شناسه خبر: 10055 منتشر شده در مورخ: 1395/6/29 ساعت: 00:13 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 29 شهریور 1395

روزنامه دوشنبه 29 شهریور 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 29 شهریور 1395،

17 ذی الحجه 1437،

19 سپتامبر 2016

سال بیستم شماره 5386

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المؤمنین علیه السلام بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد

.........عناوین این شماره.......

شعر 2

نباید از فلسطین غافل شویم 4

آمادگی مدارس برای استقبال از کلاس اولیها 6

بخشش جرائم تسهیلات بانک رفاه در عید غدیر

تبریک علی کریمی به نایب قهرمانی تیم فوتبال 5 نفره 9

نارسایی کلیه چیست "بخش پایانی"

نقره پارالمپیک سوغات فوتبال نابینایان از ریو

نفر در انفجار کارخانه روغنسازی سوختند

اطلاعرسانی

 

صئ........شعر

* دستهایت را که در دستش گرفت آرام شد، تازه انگاری دلش راضی به این اسلام شد؛ دستهایت را گرفت و رو به مردم کرد و گفت:، مؤمنین! (یک لحظه اینجا یک تبسم کرد و گفت:)؛ خوب میدانید در دستانم اینک دست کیست؟، نام او عشق است، آری میشناسیدش علیست؛ من اگر بر جنگجویان عرب غالب شدم، با مددهای علی ابن ابی طالب شدم؛ در حُنین و خیبر و بدر و اُحُد گفتم علی، تا مبارز خواست «عمرو عبدود» گفتم علی؛ با خدا گفتم علی، شب در حرا گفتم علی، تا پیام آمد بخوان «یا مصطفی»! گفتم علی؛ هرچه میگویم علی، انگار اللّهی ترم، مرغ «او ادنی»ییم وقتی که با او میپرم؛ مستجار کعبه را دیدم، اگر مُحرِم شدم، با «یَدُ الله» آمدم تا «فُوقِ اَیدیهِم» شدم؛ تا که ساقی اوست سرمستند «اصحابُ الیمین»، وجه باقی اوست، «أِنّی لا أُحبُّ الآفِلین»؛ دست او در دست من، یا دست من در دست اوست، ساقی پیغمبران شد یا دل من مست اوست؛ یکصد و بیست و چهار آیینه با هر یک هزار، ساغر آوردند و او پر کرد با چشمی خمار؛ آخرین پیغمبر دلداده ام در کیش او، فکر میکردم که من عاشقترینم پیش او؛ دختری دارم دلش دریای آرامش ولی، شد سراپا شور و توفان تا شنید اسم علی؛ کوثری که ناز او را قلب جنت میکشید، ناگهان پروانه شد دور سر حیدر پرید؛ روزگارش شد علی، دار و ندارش شد علی، از ازل در پرده بود آیینه دارش شد علی؛ رحمتٌ للعالمینم گرد من دیو و پری، میپرند و من ندارم چاره جز پیغمبری؛ بعد از این سنگ محک دیگر ترازوی علی است، ریسمان رستگاری تارِ گیسوی علی است؛ من نبیم در کنارم یک «نبأ» دارم «عظیم»، طالبان «اِهدنا» اینهم «صراطَ المستقیم»؛ چهره اش مرآتِ «یاسین»، شانه هایش «مُحکمات»، خلوتش «و الطور»، شور مرکبش «و العادیات»؛ هر خط قرآنِ من توصیفی از سیمای اوست، هر که من مولای اویم، این علی مولای اوست.

* گلواژه: ارزش هر کس به مقدار دانایی و تخصص اوست. حضرت علی (ع)

 

 

صئ.......سیاسی

* نباید از فلسطین غافل شویم. رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس عدم تعهد با برخی مقامات کشورهای شرکت کننده در این اجلاس دیدار و رایزنی کرد. دکتر روحانی در اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: چالشهای جهان نباید ما را از مسأله فلسطین غافل کند. حمایت از مردم و آرمانهای فلسطین در صدر اصول سیاست خارجی ایران است.

* شورای نگهبان تابع قانون است. در فاصله باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بازار رونمایی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری داغ شده است. در این فضا اما بازار شایعات هم داغ است، آن گونه که برخی رسانه های منتقد دولت و دلواپسان تلاش خود را به آن معطوف کرده اند که بر روی برخی اسامی که منتقد آنها هستند مهر رد صلاحیت بزنند. این تلاش تا آنجا پیش رفته است که حتی نام حسن روحانی، رئیس جمهور یا قالیباف شهردار تهران را هم در بین این افراد قرار داده اند. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اما این قسم اظهار نظرها را فضاسازی رسانه ای میداند. عباسعلی کدخدایی درباره اینکه "شورای نگهبان چه موضعی درباره این فضاسازیهای رسانه ای و اظهار نظر افراد سیاسی درباره رد صلاحیتها دارد و احتمال آن وجود دارد که بر نوع تصمیمات شورا تأثیر بگذارد، گفت: برای شورای نگهبان قانون ملاک کار است و بر اساس قانون هم اظهار نظر خواهد کرد.

* 120 طرح با محوریت اقتصاد مقاومتی. معاون اول رئیس جمهوری گفت: بیش از 120 طرح مهم و کلیدی به عنوان اولویتهای اقتصاد مقاومتی سال 95 تهیه شده است که بر همین اساس دستگاهها برنامه های مهمی در دستور کار خود دارند. دکتر جهانگیری همچنین در حساب اینستاگرامی خود نوشت: درخشش ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی پاراالمپیک ریو، نشانه توانمندی ها و شایستگیهای فراوان فرزندان میهن اسلامی ما است.

 

 

 

صئ.......اجتماعی

* آمادگی مدارس برای استقبال از کلاس اولیها: صادق صادقپور، مدیر کل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز سال تحصیلی یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشآموز کلاس اولی از چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: این دانشآموزان 31 شهریور ماه در غالب جشن شکوفه ها به مدارس کشور وارد میشوند. وی ادامه داد: اگر جدایی مادر از کودک برایش دشوار باشد، این امکان وجود دارد که در روز اول یا دوم مدرسه، مادر همراه با او به کلاس درس برود.

* خدمات رسانی رایگان مترو به دانشآموزان: محمد احمدی بافنده، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: روز اول مهر ماه مترو به صورت رایگان به دانشجویان و دانشآموزان خدمات رسانی خواهد کرد؛ در عین حال که تخفیف ویژه در طول سال برابر مصوبه شورای اسلامی شامل حال دانشآموزان و دانشجویان میشود.

* اجبار کتابفروشیها برای خرید «حل المسائل»: نیکروش، مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد و رسانه های آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اجبار کتابفروشیها برای خرید حل المسائل و نوشت افزار همراه با کتب درسی تخلف است. اولیا مراتب را به ما گزارش دهند. وی تأکید کرد: اگر اولیا با چنین مواردی برخورد کردند یا برای تهیه کتب با مشکلاتی مواجه شدند میتوانند با شماره های 88827778 و 88305860 تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند.

* وقوع ۶۷۵۰ فقره تصادف در دو هفته گذشته: سردار موسی امیری، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به وقوع ۶۷۵۰ فقره تصادف در عرض ۱۵ روز گفت: در جریان این تصادفات ۳۵۰ نفر از هموطنان کشته شدند. امیری با اشاره به اینکه به واسطه وقوع این تصادفات ۸۷۰۰ نفر از هموطنان مجروح شده اند گفت: در هفته گذشته میزان وقوع تصادفات ۱۳ درصد افزایش یافته است.

صئ.......اقتصادی

* بخشش جرائم تسهیلات بانک رفاه در عید غدیر: روابط عمومی بانک رفاه کارگران اعلام کرد به منظور ترغیب و تشویق بدهکاران بخشهای مختلف اقتصادی، وجه التزام متعلقه تسهیلات بدهکارانی که تا 22 مهر سال جاری همه دیون غیر جاری خود را تسویه کنند، بر مبنای 6 درصد وجه التزام بخشوده خواهد شد.

* ایران دومین مقصد گردشگری برای انگلیسیها: اندرو شلتون، مدیر سایت پروازهای ارزان در انگلیس گفت: «آمارهای ما نشان میدهد که ایران مجدداً به فهرست برگشته و پس از امارات، دومین مقصد گردشگری به صرفه برای سفر در انگلیس است.» مؤسسه جی ادونچرز که تور 14 روزه ایرانگردی را با قیمتی 1599 تا 1889 پوندی به مشتریانش پیشنهاد میدهد، گزارش داده که تعداد فروش بلیتهای این تور نسبت به سال گذشته 200 درصد رشد داشته است. مساجد فوق العاده، تاریخ متنوع و میهمان نوازی بی رقیب برگهای برنده این کشور (ایران) هستند.

صئ......گزارش ویژه

* تبریک علی کریمی به نایب قهرمانی تیم فوتبال 5 نفره: پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک 2016 ریو از 18 شهریور ماه با حضور 4 هزار و 350 ورزشکار از 162 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شده است و به مدت 11 روز تیمها در 23 رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. در این میان فوتبال 5 نفر نابینایان و کمبینایان با کسب پیروزیهای پی در پی، مورد استقبال فوتبال دوستان کشورمان قرار گرفتند. با کسب پیروزی تیم ملی فوتبال 5 نفر کشور مقابل آرژانتین، فینالیست شد و به مصاف تیم قدرتمند برزیل رفت که با پیروزی مقابل تیم چین به فینال رقابتها راه پیدا کرده بود. کاربران شبکه های مجازی با دیدن فوتبال 5 نفره و درخشش بازیکنان نابینا و کمبینای آن به حمایت از تیم ملی پرداختند. برخی از این نظرات را در ذیل میخوانید: «رضا استقلالی مینویسد: ماشا ا.. بچه های با غیرت ایران! درود بر شما. - پویا میگوید: واقعاً به همنوعان خودم افتخار میکنم. -احمد هم که از دیدن بازی پرشور تیم ملی حیرتزده شده میگوید: واقعاً تحسین بر انگیز هستند. کارشون خیلی ارزشمنده، با تمام وجودم آرزو میکنم صاحب مدال بشوند، واقعاً حقشونه. - شایان ازهری هم با تشویق تیم ملی میگوید: آفرین! واقعاً ماشا ا... دمتون گرم، اصلاً وقتی بازیها و سختکوشى شما با توجه به محدودیتهاى جسمانی که دارید میبینم، بهتون غبطه میخورم. به امید خدا به قهرمانى برسید. واقعاً خوشا به غیرتتون. - نیما که اولین بار است که بازیهای تیم 5 نفر را دیده مینویسد: بخدا من اولین بار دیدم، کیف کردم حتی بهتر از فوتبال عادی که باشگاهها انجام میدن بازی میکنید. - حامد هم با لایک کامنت نیما مینویسد: هزار ماشا ا... به مردانگیتون، درود به غیرتتون، فوتبالیستهای سالم باید شرف و غیرت رو از شما یاد بگیرند. تا همینجا هم اومدین محشر بود. انشاء ا... همیشه دلتون شاد باشه، دوستون داریم.» تیم فوتبال پنج نفره ایران در بازی پایانی این رقابتها که در ورزشگاه تنیس المپیک پارک برگزار شد، با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان رقابتها برزیل، که قهرمان تمام ادوار پارالمپیک هم هست شکست خورد و نایب قهرمان شد. نکته قابل توجه و نویدبخش برای فوتبال پنج نفره ایران این است که این نخستین مدال فوتبالیستهای نابینای کشورمان در پارالمپیک محسوب میشود و پس از موفقیت این تیم در بازیهای پاراآسیایی اینچئون، میتوان امیدهای بسیاری به آینده این رشته در کشور داشت. بعد از کسب مدال نقره، کاربران شبکه های مجازی دست به کار شدند و با تقدیر از قهرمانان نابینا و کمبینای تیم ملی، از این ورزشکاران حمایت کردند. علی کریمی، بازیکن پیشکسوت پرسپولیس در صفحه شخصیش از نایب قهرمانی دو تیم فوتبال 7 و 5 نفره پارالمپیک حمایت کرد و نوشت: «تبریک به برو بچه های تیم ملی پارالمپیک. قهرمانان! خسته نباشید.»

صئ.......آموزشی

* نارسایی کلیه چیست "بخش پایانی": بیماران مبتلا به نارسایی کلیه اغلب کم اشتها میشوند. کم اشتهایی با وخامت بیماری ارتباط دارد و کنترل بیماری، برنامه صحیح دیالیز و برنامه غذایی مناسب به بهبود وضع بیمار کمک میکند. افراد کم اشتها باید تعداد وعده هایشان را بیشتر کنند و غذاهایی بخورند که چگالی مواد مغذی بالاتر و حجم کمتری دارند. اما باید چه کار کنیم تا کلیه هایمان سالم بمانند؟ کنترل وزن و حساس بودن به اندازه دور کمر، مهمترین اصل در حفظ سلامت است. گاهی افراد خیلی راحت از کنار این مسأله میگذرند. چاقی شکمی نشان دهنده تجمع چربی در ناحیه ای است که خطر را برای ابتلا به بسیاری از بیماریها افزایش میدهد و روی کلیه ها اثر میگذارد. مسأله دیگر کنترل دریافت منابع سدیم است. برخی قبل از اینکه غذا را بچشند روی آن نمک میریزند. دریافت مستمر سدیم به ویژه اگر همراه یون کلر باشد (که معروفترین مثال آن نمک سفره است) میتواند عواقبی روی عروق قلب و عروق  کلیه داشته باشد. از زیاده روی در مصرف گروه مواد غذایی چرب و چربیها و گوشت پرهیز کنید. بهتر است بدانید محافظت از کلیه در سلامت قلب هم مؤثر است. البته سدیم در غذاهای دیگر مانند انواع شیرینی و بیسکویت و غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و غلات حجیم شده، چیپس و کنسرو، پیتزا و مرغ سوخاری به مقدار زیاد وجود دارد. مصرف کم میوه و سبزی نیز علاوه بر اینکه آثار سویی بر دستگاههای مختلف بدن مانند دستگاه گوارش، قلب و عروق و سیستم ایمنی دارد، میتواند کلیه را هم به نوعی آزار بدهد. با مصرف کم میوه و سبزی بدن از دریافت آنتی اکسیدانها و عوامل ضد التهابی متعددی که در این مواد وجود داشته و نقش حفاظتی دارند، محروم میشود. باید حد اقل روزی 2 سهم سبزی و 3 سهم میوه مصرف کنیم و این را به بچه هایمان نیز بیاموزیم و نکته دیگر اینکه ورزش و فعالیت بدنی به طور منظم در برنامه روزانه مان وجود داشته باشد.

 

صئ.......ورزشی

* نقره پارالمپیک سوغات فوتبال نابینایان از ریو: تیم فوتبال پنج نفره ایران با شکست مقابل برزیل، به عنوان نایب قهرمانی پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک دست یافت.

تیم فوتبال پنج نفره کشورمان در دیدار پایانی این رقابتها که بامداد یکشنبه در ورزشگاه تنیس المپیک پارک برگزار شد، با نتیجه 1 بر 0 مقابل برزیل که قهرمان تمام ادوار پارالمپیک از آتن تا لندن نیز بود، شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند. تیم کشورمان با ترکیب میثم شجاعیان، امیر پور رضوی، حسین رجبپور، بهزاد زادعلی اصغر و احمدرضا شاهحسینی از سوی جواد فلفلی، سرمربی تیم ایران مقابل برزیل صفآرایی کرد. برزیل که از حمایت تماشاگران خودی بهره میبرد، در دقیقه ۱۲ توسط ریکاردینیو به گل رسید.

در ابتدای نیمه دوم، زادعلی اصغر به دلیل آسیبدیدگی جای خود را به صادق رحیمی داد. دقایقی بعد نیز رسول باصری به جای رجبپور وارد میدان شد، بلکه با نفوذهای هجومی خود، نتیجه به سود ایران عوض شود. تیم فوتبال نابینایان ایران در ادامه، بازی نسبتاً قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت، هرچند که موقعیتهای خطرناک برزیلیهای میزبان بیشتر بود. در نهایت همانطور که انتظار میرفت، برزیل برای چهارمین بار پیاپی در کشور خود قهرمان پارالمپیک شد. با تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک و به دلیل اتفاق رخ داده برای مرحوم گلبارنژاد، به اعضای تیم فوتبال پنج نفره ایران اجازه مصاحبه داده نشد. دلیل این تصمیم، احتمال تألم روحی بازیکنان تیم ایران اعلام شد. فوتبال نابینایان ایران در پارالمپیک 2012 لندن، با شکست مقابل ترکیه، در جایگاه ششم قرار گرفته بود و این نخستین مدال فوتبالیستهای نابینای کشورمان در پارالمپیک محسوب میشود. پس از موفقیت این تیم در بازیهای پاراآسیایی اینچئون، میتوان امیدوارانه به آینده این رشته در کشور نگاه کرد. البته توسعه این رشته ورزشی و تکرار موفقیتهای به دست آمده، منوط به توسعه زیرساختهای ورزش فوتبال پنج نفره و البته شناسایی استعدادهای موجود در رده پایه است. در غیر این صورت، با توجه به میانگین سنی تیم فوتبال نابینایان ایران که در پارالمپیک 2020 ژاپن نیز چهار سال بیشتر خواهد شد، نمیتوان امیدی به تکرار همین مدال نقره داشت.

* ریو پایان ٤۸ سال سختی بهمن گلبارنژاد: تنها دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران که بر اثر انفجار مین در دوران هشت سال جنگ تحمیلی پای چپ خود را از دست داده بود، در رقابتهای پارالمپیک ریو تلخترین اتفاق تاریخ مسابقات را رقم زد. وی از سال ۱۳۷۰ وارد ورزش جانبازان و معلولین شد و ابتدا در رشته وزنه برداری فعالیت میکرد. اما از سال ۸۵ به رشته دوچرخه سواری روی آورد. او در پارالمپیک لندن، نتوانست صاحب سکو شود، چرا که تنها دو ماه از بیماری همسرش مطلع شده بود و میگفت فکر کردن به سرطان او، اجازه تمرکز کافی را به من نمیداد. پس از دو سال همسر این ورزشکار درگذشت تا روزهای سخت گلبارنژاد ادامه داشته باشد. وی قبل از آغاز پارالمپیک ریو، گفته بود: در پارالمپیک لندن، وضعیت روحی و روانی خوبی نداشتم، چون دو ماه از ابتلای همسرم به بیماری سرطان مطلع شده بودیم. در مسابقات پاراآسیایی اینچئون نیز در حالی شرکت کردم که او به تازگی به رحمت خدا رفته بود. اما اکنون شرایط خوبی دارم و امیدوارم بتوانم در پارالمپیک ریو، جایگاهی بهتر از دوره قبل به دست آورم.

به نظر میرسید پارالمپیک ریو، همان جاده ای است که به طلای بهمن گلبارنژاد ختم شود، اما غیر منتظره ترین اتفاق ممکن برای او رقم خورد، تا رقابتهای جاده ٢٠١٦ ریو، پایان تمام روزهای خوب و تلخ او باشد. از افتخارات گلبارنژاد میتوان به کسب سهمیه پارالمپیک ریو در مسابقات جهانی ایتالیا سال ۲۰۱6، مدال نقره مسابقات آسیایی مالزی ۲۰۰6، مدال برنز مسابقات پاراآسیایی گوانجو چین ۲۰۱0 و مدال طلای مسابقات آسیایی مالزی در سال ۲۰۱2 اشاره کرد.

 

 

صئ.......حوادث

* 7 نفر در انفجار کارخانه روغنسازی سوختند: انفجار در کارخانه روغنسازی قزوین ۷ مصدوم برجا گذاشت. این در حالی است که حال سه نفر از آنها وخیم اعلام شده است. به دنبال این حادثه که به دنبال انفجار تانکر حامل حلال روغن در کارخانه روغنسازی در محدوده جاده قدیم قزوین-رشت رخ داد، بلافاصله تیمهای فوریتهای پزشکی به منطقه اعزام شدند. همزمان با عملیات نجات، سه مصدوم بدحال با سوختگی 90 تا 100 درصد درجه 3، دو نفر با سوختگی 50 درصد درجه 2 و یک مصدوم نیز با سوختگی 10 درصد درجه 2 و یک نفر دیگر هم با سوختگی کمتر توسط امدادگران اورژانس راهی بیمارستان شدند. بر اساس نخستین گزارشها، علت حادثه، انفجار ماده حلال روغن در هنگام انتقال به داخل تانکر کامیون بوده است.

* 200 میلیون تومان برای بخشش مرد اعدامی: مرد میانسال که به خاطر برداشتن خاکهای مقابل خانه اش توسط همسایه اش دست به قتل زده بود، با پرداخت 200 میلیون تومان، از قصاص نجات یافت. در این جنایت که 15 فروردین سال 88 در حوالی ورامین رخ داد، مردی به دست همسایه اش به قتل رسید. عامل حادثه نیز بلافاصله از محل متواری شد، اما دو روز بعد به پلیس مراجعه کرد. وی گفت: «روز حادثه متوجه شدم همسایه ام خاک جلوی خانه ام را برداشته و زمانی که همسرم اعتراض کرده به او ناسزا گفته است. در حالی که بشدت ناراحت و عصبانی بودم، سر همین موضوع باهم درگیر شدیم. همسایه ام و پسرهایش میخواستند مرا کتک بزنند که من با چاقو به آنها حمله کردم. بدین ترتیب مرد میانسال پس از بازسازی صحنه قتل در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. با تأیید حکم قصاص، وی در چند قدمی چوبه دار قرار داشت که با تلاش قاضی «دشتبان»، رئیس اجرای احکام دادسرای جنایی، سر انجام هشت نفر به عنوان اولیای دم رضایت داده و عامل قتل پس از پرداخت 200 میلیون تومان از چوبه دار رهایی یافت.

صئ.......اطلاعرسانی

* شرکت نماد فناوری امروز طی ارسال نمابری به استحضار میرساند: در چند ماه گذشته تلاش بسیاری نمودیم که daisy player را فارسی سازی نماییم. قسمت عمده کار انجام شده است و برای ادامه کار نیاز به مبلغ دوازده هزار دلار سرمایه گذاری است. از آنجا که ما دقیقاً نمیدانیم متقاضیان این دستگاه در ایران چند نفر هستند و آیا این سرمایه گذاری اقتصادی است، نیازمند کمک شما دوستان هستیم. لطفاً دوستانی که مایل به خرید این دستگاه هستند، برای خرید ثبت نام نمایند. در صورتی که تعداد متقاضیان به حد نصاب برسد، این شرکت سرمایه گذاری فوق را انجام خواهد داد. قیمت تقریبی این دستگاه (با زبان فارسی و انگلیسی) حدود هفتصد و پنجاه هزار تومان خواهد بود. (ثبت نام فوق هیچ تعهدی ایجاد نمیکند.) برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام میتوانید با شماره های 5-66343294 داخلی 148 و 149 تماس حاصل فرمایید.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *