شناسه خبر: 10043 منتشر شده در مورخ: 1395/6/27 ساعت: 10:03 گروه: ورزشی  
صعود تیم فوتبال نابینایان ایران به فینال پارالمپیک ریو

صعود تیم فوتبال نابینایان ایران به فینال پارالمپیک ریو

پانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک ریو که از 18 شهریور در کشور برزیل آغاز شد، روز یکشنبه 28 شهریور، با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایران سپید ورزشکاران نابینا و کمبینای کشورمان در رشته جودو عملکرد خوبی نداشتند و بدون کسب مدال، ریودوژانیرو را ترک کردند. اما دومیدانی کاران نابینا عملکرد قابل قبولی داشتند و دو مدال نقره توسط سامان پاکباز در پرتاب وزنه و سجاد نیکپرست در پرتاب نیزه به دست آوردند. در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F13، سجاد نیکپرست با هفت پرتابگر دیگر به رقابت پرداخت. نیکپرست در تلاش اول خود نیزه را ۵۹/۳۷ متر پرتاب کرد و در پرتاب دوم، رکورد ۶۰/۰۷ را به ثبت رساند. ملی پوش کشورمان در پرتاب سوم خود رکورد ۶۰/۶۰ متر را ثبت کرد. نیکپرست در پرتاب چهارم مرتکب خطا شد، در پرتاب پنجم رکورد ۵۷/۰۵ متر را ثبت کرد و در تلاش ششم نیزه را ۶۲/۷۴ متر پرتاب کرد و با همین رکورد، مدال نقره پارالمپیک را از آن خود کرد. در این رقابت، الکساندر اسوچنیکوف از ازبکستان با ۶۵/۶۹ متر قهرمان شد و دیمیتریویچ از صربستان با ۶۰/۸۶ متر به مقام سومی دست یافت. سجاد نیکپرست پس از کسب مدال نقره گفت: آسیب دیدگی که یک سال قبل در مسابقات جهانی قطر برایم به وجود آمد، رسیدن به نقره پارالمپیک را برایم سخت کرد. وی افزود: کشاله ران پای راستم پاره شد و کمک دکتر تیم و مربی ام باعث شد به شرایط خوبی برسم. نیکپرست در پایان گفت: در پارالمپیک 2012 لندن هم دوم شدم و خیلی دوست داشتم در ریو، پرتاب‌های بهتر و رکورد بالاتری داشته باشم، اما نشد. قطعاً اگر گرفتار مصدومیت سخت نمیشدم، میتوانستم رکورد خوبی بزنم و طلا بگیرم. ملی پوشان فوتبال نابینایان کشورمان هم عالی ظاهر شدند و بامداد یکشنبه 28 شهریور، میبایست در دیدار نهایی به مصاف برزیل، قهرمان پارالمپیک لندن بروند. تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان پس از اینکه به عنوان تیم دوم به نیمه نهایی پارالمپیک صعود کرد، در این مرحله با شکست آرژانتین در ضربات پنالتی، برای اولین بار به فینال این رویداد بزرگ صعود کرد. در حالی که در طول مسابقه آرژانتینیها بیشتر سوار توپ و میدان بودن، اما مسابقه در ۵۰ دقیقه مفید بازی با نتیجه بدون گل خاتمه یافت و تکلیف تیم برنده، به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی، آرژانتینیها ضربه اول را به بیرون زدند و پنالتی اول ایران نیز توسط صادق رحیمی وارد دروازه حریف شد.

پنالتی دوم آرژانتین تبدیل به گل شد و احمدرضا شاهحسینی، توانست پنالتی دوم ایران را نیز تبدیل به گل کند. ضربه سوم آرژانتین، توسط میثم شجاعیان دروازه بان کشورمان مهار شد تا ایران با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی برسد و راهی دیدار نهایی شود. دو تیم آرژانتین و چین باید در مرحله رده بندی به مصاف هم بروند و در پایین جدول نیز ترکیه پنجم شد، اسپانیا ششم، مکزیک هفتم و مراکش در جایگاه هشتم قرار گرفت. جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره بعد از صعود به فینال پارالمپیک گفت: این پیروزی را به همه مردم ایران به خصوص جامعه ورزش معلولان و نابینایان تبریک میگویم. این رقابت، از فینال مهمتر بود، چراکه ابتدا میبایست تیم قدرتمند آرژانتین را میبردیم و سپس به فینال میرفتیم. بازیکنان هم به دستورات کادر فنی توجه کردند و برنده شدیم. سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با اشاره به بازی فینال گفت: برزیل از حمایت تماشاگرانش برخوردار است. به همین دلیل برای آن بازی هم تاکتیک ویژه ای را در دستور کار داریم که به امید خدا به مدال طلا دست خواهیم یافت. بهزاد زادعلی اصغر نیز پس از صعود به فینال گفت: در این بازی همقسم شدیم تا آخرین نفس، در زمین بجنگیم. وی افزود: شجاعیان خیلی به تیم کمک کرد. من در دقایق پایانی مصدوم شدم و نتوانستم در ضربات پنالتی کمک کنم. اما امیدوارم در فینال با برد مقابل برزیل، بتوانیم قهرمان پارالمپیک شویم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *