شناسه خبر: 10086 منتشر شده در مورخ: 1395/7/4 ساعت: 09:41 گروه: اجتماعی  
دسترسی افراد کم‌توان به گردشگری شعار روز جهانی جهانگردی

دسترسی افراد کم‌توان به گردشگری شعار روز جهانی جهانگردی

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صبح دیروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی گردشگری که ۵مهرماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، گفت که شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی، «گردشگری برای همه و ترویج دسترسی همگانی» است.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین این شعار، فراهم کردن امکانات دسترسی افراد کم توان در گردشگری را درنظر دارد و دولت‌ها و فعالان گردشگری را به توجه جدی به نیاز مردمان کم‌توان به بهره بردن از صنعت گردشگری معطوف می‌کند. معاون گردشگری در پاسخ به این سؤال همشهری که معاونت گردشگری چه تمهیداتی برای ایجاد زیرساخت گردشگری با هدف تسهیل تردد برای افراد کم‌توان در مجموعه‌های گردشگری کشور اندیشیده است، گفت: از اواسط خردادماه در اتاق فکر برپایی مراسم روز جهانی گردشگری نمایندگانی از شهرداری‌ها، بهزیستی و بنیاد شهید حضور داشتند. پیش از این نشست نیز از آنها خواسته شد طرح‌های خود را برای فراهم کردن امکان دسترسی همگانی به گردشگری با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و استانداردسازی مجموعه‌ها برای گردشگران کم‌توان به معاونت گردشگری ارائه کنند. آنها نیز طرح‌های خوبی دادند که در طول سال ‌پیگیری می شوند. او از ‌آموزش گردشگری در سنین پایین به دانش‌آموزان خبر داد و افزود: آموزش‌ها با هدف آشنایی با الزامات گردشگری به بیش از 40میلیون دانش‌آموز انجام می‌شود.

رحمانی موحد بار دیگر با تأکید بر لزوم دسترسی آسان به گردشگری گفت: 3 سال است که گردشگری در رئوس برنامه‌های دولت است و دستگاه‌های مختلف، مجلس، قوه قضاییه و سازمان‌های نظارتی نیز همکاری خوبی با بخش گردشگری کشور دارند.‌
معاون گردشگری با اعلام اینکه تمرکز بخش گردشگری در سال‌جاری بر توجه به افراد کم‌توان و ناتوان است افزود: همکاری‌های خوبی آغاز شده که بخشی از آنها در روز جهانی گردشگری اعلام می‌شود.

او همچنین در پاسخ به سؤال دیگر همشهری درخصوص تلاش معاونت گردشگری کشور برای جذب گردشگران خارجی به ایران پس از تعطیلی سفارتخانه‌های انگلیس و آلمان در ترکیه به‌دلیل ناامنی گفت: حرکت گردشگران اروپایی خلق‌الساعه و ناگهانی نیست. آنها ممکن است سفرشان را به ترکیه لغو کنند ولی جایگزینی کشور دیگر برایشان ساده نیست. او افزود: گردشگران خارجی از یک‌سال پیش از سفر برنامه سفر به یک کشور خارجی را طراحی می کنند.

او با اشاره به وضعیت کنونی ترکیه اعلام کرد: طی سال‌های گذشته صنعت گردشگری ترکیه آسیب بسیار دیده و بخش‌های گردشگری آن کشور نیز با نزول مواجه شده‌است. معاون گردشگری همچنین درخصوص سفر اتباع ایرانی به ترکیه هشدار داد و گفت که ایرانی‌ها باید در این شرایط توجه کنند که در وهله اول در بازدید از کشورها به فکر جان خود باشند و در انتخاب مقاصد سفر دقت کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *