شناسه خبر: 10087 منتشر شده در مورخ: 1395/7/5 ساعت: 08:23 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 5 مهر 1395

روزنامه دوشنبه 5 مهر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 5 مهر 1395،

24 ذی الحجه 1437،

26 سپتامبر 2016

سال بیستم شماره 5391

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

ثبت یک میلیون و سیصد هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی 2

روحانی: «اگر آمریکا دشمنی را ادامه دهد، پاسخ مناسب دریافت میکند» 5

دسترسی افراد کم توان به گردشگری

کاهش سهم خودروهای مونتاژی در کشور

علت پای پرانتزی از کودکی تا سالمندی 9

کفشهای هوشمندی که بندشان خودکار بسته میشود 11

آشنایی با بولتها و فلپسهای پارالمپیک 13

قاتل «ستایش» کوچولو به اعدام محکوم شد

اطلاعرسانی

 

صئ.......ویژه

* ثبت اسامی یک میلیون و سیصد هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی: حسین نحوینژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: دو درصد جامعه، دارای معلولیت با درصد بالا هستند که اسامی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی ثبت و ضبط شده، اما درصد معلولیت متفاوت است. وی ۳۵ درصد معلولان را خانم و ۶۵ درصد را آقا اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد از معلولیتها جسمی و حرکتی، ۲۵ درصد ذهنی، ۱۴ درصد شنوایی و ۱۱ درصد بینایی است. نحوینژاد با اشاره به اینکه حمایتهای قانونی از جمله اقدامات بهزیستی است، یکی از مشکلات را عدم وجود قوانین حمایت از حقوق معلولین برشمرد و با بیان اینکه این قانون در مجلس تصویب شد و برای اولین بار معلولیت و واژه های مرتبط با آن همچون مناسب سازی را در ادبیات فرهنگی و اقتصادی مطرح کرد، گفت: این اقدام وجهه سیاسی نیز داشت، چرا که تنها ۴۰ کشور قانون حمایت از معلولین را اجرا میکردند. وی بابیان اینکه این قانون همه جوانب زندگی معلولین را در بر نگرفته و این موضوع یکی از مشکلات قانون حمایت از معلولین به شمار میرود، گفت: گزارش حمایت از معلولین در حال آماده شدن است. وی یادآور شد: اصلاحیه قانون جامع از طریق دولت به مجلس ارائه شده و در کمیسیون ویژه مجلس به تصویب رسید که امید میرود پس از رفع ایرادات در شورای نگهبان به تصویب برسد. وی افزود: تصویب این قانون 1000 درصد رشد در پرداخت مستمری ایجاد خواهد کرد و ۷۰ هزار تومان مستمری به ۷۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. نحوینژاد با اشاره به رفع مشکلات بیمه معلولین، گفت: تمام خدمات توانبخشی بر اساس این قانون، تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۲۰۰ مرکز توانبخشی غیر دولتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: بیش از ۱۱۰ هزار معلول، بیمار مزمن روانی و سالمند از خدمات استفاده میکنند. وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴۰ هزار نفر از بهزیستی مستمری میگیرند و ۱۵۰ هزار نفر در نوبت دریافت مستمری هستند. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی مؤسسات خاص کاریابی برای معلولین خبر داد و افزود: این مؤسسات در ابتدا در ۱۰ استان راه اندازی خواهند شد و دوره های آموزشی با حضور متخصصان در این مؤسسات در نظر گرفته شده که برای تأسیس آن در همدان نیز بررسیها صورت خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه جامعه به توانمندیهای معلولین اطمینان ندارد، گفت: ارزیابی جسمی و روانی معلولین، ایجاد مهارت برای این افراد در کارگاههای حمایت شده و مراکز تلفیقی، کاریابی و پیگیری امور آنها از جمله اقداماتی است که برای افزایش توانمندی معلولین پیشبینی میشود. نحوینژاد اعتبارات حوزه توانبخشی را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نیاز کشور برای رفع مشکلات سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

 

صئ.......سیاسی

* روحانی: «اگر آمریکا دشمنی را ادامه دهد، پاسخ مناسب دریافت میکند»: رئیس جمهور تأکید کرد: دولت آینده آمریکا اگر بخواهد به دشمنیهای خودش ادامه دهد، پاسخ مناسب خودش را دریافت میکند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا اظهار داشت: بحرانها و مشکلات بین المللی و منطقه ای میتواند با الگوبرداری از برجام از طریق مسائل سیاسی و مذاکره حل و فصل شود، بنابر این شکست برجام، شکست ثبات و امنیت جهانی و فعالیتهای دیپلماسی و بین المللی است. کسی از این شکست نفع نمیبرد و همه باید تلاش بکنیم که برجام پایدار بماند.

* سردار دهقان در صحن علنی مجلس: 3 موشک برد بلند ایران در آینده نزدیک رونمایی خواهند شد: سردار حسین دهقان، وزیر دفاع گفت: در آینده موشکهای بالستیک زمین به زمین خود را به گونه ای توسعه خواهیم داد که قادر باشد در دوردستها اهداف دریایی را مورد اصابت قرار دهد.

* لاریجانی: «برخی از کشورهای منطقه مواظب باشند وجه المصالحه نشوند»: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز برخی از کشورهای منطقه باید مراقب باشند که اشتباه نکرده و فریب نخورند، اظهار داشت: ممکن است برخی از کشورهای دیگر بخواهند تاخت و تازی داشته باشند و شلوغی کنند؛ پس باید این کشورها مواظب باشند وجه المصالحه امیال آنها نشوند، زیرا یک بار در دفاع مقدس وجه المصالحه شدند و نتیجه آن را دیدند.

* ارتکاب هر حماقتی علیه شیخ عیسی، سرآغاز نابودی آل خلیفه است: رئیس سازمان حقوق بشر بحرین در سخنانی تأکید کرد: ارتکاب هر نوع حماقتی از سوی آل خلیفه در حق آیت ا... عیسی قاسم و یورش به منزل ایشان برای محاکمه وی، سرآغاز روند نابودی و زوال این رژیم خواهد بود.

صئ.......اجتماعی

* دسترسی افراد کم توان به گردشگری: مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با گرامی داشت هفته گردشگری گفت: شعار امسال سازمان گردشگری فراهم کردن امکانات و دسترسی افراد کم توان در گردشگری است. وی با اعلام اینکه تمرکز بخش گردشگری در سال جاری بر توجه به افراد کم توان و ناتوان است افزود: همکاریهای خوبی آغاز شده که بخشی از آنها در روز جهانی گردشگری اعلام میشود.

* نمایشگاههای بالای 200 هزار نفر به شهر آفتاب میروند: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با وزیر صنعت، قرار است نمایشگاههای با جمعیت بالای 200 هزار نفر در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود. وی گفت: جلساتی با وزیر محترم صنعت برگزار شده تا از این طریق بتوانیم اهداف اساسی خود را برای کاهش آلودگی هوا، ترافیک و مزاحمتهای شهری محقق کنیم.

 

صئ.......اقتصادی

* کاهش سهم خودروهای مونتاژی در کشور: محمد صالحینیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استراتژی این وزارتخانه برای خودروهای مونتاژی، گفت: در ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال سهم خودروهای مونتاژی کاهش یافته است. وی درپاسخ به این پرسش که استراتژی وزارت صنعت در تولید خودروهای مونتاژی که اغلب چینی هستند، چیست، گفت: استراتژی ما همکاری در توسعه پلتفرمها مطابق با استانداردهای روز و استفاده بیشتر از ساخت داخل است.

* تورم سالانه شهری ۸.۳ درصد شد: مرکز آمار ایران، تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور را در شهریور ماه امسال ۸.۳ درصد و تورم نقطه به نقطه را ۶.۷ درصد اعلام کرد. بر این اساس، شاخص کل در شهریور ماه عدد ۲۳۱.۳ را نشان میدهد که نسبت به ماه قبل، ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

 

صئ.......آموزشی

* علت پای پرانتزی از کودکی تا سالمندی: پای پرانتزی یا ژنو واروم به وضعیتی گفته میشود که در حالت ایستاده زانوها از هم فاصله بیشتر از حد نرمال داشته باشند. بدشکلیهای زاویه دار اندامهای تحتانی در کودکان به طور شایع، علت مراجعه والدین کودکان به کلینیکهای ارتوپدی است. بیماری پای پرانتزی علتهای مختلفی دارد. تا دو سالگی شایعترین علت این بیماری نوع فیزیولوژیکی آن است که باعث نگرانی والدین میشود. در نوع فیزیولوژیک این بیماری معمولاً چرخش به داخل اندام تحتانی نیز موجود است. علت این بیماری نامشخص بوده، اما با عبور سن از دو سال شروع به بهبود میکند و نیازمند اقدامات درمانی نیست. در سنین پس از دو سال نوع فیزیولوژیک در این بیماری وجود ندارد و غالباً موارد بیماری ژنوواروم دیده میشود. همچنین زاویه دار شدن و حالت پرانتزی به علت ترکیب چرخش خارجی مفصل ران و چرخش داخلی استخوان ساق است. این حالت زاویه دار شدن استخوانهای ساق و ران ممکن است در سطح جلویی یا به صورت زاویه دار شدن در جهت جلو و عقب یا ترکیبی از این دو حالت ایجاد شود. بیماری بلانتر و راشیتیسم، بیماریهای دیس پلازی استخوانی به معنای بیماریهای ژنتیک استخوان، بیماریهای دستگاه گوارش مانند بیماری سلیاک و بیماریهای سوء تغذیه در تمام موارد، نیازمند درمانهای تخصصی هستند. بیماری پای پرانتزی در سنین مختلف از خردسالی تا پیری میتواند اتفاق افتد. زانوهای پرانتزی در بزرگسالی میتوانند به علت باقی ماندن اثرات این بیماریها از کودکی باشد که به علت عدم انتقال مساوی وزن در ناحیه زانوها باعث آرتروز زودرس در بیمار شوند. در تمام موارد این بیماری، مشاوره پزشک لازم است. برای جلوگیری از پیشرفت روند فرسایش در زانوها، تمام موارد و حتی اگر در شروع بدون علامت و بدون درد باشند، پس از انجام تصویربرداری مناسب و تأیید تشخیص، نیازمند درمان مناسب خواهد بود.

 

 

صئ.......دانش و فناوری

* کفشهای هوشمندی که بندشان خودکار بسته میشود: شرکت نایک سر انجام فروش کفشهای کتانی هوشمند خود را آغاز کرد. بند این کفشها به طور خودکار و بر مبنای وضعیت پاهای کاربر بسته و شل و سفت میشوند و در این زمینه انسانها دخالتی ندارند. کفش یاد شده که HyperAdapt 1.0 نام دارد از 28 نوامبر در دسترس علاقمندان خواهد بود. در مرحله اول توزیع این کفش محدود به چند فروشگاه در آمریکا خواهد بود. قیمت عرضه این کفش هم اعلام نشده است، با این حال پیشبینی میشود قیمت کفش یاد شده بالا باشد. هر یک از این کفشها دارای یک سیستم بندکشی داخلی است که بر مبنای حسگرهای نصب شده در کف کفش عمل میکند. در صورتی که فرد پای خود را در داخل کفش قرار دهد، بندهای آن بر مبنای الگوریتم خاص محاسبه فشار بسته و سفت میشوند و تنظیم این بندها هم در طول روز به طور خودکار و بر مبنای شرایط گوناگون محیطی رخ میدهد. در صورتی که باتری کفش کم باشد یا کفش بیش از حد به پای افراد فشار آورد، چراغهای ال ای دی آن روشن میشود. شارژ باتری این کفش سه ساعت به طول می انجامد و با هر بار شارژ میتوان دو هفته از این کفش استفاده کرد. شارژ مغناطیسی این کفش مشابه شارژری است که اپل برای ساعت ساخت خود طراحی کرده است. نمونه آزمایشی و اولیه این کفشها اولین بار در اکتبر گذشته عرضه شده بود.

* چاپگر جیبی عکس ویژه گوشیهای هوشمند از راه رسید: شرکت «اچ پی» که در ساخت چاپگر شهرت دارد، این بار محصول جدیدی را تولید کرده که محصول گوشیهای هوشمند است. نام این محصول منحصر به فرد Sprocket است و قیمت آن ۱۲۹ دلار و ۷۰ دلار ارزانتر از چاپگر عکس Fujifilm Instax Share SP-۲ است. تصاویر چاپ شده توسط این چاپگر در ابعاد ۲ در ۳ هستند. Sprocket توسط بلوتوث به گوشی هوشمند متصل میشود و با نصب این  اپلیکیشن میتوان عکسهای موجود در گوشی هوشمند را به راحتی چاپ کرد. 

صئ.......ورزشی

* آشنایی با بولتها و فلپسهای پارالمپیک: پارالمپیک ریو مانند مسابقات المپیک، ورزشکاران درخشانی دارد که مدالهای زیادی را برای کشورهایشان کسب کردند. در ادامه، سه ورزشکار برتر پارالمپیک ریو را معرفی میکنیم: بوکی ایهار: شناگر 22 ساله بلاروسی در صدر فهرست مدالآورترین ورزشکاران ریو 2016 قرار گرفت. ایهار در مواد مختلف رشته شنا، موفق به کسب 6 مدال طلا و یک برنز شد. ایهار که در بازیهای جهانی 2013 و 2015 موفق به کسب 11 مدال جهانی شده بود، در ریو نیز توانست 75 درصد مدالهای طلای کاروان بلاروس را کسب کند تا این کشور بالاتر از کشورهایی همچون کره جنوبی، تونس و آفریقای جنوبی، در جایگاه نوزدهم جدول رده بندی مدالهای پارالمپیک ریو قرار گیرد. کریپاک ماکسیم: او نیز مانند ایهار، 22 سال سن دارد و در رقابتهای 2012 لندن نیز تجربه کسب 5 مدال طلا و نقره را در 18 سالگی در کارنامه دارد. ماکسیم با کسب 5 مدال طلا و 3 نقره در ریو، توانست روند رو به رشد خود را ادامه دهد تا اوکراین با پشت سر گذاشتن آمریکا، رتبه سوم جدول رده بندی مدالها را از آن خود کند. هوانگ ونپن: وی نیز مانند دو ورزشکار قبلی، شناگر است و در 21 سالگی توانست لقب مدالآورترین ورزشکار کاروان چین را به دست آورد. ونپن در اولین تجربه پارالمپیکی خود در ریو، 5 مدال طلا و یک نقره کسب کرد تا بعد از دو ورزشکار اوکراینی و بلاروسی در رده سوم جدول رده بندی قرار گیرد.

* قهرمانی تیم امید در لیگ گلبال استان یزد: مسابقات لیگ گلبال استان یزد برگزار شد و تیم امید توانست با 7 برد، 4 شکست و یک تساوی، با 22 امتیاز در جایگاه نخست قرار گیرد. تیمهای جوانان و بافق نیز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در تیم امید که با 105 گل زده عنوان بهترین خط حمله را بدست آورد، خوشی، خاوری، طباطبایی حضور داشتند. خوشی با 82 گل زده آقای گل لیگ گلبال استان یزد شد.

صئ.......فرهنگ و هنر

* نمایشهای جدید تئاتر شهر به صحنه میروند: ۶ اثر نمایشی هفته جاری در تالارهای اصلی، چهارسو، سایه، قشقایی و پلاتو میزبان علاقمندان تئاتر میشوند. در تالار اصلی با پایان گرفتن نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد، نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند از روز چهارم مهر ساعت ۱۹:۳۰ با قیمت بلیت ۲۰، ۲۵ و ۳۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرد. در این اثر نمایشی هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمد کاوری، ندا کوهی، سید علی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهید مسلمی و میرطاهر مظلومی به عنوان بازیگر حضور دارند. در تالار چهارسو هم با اتمام اجرای نمایش «اگر...» به کارگردانی وحید رهبانی، نمایش «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» اثری از النور اه ردر، از روز یکشنبه چهارم مهر ساعت ۲۰:۳۰ با قیمت بلیت ۲۵ هزار تومان و مدت زمان ۸۰ دقیقه و حضور آروند دشتآرای (ایران)، مارین ون هولک (هلند)، آروشا بیگی (ایران)، مالته شولتز (آلمان)، دیبا خاتمی (ایران)، میخائیل بلوس (هلند)، استوارت دنیسون (انگلستان)، آزاده میرزایی (ایران) میزبان دوستداران تئاتر شد. «فصل بهارنارنج» عنوان نمایش جدید دیگری به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی غلامرضا عربی است که از روز ششم مهر جایگزین نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» به کارگردانی شهرام گیلآبادی میشود. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت ۱۸ به مدت زمان ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۲ هزار تومان در پلاتو اجرا به صحنه میرود، گروهی از بازیگران نابینا متشکل از ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیمبخت، حجت ا... سنگانه، بابک محمدزاده، محسن رستمی، حمیدرضا کیانیخواه و شیما شوری هنرنمایی میکنند. در تالار قشقایی نیز نمایش «روایت عاشقانه» به کارگردانی بابک دقیقی در چارچوب جدیدترین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی میزبان تماشاگران تئاتر میشود. در این اثر نمایشی که از ساعت ۱۹ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان به صحنه می رود حسین محمدآبادی، علی نفیسی، مهدی خسروی، رسول نیازی و سجاد امیر مجاهدی به عنوان بازیگر حضور دارند. نمایش «صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی هم ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان با بازی کامبیز امینی، علی برجی، آذر سماواتی، شهرام مسعودی، آزیتا نوریوفا، بهار همتی و نگار همتی در تالار سایه تئاتر شهر اجرا میشود. «کلارینت» هم عنوان دیگر نمایشی به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی فرید یوسفپور است که ساعت ۲۱ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان و بازی مجید آهنگران، فریبا خادمی، سجاد دیرمینا، لیلا بوشهری، مرتضی کاظمی، امیرحسین ناصر، ستایش محمدآبادی در تالار سایه به صحنه میرود.

* گلواژه: هرگز لبخند را ترک نکن حتی وقتی ناراحتی، چون هر کسی امکان دارد عاشق لبخند تو شود. گابریل گارسیا مارکز

صئ.......حوادث

* قاتل «ستایش» کوچولو به اعدام محکوم شد: نوجوانی که دختربچه 6 ساله افغان به نام «ستایش» را به خانه کشانده و پس از تعرض، او را به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری تهران به قصاص (اعدام) محکوم شد. با گذشت شش ماه و چند روز از قتل هولناک دخترک 6 ساله افغان در ورامین، قاتل او پس از چند مرحله محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران، صبح شنبه با حکم قضات شعبه هفتم کیفری (خازنی، توکلی و اسلامی) محکوم شد. قاضی محسن افتخاری، سرپرست دادگاههای کیفری در این باره گفت: ما به دنبال اجرای عدالت هستیم. وی صدور این حکم را بر اساس قانون مدون مجازات اسلامی دانست و گفت: با حکم قضات دادگاه، عامل این جنایت به قصاص، پرداخت دیه و شلاق محکوم شده است. مادر ستایش نیز که در غم مرگ دلخراش دخترک خردسالش همچنان ماتمزده است گفت: این مدت خیلی برای ما سخت گذشت، اما میدانیم همه مردم خوب ایران طرفدار حق و عدالت هستند و ما به دنبال تسویه حساب شخصی نبوده ایم. مادر داغدار گفت: من در ماتم فرزندم شب و روز را گم کرده ام و حال پدر ستایش هم بدتر از من است. اگر قاتل ستایش درست زندگی میکرد، مشروب نمیخورد و از اینترنت درست استفاده میکرد، الان دخترم زنده بود. وی از قضات دادگاه نیز تشکر کرد و اجرای حکم قاتل فرزندش را تسلای خاطرش دانست. وکیل مدافع خانواده ستایش نیز گفت: این حکم در دیوانعالی کشور مطرح خواهد شد تا حکم صادره مورد بررسی گیرد و در صورت تأیید، پرونده به «دایره اجرا» فرستاده شود.

* زنی فرزندش را سر برید: زنی جوان در اقدامی جنونآمیز سر پسر دو ساله اش را در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان با چاقو برید. این کودک را در حالی که نیمه جان بود به بیمارستان انتقال دادند، اما به علت خونریزی شدید جان سپرد. یکی از مدیران بیمارستان گفته: عامل این جنایت هولناک به نوعی بیماری روانی مبتلا است.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* انجمن موج نور اصفهان به اطلاع میرساند: مجمع عمومی عادی سالیانه برای انتخابات هیأت مدیره و بازرسین مجمع عمومی فوق العاده برای تغییرات در اساسنامه انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان، در تاریخ 8 مهر ماه 1395 از ساعت 15 تا حدود ساعت 18 در محل انجمن برگزار میگردد. بدین وسیله از تمامی اعضای انجمن دعوت مینماید در این جلسه حضور یابند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03136688000 تماس حاصل فرمایید.

* به اطلاع کلیه نابینایان و کم بینایان عزیز میرساند: انجمن نابینایان ایران در راستای فراهم آوردن زمینه های اشتغال جهت این عزیزان، از علاقمندان به رشته های مداحی و ماساژ دعوت میکند جهت آموزش و برنامه ریزی اشتغال ثبت نام نمایند. تلفنهای تماس: 22560060-22560061
* گلواژه: تصمیمات کوچک را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب. گابریل گارسیا مارکز

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *