شناسه خبر: 10002 منتشر شده در مورخ: 1395/6/17 ساعت: 07:52 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 17 شهریور 1395

روزنامه چهارشنبه 17 شهریور 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 17 شهریور 1395،

5 ذی الحجه 1437،

7 سپتامبر 2016

سال بیستم شماره 5377

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

سالروز قیام خونین 17 شهریور گرامی باد

.........عناوین این شماره.......

جریمه 50 هزار تومانی برای پارک در محل ویژه معلولان 2

مهمترین وظیفه روحانیون، پاسخ به شبهات و مقابله با نقشه دینزدایی 5

ثبت نام بیش از هفت میلیون دانشآموز در مقطع ابتدایی

الزام واحدهای صنفی تلفن همراه به دریافت کد رهگیری

کیت تشخیصی آنتیبادیهای غیر منتظره تولید شد 10

بهزیستی به ورزشکاران معلول حقوق پرداخت نمیکند 12

همگام با ریو، کاروان ایران با سامان پاکباز آغاز میکند 14

راهیابی هنرمندان نابینای یزدی به جشنواره بین المللی تئاتر معلولان 16

حوادث

اطلاعرسانی

صئ........ویژه

* جریمه 50 هزار تومانی برای پارک در محل ویژه معلولان: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال جریمه 50 هزار تومانی برای آن دسته از رانندگانی که در محل ویژه جانبازان و معلولان پارک کنند، خبر داد. سردار سید تیمور حسینی گفت: مکانهایی که با نصب تابلو به عنوان جایگاه پارک جانبازان و معلولان مشخص شده است مختص پارک وسایل نقلیه این عزیزان است. وی افزود: اگر خودروهای پلاک عادی در این جایگاهها توقف کنند، به منزله توقف غیر مجاز محسوب خواهد شد. سردار حسینی به گلایه جانبازان و معلولان درباره اشغال جای پارک آنها توسط خودروهای پلاک عادی اشاره کرد. وی به کمبود جایگاههای پارک ویژه جانبازان و معلولان که از دیگر گلایه های آنان است اشاره کرد و گفت: در خیلی از جاها که جانبازان و معلولان مراجعه میکنند، مانند بیمارستانها، مراکز خرید و ادارات، جایگاه ویژه وجود ندارد. سردار حسینی افزود: ما هر دو گلایه این بزرگواران را به حق میدانیم و قبول داریم. وی گفت: پلیس در تلاش است که هم با خودروهایی که در جایگاه ویژه جانبازان و معلولان پارک میکنند برخورد کند و هم با بررسی و کارشناسی در سطح شهر تهران، نقاطی که معلولان و جانبازان بیشترین مراجعه به آنها را دارند شناسایی و برای آن جایگاه ویژه پارک تهیه کند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر دو موضوع در دستور کار پلیس قرار دارد.

* حد اقل دستمزد وزارت کار برای معلولان بهزیستی: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: حد اقل دستمزد مصوب وزارت کار میتواند در درمان و بهبود شرایط معلولان میسر باشد. حسین نحوی نژاد اظهار کرد: تا کنون نزدیک به یک میلیون و 30 هزار معلول و بیمار روانی مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و در این سازمان پرونده دارند. وی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون مقرری ماهیانه ای برای افراد تحت سرپرستی بهزیستی تعیین شده که متأسفانه بسیار ناچیز بوده و میزان آن ربطی به دولتها ندارد. نحوی نژاد افزود: بهزیستی به معلولان و افراد تحت سرپرستی خود مبلغ بسیار ناچیز ماهیانه 53 هزار تا 100 هزار تومان را پرداخت میکند که با تمام رایزنیهای سازمان بین مجلس شورای اسلامی و دولت همچنان در این خصوص ضعف داشته و این مبلغ ناچیز نیز تنها به 340 هزار نفر از معلولان که دارای معلولیت شدید بوده و شغل ندارند پرداخت میشود. وی گفت: سازمان بهزیستی به دنبال آن است تا با رساندن این مبلغ به حد اقل دستمزد مصوب وزارت کار، شرایط را برای مددجویان مساعد نماید، اما شورای نگهبان تا کنون بارها این درخواست را رد کرده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم حقوق ماهیانه معلولان بهزیستی را به 750 هزار تومان در ماه برسانیم، روند بهبود شرایط و بیماری بسیاری از این افراد را تسهیل کرده ایم. بر همین اساس ما در حال حاضر نیز برای بازگرداندن این بند به قانون جامع و صحن علنی مجلس در حال رایزنی با نمایندگان هستیم.

 

صئ........سیاسی

* مهمترین وظیفه روحانیون، پاسخ به شبهات و مقابله با نقشه دینزدایی: رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دینزدایی و عفتزدایی» خواندند و تأکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. حضرت آیت ا... خامنه ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دینزدایی و عفتزدایی» خواندند و تأکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.

* ارتقاء شفافیت فرآیندهای برگزاری انتخابات از مهمترین ویژگیهای پیشنویس لایحه نظام جامع انتخابات است. سخنگوی وزارت کشور ارتقاء شفافیت فرآیندهای برگزاری انتخابات، پیشبینی شیوه های مؤثر، رصد منابع مالی انتخابات، تعیین ضمانتهای اجرایی قوی برای برخورد با تخلفهای انتخاباتی در هر مرحله و تبیین حدود نظارت و اجرا مبتنی بر اصول قانون اساسی را از مهمترین مختصات پیشنویس لایحه نظام جامع انتخابات برشمرد. پیشنویس لایحه نظام جامع انتخابات که با امضاء وزیر کشور به هیئت دولت ارائه و پس از تصویب در هیئت وزیران به مجلس تقدیم خواهد شد، از ویژگیهای جدید و ممتازی برخوردار است که سید سلمان سامانی آن را تشریح کرد.

* روحانی بر اتمام طرحهای نیمه تمام استانی تأکید کرد: رئیس جمهوری در دیدار با استانداران اردبیل، قم و گلستان ضمن تأکید بر اتمام طرحهای نیمه تمام استانی، خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای عملیاتی و اجرایی شدن تعهدات و مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید شد.

 

 

 

صئ.......اجتماعی

* ثبت نام بیش از هفت میلیون دانشآموز در مقطع ابتدایی: اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون 11 میلیون و 812 هزار و 651 دانشآموز در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام شده اند. وی افزود: از مجموع تعداد دانشآموزان ثبت نام شده، 7 میلیون و 314 هزار و 911 دانشآموز در مقطع ابتدایی، 2 میلیون و 748 هزار و 184 دانشآموز در مقطع متوسطه اول و یک میلیون و 749 هزار و 556 دانشآموز در مقطع دوم متوسطه ثبت نام شده اند.

* خانوارهای ایرانی خواهان نوشت افزار ملی: سعید حسینی، رئیس انجمن تولید کنندگان نوشت افزارهای ایرانی اسلامی از استقبال گسترده خانوارها از این محصولات خبر داد و گفت: امسال بیش از 100 محصول جدید عرضه شده است.

* 45 درصد مردم دنیا اضافه وزن دارند: هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: در حال حاضر حدود یک میلیارد گرسنه جدی و حدود دو میلیارد گرسنه پنهان در دنیا وجود دارند و این در حالی است که 45 درصد مردم جهان از اضافه وزن رنج میبرند. وی افزود: متأسفانه در شش استان کشور وضع غذایی خوبی نداریم و در کلانشهرها نا امنی غذایی بیداد میکند و ما در این مناطق افرادی را میبینیم که از دور ریز غذا استفاده میکنند. وی گفت: حدود 30 درصد غذای تولید شده در دنیا و ایران از دسترس خارج میشود که با این مقدار غذا میتوان دو میلیارد نفر را سیر کرد.

* دختران بازمانده از تحصیل را دریابیم: شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان گفت: از همین حالا باید دختران بازمانده از تحصیل را دریابیم، چرا که اگر چنین نکنیم در آینده هزینه های زیادی بابت وضعیت آنها متقبل میشویم. مولاوردی افزود: در دهه های اخیر نرخ سوادآموزی زنان از 17،4 درصد در سال 1345 به 81،1 درصد در سال 90 رسیده است.

 

صئ........اقتصادی

* الزام واحدهای صنفی تلفن همراه به دریافت کد رهگیری:   ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه لوازم صوت و تصویر و گوشی تلفن همراه از الزام واحدهای صنفی به دریافت کد رهگیری و برگه فروش و برگ سبز گمرکی خبر داد و گفت: هم اکنون طرح کدگذاری تلفنهای همراه در دست مصرف کنندگان و واحدهای صنفی در حال اجراست و مردم در خصوص گوشیهای خریداری شده خود مشکلی نخواهند داشت.

* مذاکره با ۶ بانک اروپایی برای دریافت فاینانس: افخمی، مدیر عامل بانک صنعت و معدن از مذاکره با شش بانک بزرگ اروپایی برای دریافت خطوط فاینانس خبر داد و گفت: رقم این اعتبار، حدود سه میلیارد یورو است. وی با اشاره به اینکه از سال گذشته واحد بانکداری صنایع کوچک و متوسط را در بخش صنعت و معدن راه اندازی کردیم، گفت: این واحد از امسال کار خود را توسعه داده است؛ به طوری که به ۷۱۲ واحد با رقم ۹۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

صئ......بهداشت و سلامت

* کیت تشخیصی آنتی بادیهای غیر منتظره تولید شد: کیت تشخیصی آنتی بادیهای غیر منتظره برای اولین بار در کشورمان توسط متخصصان سازمان انتقال خون و به کمک خونهای نادر شناسایی شده  تولید شد. مصطفی مقدم، رئیس آزمایشگاه ایمنو هماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: تولید این کیت در میان کشورهای آسیایی تنها در ژاپن صورت میگیرد و کیتی که با خون افراد بومی منطقه ای تولید شده باشد و وارداتی نباشد تا کنون در هیچ یک از کشورهای منطقه ساخته نشده است. اولویت استفاده از این کیت تشخیصی در موارد بارداری است. بانوان باردار میتوانند در اولین ویزیت، بین ۱۲ تا ۲۴ هفتگی از این تست استفاده کنند. این تست تزریق خون و بارداری یا بیماران سرطانی و سی کل را شناسایی میکند تا به موقع از درمان مورد نیاز خود بهره مند شوند.

* راههای انتقال هپاتیت: رئیس شبکه هپاتیت ایران، هپاتیت "b" را شایعترین نوع این بیماری و بیماری مزمن کبدی خواند و گفت: بیشتر جمعیت جوانان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. دکتر علویان افزود: راه انتقال هپاتیت B از طریق اعتیاد تزریقی و روابط جنسی ناسالم است؛ از این رو هرچه اطلاعرسانی بیشتر شود، رفتارهای پرخطر کاهش مییابد.

* سلامت روان در گرو فاکتورهای اجتماعی: مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: به دلیل ناآگاهی هنوز مردم داروهای روانپزشکان را مصرف نمیکنند. احمد حاجبی افزود: برخی موضوعات مانند واکسیناسیون در اجتماع نهادینه شده است. اما در مورد توسعه سلامت روان هنوز با مشکل نهادینه سازی مواجه هستیم. بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از 50 درصد سلامت روانی مربوط به فاکتورهای اجتماعی است که باید جدی گرفته شود و تمامی دستگاههایی که میتوانند در سلامت روان تأثیرگذار باشند مانند صدا و سیما و دیگر رسانه ها باید در این زمینه تلاش کنند.

صئ......پیگیری

* بهزیستی به ورزشکاران معلول حقوق پرداخت نمیکند: چندی پیش مخاطبان روزنامه که عمدتاً از پیشکسوتان مدالآور دارای معلولیت بودند، طی تماسهای متعدد با روزنامه خواستار پیگیری پرداخت نشدن وجهی بودند که چندین سال برای آنها پرداخت میشد، اما دو سال است که پرداخت نمیشود. سازمان بهزیستی چند سال متوالی برای ورزشکاران پیشکسوت مدالآور دارای معلولیت سالانه مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان پرداخت میکرد. طی بررسیهای ایران سپید و گفتگو با بخشهای مختلف سازمان برای یافتن مسئولانی که پاسخگوی این موضوع باشند توانستیم با حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور صحبت کنیم. نحوی نژاد با اشاره به نبود ردیف بودجه برای پرداخت چنین هزینه هایی گفت: در زمان مدیریتهای پیشین، رؤسای سازمان بهزیستی این مبلغ را برای ورزشکاران مدالآور پرداخت میکردند. این در حالی است که باید برای چنین هزینه هایی در سازمان ردیف بودجه تعیین شود. وی افزود: دکتر محسنی بندپی بر این باور است، باید قانونمداری در بخشهای مختلف سازمان رعایت شود و نباید هزینه هایی که حتی سازمان برنامه و بودجه از آنها اطلاع ندارد و ردیف بودجه ای برای سازمان تعیین نکرده، هزینه شود. نحوی نژاد با بیان اینکه مدالآوران پیشکسوت از صندق بازنشستگی حقوق دریافت میکنند، گفت: حقوق ورزشکاران را باید وزارت ورزش و جوانان به حساب آنها واریز کند، چرا که بهزیستی بودجه ای برای آن ندارد. وی اظهار داشت: مسئولان از سال 2008 پاداشهای یکسانی برای  مدالآوران المپیک و پارالمپیک در نظر گرفتند که با برگزاری مراسمی، این هدایا به ورزشکاران اهدا میشود. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در پایان صحبتهایش گفت: سازمان بهزیستی در حال برنامه ریزی برای مدالآوران پارالمپیک ریو 2016 است تا با کسب مدال از سوی ورزشکاران بتواند به نحو شایسته ای از آنها قدردانی کند. (جعفری)

صئ.......ورزشی

* همگام با ریو؛ کاروان ایران با سامان پاکباز آغاز میکند: پانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک، از امروز چهارشنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل آغاز میشود. مسابقات ورزشکاران نابینا و کمبینای کشورمان در ریو، از روز پنجشنبه 18 شهریور آغاز میشود. طبق برنامه اعلام شده، سامان پاکباز در پرتاب وزنه به عنوان اولین نماینده کشورمان صبح روز پنجشنبه ساعت 10.30 دقیقه به وقت محلی، به مصاف رقبای خود میرود. در ادامه و در دومین روز از رقابتهای پارالمپیک، روز جمعه ساعت 9 صبح به وقت محلی، امید نوری جعفری در وزن منهای 81 کیلوگرم جودوی نابینایان به مصاف حریفان خود خواهد رفت. در همین روز و در ساعت 16 عصر به وقت محلی، تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان در اولین دیدار خود به مصاف ترکیه، قهرمان اروپا میرود.

کاروان فرهنگی-ورزشی منا با 111 ورزشکار در قالب 12 رشته ورزشی، در پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک حضور یافته است. این رقابتها تا 28 شهریور در جریان خواهد بود.

* برگزاری اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی گلبال جوانان: اولین مرحله اردوی آمادگی-انتخابی تیم ملی گلبال جوانان در بخش آقایان، (جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا 2016 چین) از روز 16 شهریور در تهران آغاز شده است. اسامی ورزشکاران دعوت شده به تیم ملی گلبال جوانان به شرح زیر است: مهدی عباسی تهران، علی علیآبادی خراسان رضوی، علیرضا پورناظمیان یزد، محمد سلطانینژاد کرمان، علی پرنیان آذربایجان شرقی، محسن عبد الملکی تهران، محمد کامل خراسان رضوی، رضا توکلی تهران، رسول حاجی علیانی کرمانشاه، ابو الفضل حسنپور قزوین، علی اصغر اکبری کرمان، محمد شاهمحمدی اصفهان. این 12 ملی پوش، توسط محمدکرم کلیوند به عنوان سرمربی و محمود یوسفیان به عنوان مربی، به اردو دعوت شده اند. اولین اردوی تیم ملی گلبال تا روز 23 شهریور در جریان خواهد بود.

صئ.......فرهنگ و هنر

* راهیابی هنرمندان نابینای یزدی به جشنواره بین المللی تئاتر معلولان: نمایش اتوبوس در دست تعمیر است، کاری از جامعه نابینایان استان یزد، به جشنواره بین المللی تئاتر معلولین راه یافت. سرپرست گروه تئاتر جامعه نابینایان استان یزد گفت: این نمایش درباره چند نابیناست که با اتوبوس قصد جا بجا شدن دارند و در ایستگاه آخر، اتوبوس خراب میشود. مدرسی افزود: پنج بازیگر کمبینا با نقشآفرینی در این نمایش سعی دارند مشکلات نابینایان و کمبینایان را به مردم نشان دهند. وی گفت: نمایش اتوبوس در دست تعمیر است به کارگردانی جعفر دلدلزاده و نویسندگی سعید شهریار است. سرپرست گروه تئاتر جامعه نابینایان استان یزد گفت: مرحله بین المللی این جشنواره آذر ماه امسال در اصفهان برگزار میشود.

* هنرمندان معلول مهریز یزد «گربه و پلنگ» را به صحنه بردند: زهرا صبری به عنوان مشاور نمایش «گربه و پلنگ» درباره اجرای این اثر گفت: اسفند ماه سال ۹۴ به عنوان داور جشنواره ای که برای هنرمندان معلول بود و در شهر مشهد برگزار میشد، حضور داشتم که نمایش «گربه و پلنگ» را در آن جشنواره دیدم و بسیار دوست داشتم. وقتی به تهران آمدم با آقای شهرام کرمی صحبت و این کار را برای اجرا معرفی کردم که متأسفانه امکان اجرا برای اثر فراهم نشد. وی افزود: خوشبختانه با حمایت آقای کریمی صارمی، مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افسانه فخری، از فعالان تئاتر بهزیستی، نمایش «گربه و پلنگ» برای اجرا در سالنهای تئاتر کانون پذیرفته شد. صبری در توضیح بیشتر این نمایش عنوان کرد: نمایش «گربه و پلنگ» کاری از جامعه معلولان «تپش» از شهرستان مهریز یزد از روز ۱۴ تا ۱۸ شهریور ماه، ساعت ۱۸ در سالن گلستان کانون اجرا میشود. نکته قابل توجه در اولین روز اجرای این نمایش، حضور آقای رستگاری، فرماندار شهر مهریز بود که برای افتتاح این نمایش به تهران سفر کرد و بلافاصله بعد از اجرای نمایش نیز به شهر مهریز بازگشت.

صئ.......حوادث

* مرگ یک پزشک در زیرزمین خانه: جسد یک پزشک عمومی ظهر دوشنبه در زیرزمین خانه اش واقع در محله یوسفآباد تهران پیدا شد. در پی این حادثه، تیم جنایی راهی محل شدند و با جسد پزشک مرد 50 ساله در نزدیکی دستگاه ورزشی رو برو شدند. نخستین بررسیها حکایت از آن داشت که پزشک میانسال در حال ورزش روی دستگاه «تریدمیل» بوده که به دلایلی تعادلش را از دست داده و سرش با زمین برخورد کرده است. با توجه به اصابت سر مرد میانسال با زمین، احتمال مرگ وی طی یک حادثه وجود دارد.

* قتل مادر و خواهرزن با آچار به خاطر طمع به طلا: داماد 45 ساله هنگام شب به خانه مادرزنش رفته بود تا طلاهای او را به چنگ بیاورد. او در اعترافهایش گفته به محض مقاومت مادرزنم، با آچار شلاقی لوله کشی بر سرش چند ضربه زدم و او را از پای درآوردم. وقتی دیدم مادر زنم کشته شده و خواهرزنم شاهد حادثه بوده، وی را هم با ضربات آچار کشتم.

داماد پس از ارتکاب جنایت به خانه خود رفت و تا صبح به کسی چیزی نگفت تا اینکه صبح آن شب، همسایه ها به خانه پیرزن مراجعه کردند و با جسد مادر و دختر رو برو شدند و پلیس 110 را در جریان گذاشتند. همسر این قاتل نیز در بازجویی به مأموران گفت: شب حادثه برای شام در خانه مادرم بودیم که پس از خوردن شام از شهرستان هشترود به خانه مان در تهران رفتیم. صبح زود به محض رسیدن شوهرم به حمام رفت و لباسهای خود را شست که من به وی شک کردم، چون این کار وی غیر عادی بود. چند ساعت بعد، از هشترود زنگ زدند و جریان کشته شدن مادرم را خبر دادند. در همان اول به شوهرم ظنین شدم، اما چیزی نگفتم و سکوت کردم. بلافاصله همراه با شوهرم به خانه مادرم رفتیم و با جسد وی رو برو شدیم. در آن  لحظه سکوت خود را شکستم و به پلیس گفتم شوهرم را بگیرند، چرا که وی قاتل است. پلیس هم شوهرم را دستگیر کرد و خوشبختانه پس از چند ساعت به قتل اعتراف کرد.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* بخش نابینایان کتابخانه شیخ کلینی (ره) برگزار میکند: "مسابقه صوتی آیه های نور: تفسیر سوره قدر با صدای استاد قرائتی": سؤالات سوره قدر:

1- شب قدر در چند آیه از سوره قدر تکرار شده است؟ الف. 2 ب. 3 ج. 4 د. 5

2- از طرف معصومین در مورد کدام یک از شبهای قدر سفارش بیشتری شده است؟ الف. شب بیست و هفتم ب. شب بیست و سوم ج. شب بیست و یکم د. شب نوزدهم 3- کلمه "سلام" در آیه آخر سوره قدر به چه معنایی است؟ الف. پایان شب و شروع روز ب. سلامت فکر و روح ج. رحمت و برکت د. موارد  ب و ج. پاسخ سؤالات را به صورت یک عدد سه رقمی از چپ به راست با درج نام و نام خانوادگی به سامانه: 5000203024 ارسال نمایید. زمان ارسال پاسخ مسابقه از 2 تا 24 شهریور ماه 1395. جهت کسب اطلاعات بیشتر با بخش نابینایان کتابخانه شیخ کلینی تماس حاصل فرمائید: شماره تماس: 33395655-021

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *