنی علمی به آنان؛ از جمله درخواست های مدیرعامل انجمن باور از مسئولان سازمان میراث فرهنگی بود. معینی ضمن اعلام آمادگی انجمن باور در ارائه مشاوره های تخصصی در همه زمینه های پیشنهادی معطوف به توسعه گردشگری دسترس پذیر، بخش خصوصی را به تعریف گردشگری دسترس پذیر به عنوان یک فرصت اقتصادی جهت جذب شهروندان معلول و سالمند به عرصه گردشگری از فعالیت چند شرکت و مؤسسه فعال در عرصه گردشگری در راستای متناسب سازی خدمات آن ها برای افراد دارای معلولیت از جمله رستوران های زنجیره ای «پرپروک» به عنوان پیشگام در چاپ منوی بریل برای مشتریان نابینا و تجهیز چهار دستگاه اتوبوس روباز گردشگری درون شهری برای شهروندان دارای معلولیت توسط سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولین شهر تهران قدردانی کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *