شناسه خبر: 10096 منتشر شده در مورخ: 1395/7/6 ساعت: 08:32 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 6 مهر 1395

روزنامه سه شنبه 6 مهر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 6 مهر 1395،

25 ذی الحجه 1437،

27 سپتامبر 2016

سال بیستم شماره 5392

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

سرمایه گذاری عظیم دولت یازدهم برای امنیت 2

«نظام جامع رفاهی معلمان استثنایی» تدوین میشود 4

ورود هیئت اقتصادی از استرالیا به ایران بعد از 15 سال 6

ضرب الاجل ساماندهی اورژانس 15 بیمارستان پایتخت 8

پرواز نخستین بالگرد خورشیدی جهان

چطور به موسیقی گوش میدهیم؟ «بخش چهارم» 11

عملکرد ورزش نابینایان در پارالمپیک، ریو بهتر از لندن

آهنگهای جدیدم را آلبوم میکنم

حوادث

اطلاعرسانی

صئ.......سیاسی

* سرمایه گذاری عظیم دولت یازدهم برای امنیت: رئیس جمهوری از سرمایه گذاری عظیم دولت یازدهم برای امنیت کشور خبر داد و گفت: در برجام به دنیا ثابت کردیم آنچه برخی در دنیا درباره ترس از ایران، فناوریهای صلحآمیز و قدرت دفاعی ایران تبلیغ میکنند، بی اساس است.

* دیدارهای رئیس جمهوری در سازمان ملل نشانه دیپلماسی فعال دولت است: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دیدارهای رئیس جمهوری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، نشانه دیپلماسی فعال دولت یازدهم است. هادی شوشتری سفر رئیس جمهوری به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: دیپلماسی دولت یازدهم، شخص رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه در طول نزدیک به چهار سال گذشته فعال و مثبت بوده است.

* سخنگوی وزارت امور خارجه: عربستان باید پاسخگوی حمایت خود از تروریسم باشد: سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عربستان به آب و آتش میزند تا رابطه خود را با آمریکا حفظ کند، گفت: با توجه به آشنایی محافل جهانی با شرایط عربستان، اقدامات این کشور راه به جایی نمیبرد و باید پاسخگوی حمایت خود از تروریسم بین الملل باشد.

* وزیر اطلاعات: «سرویسهای اطلاعاتی دنیا به دنبال رمز امنیت جمهوری اسلامی هستند»: وزیر اطلاعات گفت: سرویسهای اطلاعاتی دنیا با اعتراف و تعجب از امنیت حاکم بر ایران، به دنبال رمز امنیت جمهوری اسلامی هستند. حجت الاسلام علوی افزود: امروز همدلی، هماهنگی و فهم مشترک بین دستگاههای مؤثر در مقوله امنیت شامل وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، شورای تأمین استانها، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد که این مهم موجب امنیت کشور شده است.

 

 

صئ.......اجتماعی

* «نظام جامع رفاهی معلمان استثنایی» تدوین میشود: مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال تدوین نظام جامع رفاهی معلمان استثنایی هستیم. قدمی با بیان اینکه به دنبال تدوین «نظام جامع رفاهی معلمان استثنایی» هستیم، خاطرنشان کرد: به هر حال کسی که وارد فضایی میشود 30 سال شرایط سختی کار و فرسودگی جسمی و روحی برای او دارد، نمیشود با 100 یا 150 هزار تومان او را نگه داشت؛ منطق حکم میکند که جوانب مختلفی برای او دیده شود که طبیعتاً باید از مجاری حقوقی پیگیری کنیم.

* برخورد با رنگ کنندگان نارنگی: ابو القاسم حسنپور، مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا کنون موردی از رنگ کردن میوه نارنگی گزارش نشده است و در صورت مشاهده، برخورد خواهیم کرد. تا کنون حدود 120 هزار تن نارنگی پیشرس در استانهای مازندران، گیلان و بخشی از گلستان تولید شده است که این نارنگیها با وجود پوست سبز، کاملاً رسیده است و ارزش غذایی بالایی دارد.

* ششم مهر رایگان «موزه» بروید: محمدرضا کارگر، مدیر کل امور موزه های کشور از بازدید رایگان موزه ها در کشور به مناسبت روز جهانی گردشگری در تاریخ ششم مهر خبر داد و گفت: ما ابلاغ بازدید رایگان از موزه ها را به تمام کشور ارائه کردیم و تمام موزه های تهران و سراسر کشور در روز ششم مهر به صورت رایگان پذیرای هموطنان خواهند بود.

* سازمان بهزیستی: متادون مورد تأیید است: مجید رضازاده، رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مصرف متادون تحت نظر پزشک و در صورت استفاده بجا، یکی از برون رفتهای خوب ما از حوزه اعتیاد، به ویژه اعتیاد پر خطر است و مصرف آن را برای اعتیاد تأیید میکنیم. رضازاده تأکید کرد: در مراکز درمان اعتیاد بهزیستی علاوه بر متادون برای معتادان، بوپرنورفین نیز تجویز میشود.

صئ.......اقتصادی

* ورود هیئت اقتصادی از استرالیا به ایران بعد از 15 سال:

روزنامه استرالین نوشت، بعد از گذشت 15 سال موانع روابط اقتصادی استرالیا با ایران برداشته شده و وزیر تجارت، روز سه شنبه با یک هیئت بزرگ اقتصادی به ایران سفر میکند. یک هیئت اقتصادی استرالیایی شامل نمایندگان بیش از 20 شرکت استرالیایی به همراه وزیر تجارت این کشور به ایران سفر خواهند کرد و دفتر جدید دولت استرالیا را در تهران گشوده و با همتایان خود در ایران دیدار میکنند.

* آپارتمانهای دوخوابه در تهران چند؟ قیمت آپارتمان در شهر تهران با توجه به امکانات موجود در واحدها، دسترسی به دیگر نقاط شهر، تعداد واحدها و بسته به خوش نقش بودن ساختمان از قیمتهای متفاوتی برخوردار است. بر اساس جدولهای منتشر شده، قیمت آپارتمانهای 100 متری و دوخوابه با توجه به امکانات و عمر بنا، از متری 3 میلیون و 200 تومان در منطقه شهران آغاز و تا متری 4 میلیون تومان در منطقه تهرانپارس ادامه دارد.

* گوشت گوسفندی دوباره گران شد: علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش مجدد قیمت این نوع گوشت در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر، نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان، به ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان رسیده است. او اظهار داشت: قیمت این نوع گوشت از شنبه هفته جاری مجدداً ۱۰۰۰ تومان گران شده است.

* قاچاق گیاهان دارویی کرمان به کشورهای عربی و چین:  کرمان از ۱۳ اقلیم شناخته شده ۹ اقلیم را در خود جای داده و ۳۰۰ نوع گیاه دارویی مختلف در این استان یافت میشود، اما گنجینه غنی این گیاهان توسط قاچاقچیان به کشورهای عربی ارسال میشود.

* رتبه ایران در سرعت جذب گردشگر در 2016: گزارش سال ۲۰۱۶ "شاخص شهرهای مقصد گردشگری" از سوی مسترکارت نشان میدهد، تهران در رتبه نهم شهرهای در حال رشد دنیا در جذب گردشگر قرار دارد.

صئ.......بهداشت و سلامت

* ضرب الاجل ساماندهی اورژانس 15 بیمارستان پایتخت: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور از ساماندهی و توسعه 15 اورژانس بیمارستانی در پایتخت تا فروردین ماه خبر داد. دکتر پیرحسین کولیوند گفت: بیمارستانهایی مانند حضرت رسول (ص)، طالقانی، شریعتی، امام خمینی (ره) و... در حال توسعه تختهای اورژانسشان هستند. در زمینه خرید بالگردهای تخصصی که هم دید در شب داشته باشند و هم در مالکیت وزارت بهداشت باشند،  مذاکراتی با کشورهای مختلف در حال انجام است و به نظر میرسد که این موضوع به زودی به نتیجه برسد. کولیوند گفت:  در عین حال لازم است که  ناوگان اورژانس هوایی را توسعه دهیم که در این زمینه به زودی هفت پایگاه هوایی به ناوگان هوایی اورژانس اضافه میکنیم.

* اهدای عضو از پیشرفته ترین راههای درمان است: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یکی از پیشرفته ترین راههای درمان بیماریها در حال حاضر، اهدای عضو است. علی نوبخت گفت: به دلیل حجم بالای تصادفات جاده ای در کشور، حدود 5 تا 8 هزار نفر به نوعی دچار مرگ مغزی میشوند که حد اقل 50 درصد این افراد میتوانند اهدای عضو کنند. در یک سال گذشته 800 مورد اهدای عضو از افراد مبتلا به مرگ مغزی داشته ایم.

* نیاز به 30 هزار تخت توانبخشی: وزیر بهداشت، توانبخشی را حلقه مفقوده نظام سلامت کشور دانست و با اشاره به ضعف شدید خدمات توانبخشی در کشور گفت: در حال حاضر بیمارانی که نیازمند خدمات توانبخشی هستند، مانند بیمارانی که عمل جراحی انجام داده اند، رها شده اند. وزیر گفت: با توجه به تعداد مصدومین، معلولین و بیمارانی که به دلیل سکته های مغزی و تصادفات دچار معلولیت میشوند، این میزان حد اقل تختی است که نیاز داریم.

 

 

 

صئ.......دانش و فناوری

* پرواز نخستین بالگرد خورشیدی جهان: پس از پرواز هواپیما و بالن خورشیدی، اکنون نخستین بالگرد خورشیدی جهان راهی آسمان شد. این بالگرد پیشتر Gamera نام داشت و با استفاده از حرکات بدن انسان نیروی لازم برای به پرواز درآمدنش تأمین میشد. حالا همان محققانی که این فناوری را در دانشگاه مریلند آمریکا ابداع کرده بودند با اعمال تغییراتی آن را به نخستین بالگرد خورشیدی دنیا تبدیل کرده اند. تا کنون جزئیات فنی زیادی درباره این فناوری منتشر نشده  است، اما تا اینجای کار پیداست که چهار صفحه خورشیدی نیروی لازم برای به پرواز درآمدن و حرکت آن در هوا را تأمین میکنند. این صفحات نیروی کافی برای به حرکت درآمدن پره های متصل به چهار موتور را تأمین میکنند. محققان در ماه گذشته نخستین پرواز سرنشین دار با این بالگرد را با موفقیت انجام دادند. در این پرواز که البته تنها یک سرنشین داشت، بالگرد توانست ۳۰ سانتیمتر از زمین فاصله بگیرد!

صئ.......آهنگ و درنگ

* چطور به موسیقی گوش میدهیم: «بخش چهارم»: در شماره پیشین این سلسله مطالب، با مفهوم بیانگری در موسیقی از زبان آرون کوپلند بیشتر آشنا شدیم. حال، خواهیم دید که کوپلند، در مورد چگونگی تبیین معنایی موسیقی چه نظری دارد.

کوپلند به فوگهای باخ به عنوان یک مثال برای تبیین معنایی موسیقی اشاره میکند و میگوید: «اگر میتوانید، به چهل و هشت تم فوگهای پیانوی تعدیل شده باخ گوش کنید. به هر تم، یکی بعد از دیگری. خیلی زود درمییابید که هر کدام بازتاب دنیای احساسی متفاوتی است. همچنین به زودی درمییابید که هرچه یک تم به نظرتان زیباتر میآید، پیدا کردن کلمه ای که توصیف کاملاً قانع کننده ای از آن به دست دهد سختتر خواهد بود. بله، مسلماً خواهید فهمید که تم شاد است یا غمگین. به عبارتی، شما قادر خواهید بود در ذهن خودتان، چارچوبی از احساسات عاطفی برای تمتان بیابید. حالا تم غمگین را کمی دقیقتر بررسی کنید. تلاش کنید دقیقاً خصوصیات اندوه را در آن مشخص کنید. آیا غمگین بدبینانه است یا غمگین تسلیموار؛ آیا غمگین شوم است یا لبخندزنان؟

بگذارید فرض کنیم شما آن قدر خوشبخت هستید که میتوانید معنی دقیق تم منتخبتان را با کلمات زیادی تا سرحد رضایتتان توصیف کنید. همچنان ضمانتی وجود ندارد که کس دیگری با این تعریف قانع شود. نیازی هم نیست که قانع شود. مهم این است که هر کس کیفیت خاص بیانگری هر تم یا به طور مشابه، کل یک قطعه موسیقی را در خود احساس میکند و اگر با یک اثر هنری بزرگ مواجهید، انتظار نداشته باشید هر بار که به آن بازمیگردید دقیقاً همان معنای قبلی را برایتان داشته باشد.

البته که تمها و قطعات باید بیانگر تنها یک حس نباشند. برای مثال، اولین تم اصلی سمفونی 9 بتهوون را در نظر بگیرید. واضح است که از عناصر موسیقایی مختلفی ساخته شده است. فقط یک چیز را نمیگوید. با این وجود، هر کس که آن را میشنود یک حس قدرت -یک حس استحکام- میگیرد. حس قدرت صرفاً به خاطر بلند نواخته شدن تم نیست. این حس قدرتیست که در ذات خود تم است. قدرت و نیرومندی خارق العاده تم باعث میشود این احساس به شنونده دست بدهد که یک بیانیه قوی اظهار شده است. اما هرگز نباید سعی کرد که آن را به «چکش شوم زندگی» و غیره فروکاست. این همان زمانیست که مشکل آغاز میشود. موسیقیدان، از روی غضب، میگوید غیر از خود نتها هیچ معنایی وجود ندارد. در حالی که یک غیر حرفه ای نگرانتر از آن است که به هر توضیحی که به او توهم نزدیکتر شدن به معنای موسیقی را میدهد، بچسبد. حالا، احتمالاً خواننده بهتر خواهد فهمید وقتی میگویم موسیقی معنای بیانگرانه دارد، اما با کلمات نمیتوان معنایش را گفت، منظورم چیست.»

از آنجا که کوپلند از سمفونی شماره ۹ بتهوون گفت، به شنیدنِ بخشی از این سمفونی جاودانه تاریخ موسیقی دعوتتان میکنیم. از طریق سایت ایران سپید، این شاهکار را دانلود و گوش کنید.

 

 

صئ.......ورزشی

* عملکرد ورزش نابینایان در پارالمپیک، ریو بهتر از لندن: پانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک با کسب مقام پانزدهمی برای کشورمان به پایان رسید. کاروان ورزشی منا علیرغم کسب مدالهای برابر نسبت به پارالمپیک 2012 لندن، به علت کاسته شدن دو طلا و افزوده شدن آن به جمع مدالهای نقره، از نظر رتبه تیمی در جدول رده بندی مدالها، چهار پله سقوط کرد و با 8 طلا، 9 نقره و 7 برنز و مجموع 24 مدال در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. این در حالی است که در لندن، با 10 طلا، 7 نقره و 7 برنز در جایگاه یازدهم قرار گرفته بودیم. در این بین، عملکرد ورزش نابینایان به صورت جداگانه نسبت به دوره گذشته در لندن قابل تحلیل است که در ادامه، به بررسی آن میپردازیم. به طور کلی، عملکرد ورزش نابینایان در پارالمپیک ریو را میتوان از نظر کیفی، بهتر از لندن ارزیابی کرد. هرچند این بار هم دست ورزش نابینایان از کسب مدال خوشرنگ طلا در پارالمپیک کوتاه ماند، اما ورزشکاران نابینا و کمبینا در ریو سه مدال نقره به دست آوردند، در حالی که در لندن، تنها موفق به کسب یک نقره شده بودند. بررسی عملکرد رشته ها به تفکیک رشته های تیمی و انفرادی: در رشته گلبال که بیتردید جزء مهمترین و محبوبترین رشته های ورزشی در میان نابینایان محسوب میشود، نتوانستیم برای ریو کسب سهمیه کنیم. در بخش آقایان، در فینال مسابقات آسیایی مغلوب چین شدیم تا جای خالی گلبال ایران در ریو کاملاً حس شود. در بخش بانوان نیز به علت احتمال هم گروهی با اسرائیل در ریو، حتی در مسابقات کسب سهمیه هم شرکت نکردیم و تیم ملی گلبال بانوان هم از رفتن به پارالمپیک باز ماند. در حالی که تیم ملی گلبال مردان ایران در پارالمپیک لندن، علیرغم اینکه به صورت ناقص و تنها با چهار بازیکن اعزام شد، توانست عنوان پنجمی را از آن خود کند. عنوانی که با تدبیر بیشتر مسئولان وقت فدراسیون نابینایان، میتوانست حد اقل تبدیل به یک برنز شود. (ادامه دارد.)

 

صئ.......فرهنگ و هنر

* آهنگهای جدیدم را آلبوم میکنم: خانواده استاد حسین دهلوی، آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی بعد از ایام محرم و صفر با همکاری فرهنگسرای ارسباران بزرگداشت این هنرمند پیشگام موسیقی را برگزار میکند. سوسن اصلانی، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با اشاره به تازه ترین فعالیتهای خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طی ماههای گذشته آهنگهای جدیدی ساخته ام که دوست دارم آنها را در قالب یک آلبوم موسیقی تولید و به علاقه مندان موسیقی ارائه دهم، اما با توجه به هزینه بسیار بالایی که ضبط این ملودیها دارد به هیچ عنوان نمیتوانم به صورت فردی اقدام به ضبط این آثار کنم؛ بنابر این فعلاً ترجیح میدهم بیشتر به فکر اجرای زنده این کارها باشم که برای همین موضوع، نیز برنامه ریزیهایی صورت گرفته است. همسر استاد حسین دهلوی، آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی ادامه داد: طبق صحبتهای اولیه ای که با مدیریت موسیقی فرهنگسرای ارسباران انجام گرفته، قرار بر این است که بزرگداشتی برای حسین دهلوی بعد از ایام محرم و صفر در این مجموعه برگزار شود که طی این برنامه ریزی، هماهنگ شده کنسرتی با هنرمندی گروه «خجسته» و خوانندگی محمود باقری در این برنامه اجرا کنیم. این کنسرت در واقع مقدمه ای برای برپایی کنسرتهای آینده گروه است که امیدوارم مورد پسند دوستداران موسیقی قرار بگیرد. وی درباره مراسم بزرگداشتی که قبلاً اعلام شده بود قرار است برای استاد دهلوی برگزار شود، گفت: پیش از این قرار بود مراسم بزرگداشت، طی هفته های پایانی تابستان برگزار شود، اما به دلیل مشکلاتی که در زمینه اسپانسر و تهیه کننده داشتیم ترجیح دادم مراسم برگزار نشود. اما خوشبختانه با حمایتهای شهرام صارمی، مدیر بخش موسیقی فرهنگسرای ارسباران، برنامه بزرگداشت استاد دهلوی با شکل و شمایلی قابل توجه و در خور شأن این هنرمند بعد از ایام محرم و صفر برپا خواهد شد.

 

صئ.......حوادث

* فرار مرد دو زنه به سوی مرگ: مرد دو زنه ای که برای حل اختلاف با همسر اولش به شورای حل اختلاف خانواده در دادگستری بجنورد رفته بود، با دیدن پدرزنش در راهروی دادگستری برای اینکه با او رو برو نشود تصمیم به فرار از روی دیوار حیاط دادگستری گرفت، اما در این راه جانش را از دست داد. این مرد پس از بالا رفتن از یک درخت در صحن حیاط دادگستری و گذر از پشت بام شاخه یک درخت را در داخل کوچه گرفت تا پایین برود، اما شاخه درخت شکست و مرد 40 ساله با افتادن به روی بام ساختمان یک بانک جان خود را از دست داد. در حالی که همسر دومش با چند نفر دیگر شاهد این واقعه مرگبار بودند. همسر اول مرد دو زنه، مدتی قبل از وی به شورای حل اختلاف شکایت کرده بود و او برای صلح و سازش به شورا مراجعه کرده بود. اما با داشتن پرونده قبلی که منتهی به صدور دستور بازداشت موقت وی شده بود، با مشاهده پدر همسر اولش در راهروی دادگستری به فکر فرار افتاد که جان سپرد.

* شتر، 3 سرنشین پراید را کشت: خودروی پراید که از جاده کرمان–ریگان میگذشت در تصادف با یک شتر در هم کوبیده شد و سه نفر از سرنشینان خودرو در محل حادثه کشته شدند. در این حادثه که غروب شنبه در 65 کیلومتری جاده ریگان–ایرانشهر اتفاق افتاد شتر نیز مصدوم شد.

* چیدن گردو به قیمت جان: مرد 37 ساله در پی سقوط از درخت گردو در شهرستان شیروان جان باخت. به گزارش پلیس، این مرد هنگام چیدن گردو در باغ پدرزنش از درخت گردو سقوط کرد و جان سپرد.

* رزرو جای پارک با فرزند خردسال: زنی در مالزی برای رزرو چند متر جای پارک خالی پسربچه خود را ۲۰ دقیقه روی آسفالت نشاند تا خودش سراغ خودرو رفته و آن را بیاورد. او فکرش را هم نمیکرد که انتشار تصاویر این رفتار او در شبکه های مجازی باعث شود بیش از 20 هزار نفر به حرکت او واکنش منفی نشان دهند.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* نمایش فصل بهارنارنج این بار در تئاتر شهر به روی صحنه میرود. نمایشنامه فصل بهارنارنج که نوشته محمود ناظری و به کارگردانی غلامرضا عربیست با حضور 8 بازیگر نابینا در پلاتو اجرای تئاتر شهر به روی صحنه میرود. اجرای این نمایشنامه که کاریست از گروه باران، به همت کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن و انجمن تجلی آماده گردیده است. زمان اجرا 6 الی 17 مهر ماه جاری و از ساعت 18 تا 19 به جز شنبه هاست. علاقمندان جهت تهیه بلیط میتوانند به وبسایت

www.tik8.com

مراجعه فرمایند.

* به اطلاع میرساند: تهیه وسایل مورد نیاز افراد نابینا و همچنین تهیه وسایل سرگرمی مانند پازل و چند قطعه دیگر برای بزرگسالان و اسباب بازی برای کودکان نابینا به دیگر خدمات بخش نابینایان سرای محله خانیآباد نو، بوستان ولایت اضافه گردید. شماره تماس 09011755593

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *